Idag, 12:41
  #1
Medlem
analkings avatar
Ja den karismatiske icke folkvalda ledaren van der Layen jobbar i bryssel som sagt. I just den byggnad hon jobbar i så stängde man av luftkonditioneringen för medarbetande. Chefsetagen behöll dock ac anläggningen på. Hur uppfattas detta tilltag?

Källa

https://m.bild.de/politik/ausland-und-internationales/hitze-bei-der-eu-von-der-leyens-buero-kuehl-aber-mitarbeiter-muessen-schwitzen-6a40a971afe845031b3b0 e89
Citera
Idag, 12:44
  #2
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Hur uppfattas detta tilltag?

A classy fuck?
Citera
Idag, 12:45
  #3
Medlem
(Mitt svar baseras enbart på trådstarten och titeln på tråden)

Snacka om en maktuppvisning värdig ett ultakapitalistiskt psykopatföretag i Silicon Valley! Kanske är det början på kollapsen inifrån (man kan ju alltid hoppas!) Finns det några reaktioner inifrån än så länge?

Edit:
Citat:
“It’s like feudalism,” a Commission official working on a lower level of the Berlaymont, granted anonymity to speak freely, told POLITICO on Friday, referring to the fact that upper floors housing commissioners got to keep their AC on. A second official agreed it was a “disgrace.”
https://www.politico.eu/article/eu-commission-heatwave-hq-forced-shut-down-air-conditioning-europe/

Hahaha
__________________
Senast redigerad av ladicius Idag kl. 12:47.
Citera
Idag, 13:22
  #4
Medlem
Stänga av "for the rest of the day" på grund av vädret är kanske inte så farligt ändå, om alternativet är kollaps av elen. Även cheferna hade tydligen över 25 grader trots fungerande AC.

Bra att de börjar diskutera problemet med att "only about one-fifth of households on the continent have AC". I Sverige är det väl ännu färre, vilket kommer att leda till problem så småningom med ökad sommarhetta.
Citera
Idag, 14:03
  #5
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
En fingervisning om vart vi är på väg: Nyfeodalism. Den som inte investerat klokt blir livegen.
Citera
Idag, 14:15
  #6
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hade man stängt av för alla så hade det varit ok men att man nu bara gjorde det för medarbetare och inte för chefer och då är det riktigt svinigt.
Citera
Idag, 14:18
  #7
Medlem
Blöt en Tshirt i kallt vatten, vrid ur lite, och ta på. Inga problem.
Citera
Idag, 14:36
  #8
Medlem
SportquattroS1s avatar
Borde inte alla solpaneler och väderkvarnar kunna driva värmepumpar för kylning av inomhusluft? Eller behöver vi bygga fler?
Citera
Idag, 14:50
  #9
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
En fingervisning om vart vi är på väg: Nyfeodalism. Den som inte investerat klokt blir livegen.

Äh, familjen Wallenberg återupprättade ju svenska högadeln för nästan ett sekel sedan med sina dynastiska stiftelser.
Så nyfeodalism är knappast något nytt vid detta laget, utan mer en ständig strävan!
Citera
Idag, 14:54
  #10
Medlem
Imnshos avatar
Klimatet!
Bara nyckelpersoner får flyga och ha A/C.
Citera
Idag, 15:04
  #11
Medlem
dude2ks avatar
Hahah, speglar det politiska klimatet i EU perfekt. Ingenting skall fungera!
Citera
Idag, 15:14
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Ja den karismatiske icke folkvalda ledaren van der Layen jobbar i bryssel som sagt. I just den byggnad hon jobbar i så stängde man av luftkonditioneringen för medarbetande. Chefsetagen behöll dock ac anläggningen på. Hur uppfattas detta tilltag?

Källa

https://m.bild.de/politik/ausland-und-internationales/hitze-bei-der-eu-von-der-leyens-buero-kuehl-aber-mitarbeiter-muessen-schwitzen-6a40a971afe845031b3b0 e89


Ja det är precis som vanligt, vissa ska ha, vissa ska inte ha!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in