2026-06-28, 15:15
Medlem
Sladdsnuss avatar
Hur man kan skydda sig från detta utan att behöva göra egen porr i akvarell?
(frågar åt en kompis)
Citera
2026-06-28, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleUnit
Ok. Då låter det som att du trollar eller egentligen inte är ett dugg säker på något du skrivit.

Det står dig fritt att tro det. Jag har inte skapat tråden för att övertyga dig eller någon annan i den här tråden, så din bedömning spelar ingen roll för mig.

/B
Citera
2026-06-28, 18:12
Medlem
Okej. Tråkigt. Rubriken verkade intressant och även inledningen på inlägget. Sen blev det inte trovärdigt.

Vad har du för stöd/bevis som kan stärka upp din lilla teori?
Citera
2026-06-28, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Okej. Tråkigt. Rubriken verkade intressant och även inledningen på inlägget. Sen blev det inte trovärdigt.

Vad har du för stöd/bevis som kan stärka upp din lilla teori?
Jag fattar att det känns som en teori när jag inte kan lägga fram bevisen här och nu.

​Men spara gärna tråden. Med tiden hoppas jag att du kommer se tillbaka på det här och inse att du faktiskt fick höra om någonting som få utanför den här kretsen hade en aning om, hur sjukt och osannolikt det än låter idag.

/B
Citera
2026-06-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingWorked
Jag fattar att det känns som en teori när jag inte kan lägga fram bevisen här och nu.

​Men spara gärna tråden. Med tiden hoppas jag att du kommer se tillbaka på det här och inse att du faktiskt fick höra om någonting som få utanför den här kretsen hade en aning om, hur sjukt och osannolikt det än låter idag.

/B
Jag hoppas du kommer med något som får mig att tänka: "Wow!! Oj, oj, oj. Jag hade så fel om den här personen." Men varför vill du skapa intresse redan nu istället för att vänta tills du har något att ge?
Du behöver egentligen inte direkt presentera några bevis utan beskriva en någorlunda trolig händelsekedja kanske blandat med egna reflektioner? Vad är bakgrunden till denna kunskap du vill förmedla?
Senast redigerad av SingleUnit 2026-06-28 kl. 19:39.
Citera
2026-06-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleUnit
Jag hoppas du kommer med något som får mig att tänka: "Wow!! Oj, oj, oj. Jag hade så fel om den här personen." Men varför vill du skapa intresse redan nu istället för att vänta tills du har något att ge?
Du behöver egentligen inte direkt presentera några bevis utan beskriva en någorlunda trolig händelsekedja kanske blandat med egna reflektioner? Vad är bakgrunden till denna kunskap du vill förmedla?

Det är en rimlig fråga.
Jag startade den här tråden för att jag behöver få ut det här offentligt. Det har varit extremt svårt att ens börja prata om vad som faktiskt har hänt, men jag känner att jag måste.

​En anledning till att jag gör det här publikt är för att jag vill att det ska finnas ett spår av det här någonstans när det väl blir allmänt känt. Jag vill inte sitta på det här själv längre.

​Jag fattar att det inte räcker för att övertyga någon just nu. Men jag kommer att fortsätta berätta vad jag vet och vad som har hänt, bit för bit. Jag måste vara försiktig med hur jag gör det, men det här är ett första steg. Sen får var och en avgöra vad man tror på och inte.

/B
Senast redigerad av NothingWorked 2026-06-28 kl. 20:51.
Citera
2026-06-29, 10:26
Medlem
Jag vet att det jag redan har skrivit, och det jag kommer berätta framöver, låter så osannolikt att många direkt kommer tänka att jag är galen.
Men tänk på en sak: det har hänt saker i världen som varit så absurda att de först avfärdades, tills bevisen kommit fram.

​Ta bara Sarajevo Safari som ett exempel. Att människor betalade för att få jaga civila under ett pågående krig lät fullständigt osannolikt. Ändå visade det sig vara sant.

​Poängen är att det händer saker som låter för sjuka för att vara sanna, men som ändå är sanna.

Allmänheten får sällan hela bilden.

/B
Citera
2026-06-29, 15:39
Medlem
De är ute efter pengar eller är det jätteroligt i åratal att kolla på någon kuf sitta & trycka i sig modellera?
Citera
2026-06-29, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engammalfisk
De är ute efter pengar eller är det jätteroligt i åratal att kolla på någon kuf sitta & trycka i sig modellera?
Det som är underhållningen för dem är att systematiskt bryta ner en människa psykiskt. De riggar en situation och ser sedan hur personen reagerar i realtid.

De vill se någon springa till akuten i panik och försöka övertyga läkarna om att man blivit förgiftad, bara för att bli misstrodd. Det är det som är hela grejen. Att få någon att tappa tilltron till både vården och omvärlden och känna att ingen kommer att tro på det man säger.

