2026-07-11, 15:19
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
trasiga inavlade gener var det ja… men den här stoltheten över hur värdelös du är…

nej bara en regel, sött dock när ni invalde getskändare känner starkt att ni har någon moral som går att applicera utanför vilken ordning era kusiner ska knuller er respektive familjens getter…

verkligen tragiskt och äkligt, vilket vi ser konsekvenserna av varje gång du får dina efterblivna känslyttrigar mosade på flashback…

Projicera inte din uppenbara inavel på mig!

Som sagt: Antingen godtar man statements utan teknisk bevisning, eller så gör man inte det. Men då kan man heller inte använda sådana till sin fördel heller. Så hur ska du ha det?
Citera
2026-07-11, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Som sagt - en regel för er, en regel för oss. Du försöker här med en tvåstegsraket:

1. Guilt by association, koppla ihop mina åsikter med förintelseförnekande, borderline, extremism, hat och fascister.
2. I nästa steg kommer du dragandes med IHRAs antisemitism-definitioner:

- Att anklaga judarna som folk, eller Israel som stat, för att ha uppfunnit eller överdrivit Förintelsen.
- Att dra jämförelser mellan den samtida israeliska politiken och nazisternas.
- Att anklaga judar som folk för att vara ansvariga för verkliga eller inbillade felaktigheter som begåtts av en enskild judisk person eller grupp, eller till och med för handlingar som begåtts av icke-judar.

Bla bla bla. Lögner, lögner och åter lögner. Sen retar folk ihjäl sig på dig och tycker att du är en handelsresande i hat.

Använder man gulit by association mot dig/Israel så är man antisemit enligt IHRAs definitioner, tydligen. Men helt ok att använda mot andra.

Sen snackar du stort om "fakta"

Citera mig där jag förnekat Förintelsen?

Citera mig där jag uttryckt en fascistisk åsikt?

Övrigt snack, hatisk och extrem och sjuk med mera är åsikter och svåra att varken bekräfta eller dementera. Att det kommer från endast er i brigaden ger mig dock en fingervisning om hur pass det är en generell åsikt eller inte.

Läs vad jag skrev en gång till. Jag bad inte om en debatt, och jag tänker inte ge dig en nu heller.

Du bygger en klassisk halmdocka. Jag har inte påstått att du uttryckligen förnekat Förintelsen – jag konstaterade att du uppenbarligen trivs utmärkt i sällskap med de som gör det. Din oförmåga att se skillnaden, eller ditt medvetna val att blunda för den, är talande.

Att du dessutom avfärdar den globalt vedertagna IHRA-definitionen av antisemitism med ett bla bla bla bevisar min poäng långt bättre än jag någonsin hade kunnat formulera det själv. Jag har inget mer att tillägga.
Citera
2026-07-11, 22:00
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Läs vad jag skrev en gång till. Jag bad inte om en debatt, och jag tänker inte ge dig en nu heller.

Okej, det är inte likt dig. Du brukar stångas till dödagar med de flesta. Anar jag en liten spricka i den odödliga fasaden? Fan att du skulle erkänna dig besegrad, om än gömt bakom svepskäl. Stort!

Citat:
Du bygger en klassisk halmdocka. Jag har inte påstått att du uttryckligen förnekat Förintelsen – jag konstaterade att du uppenbarligen trivs utmärkt i sällskap med de som gör det. Din oförmåga att se skillnaden, eller ditt medvetna val att blunda för den, är talande.

Alltså är det ingen halmdocka, utan du erkänner själv att du ägnar dig åt guilt by association. Jag har ingenting att göra med varken förintelseförnekare eller fascister, och jag vantrivs å det grövsta i deras sällskap.

Du försöker bara antyda att mina åsikter är på samma nivå som dessas, och det är dom alltså inte. Min hållning i frågan är att antingen tar man in dessa personers anklagelser och utreder dessa, eller så har man inte rätten att själv använda anklagelser från offer som grund för en utredning. Sen får utredningen visa vad som stämmer och inte.

Lika regler för alla inblandade dvs. Men det vill inte du, för du tycker att israeler och deras utsagor är värda hundrafalt mer än en arabs. Då backar man ett fascistiskt samhälle.

Citat:
Att du dessutom avfärdar den globalt vedertagna IHRA-definitionen av antisemitism med ett bla bla bla bevisar min poäng långt bättre än jag någonsin hade kunnat formulera det själv. Jag har inget mer att tillägga.

Jag avfärdar inte definitionen, jag avfärdar ditt användade av definitionen som ett vapen du kan använda mot andra men ett regelverk som inte innefattar dig själv.

Det är hela problemet med den israeliska ingruppsmentaliteten av idag. Man lever inte som man lär. Man kräver att bli behandlad på ett sätt, och behandlar sen andra enligt helt andra regler. Eller regler, man behandlar andra närmast laglöst.

Detta skrämmer många judar därute som faktiskt försöker leva ett liv fritt från antisemtism genom att följa IHRAs och andras direktiv och applicera detta på sitt eget beteende gentemot andra.

Du gör inte det, utan du är en del av den disprutiva delen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in