/B
Senast redigerad av NothingWorked 2026-06-29 kl. 17:17.
Citera
2026-06-30, 08:00
Medlem
Ni som är insatta i iOS-säkerhet kommer säkert vara skeptiska till att ett gäng här hemma sitter på den här typen av teknik. Det hade jag också varit.

Pegasus har redan läckt och används av kriminella aktörer. Är det så svårt att tro att den typen av kapacitet kan ha letat sig hit?

https://m.youtube.com/shorts/mDL-PjDOaFc

​Det här är inget lokalt smågäng, det är ett globalt nätverk med bas även här i Sverige. Jag vet iallafall med säkerhet att de använder spyware som ligger långt över vanlig hackernivå. Jag misstänker dessutom starkt att de kör med ett egentillverkat verktyg. Den delen kan jag inte bevisa till hundra procent än, men allt jag sett pekar åt det hållet.

/B
Citera
2026-06-30, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingWorked
Ni som är insatta i iOS-säkerhet kommer säkert vara skeptiska till att ett gäng här hemma sitter på den här typen av teknik. Det hade jag också varit.

Pegasus har redan läckt och används av kriminella aktörer. Är det så svårt att tro att den typen av kapacitet kan ha letat sig hit?

https://m.youtube.com/shorts/mDL-PjDOaFc

​Det här är inget lokalt smågäng, det är ett globalt nätverk med bas även här i Sverige. Jag vet iallafall med säkerhet att de använder spyware som ligger långt över vanlig hackernivå. Jag misstänker dessutom starkt att de kör med ett egentillverkat verktyg. Den delen kan jag inte bevisa till hundra procent än, men allt jag sett pekar åt det hållet.

/B
Har du själv blivit utsatt menar du?
Citera
2026-07-09, 15:34
Medlem
Tänkte gå in på hur jag hamnade i allt det här. Jag förstår att jag kommer tappa många, men jag gör det här främst för att jag inte vill sitta på det själv längre. Jag vill att det ska finnas spår av det här online när det väl kommer fram i ljuset.

​Under hela mitt vuxna liv har jag mått riktigt dåligt. Jag försökte med allt, men det var alltid något som var fel. Ingen, varken läkare eller familj trodde på mig, de körde bara på att det var psykosomatiskt. Det visade sig långt senare att jag lidit av kronisk tyst migrän hela tiden. Isoleringen och den smärtan gjorde att jag till slut bara stängde av precis alla känslor.

​När jag väl gav upp började jag ta droger i ensamhet, vilket är ett recept på en total katastrof. De flesta som kört centralstimulerande ensamma vet hur det blir: man blir hypersexuell, sitter uppe hela nätter och klickar runt. Spärrarna försvinner helt. Jag började söka på grejer jag aldrig gjort förut och intalade mig själv att jag var sjuk i huvudet.

​Till slut hamnade jag på en skum sajt med en teen-avdelning. Det var thumbnails där som såg alldeles för unga ut, och jag minns att jag tänkte hur sjukt det var att det ens fanns en sajt som samlade det där; det kan ju plantera idéer hos folk som aldrig haft dem förut.

​En natt klickade jag in på det populäraste klippet där. Så fort det startade fattade jag direkt att tjejen såg för ung ut. Jag fick panik, stängde ner allt och startade om min iPad flera gånger. Jag sökte runt för att se om sajten var känd för att hosta illegalt material, men hittade inget.

​Två veckor senare var jag helt avtrubbad av droger.
Inget fungerade längre. Då fick jag för mig att kolla på klippet igen, bara för att få känna samma skräck en gång till. Efter det började jag intala mig själv att jag var en pedofil. Varje gång jag såg barn fick jag panik. Det här pågick i månader, jag tittade på det där klippet flera gånger.

Det är en period jag mår sjukt dåligt över idag, men det är vad som händer när man sitter i ensamheten med för mycket droger i kroppen, det kan slå totalt slint.

​Ungefär en månad efter det där fick jag plötsligt ett meddelande från, vi kan kalla henne J:
"Hej! Jag måste bara kolla, var det dig jag såg i Vällingby här om veckan?"

​Vi hade inte pratat på åtta år. Efter det började hon skriva att hon drömt om mig vid flera tillfällen. Till slut nappade jag, och då fick jag ett överdrivet långt meddelande fyllt av komplimanger om att jag skulle bli en så bra pojkvän.

​Det fick mig att fundera, varför vill hon plötsligt ha något med mig att göra? Idag är hon tillsammans med en person som lägger upp content online.

Hade någon berättat för henne hur dåligt jag mådde? Månaderna innan hade jag tappat det helt vid flera tillfällen. Jag hade ringt både min mamma och min syster och berättat hur fruktansvärt ensam jag kände mig.

Fortsättning följer

/A
Senast redigerad av NothingWorked 2026-07-09 kl. 15:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in