2026-06-27, 16:49
Medlem
Sverige har mött världsåttan på rankningen och som fjärde match blir det världstvåan, Frankrike.

USAs lag rullar på som tåget med vinst efter vinst, men har bara mött bottenlag, inte ett enda på topp 20.

Alla länder jag tittar upp har spelat har mött minst ett topp20-lag om inte topp 10.

Hur sannolikt tror du det är att USA mutat sig till en bra grupp och ett bra träd för att komma så långt som möjligt?

Med tanke på hur Fifa ser ut i övrigt ser jag detta som mycket sannolikt.
Citera
2026-06-27, 16:56
Medlem
Världen behöver att usa är bra på fotboll. Hoppas de skrällvinner.
Citera
2026-06-27, 17:01
Medlem
DenverAirports avatar
Fifa gör det för att göra Trump glad.
Citera
2026-06-27, 17:10
Medlem
FNLSs avatar
Med tanke på att det är 12 grupper kan alla omöjligt mött ett topp 10 lag
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Sverige har mött världsåttan på rankningen och som fjärde match blir det världstvåan, Frankrike.

USAs lag rullar på som tåget med vinst efter vinst, men har bara mött bottenlag, inte ett enda på topp 20.

Alla länder jag tittar upp har spelat har mött minst ett topp20-lag om inte topp 10.

Hur sannolikt tror du det är att USA mutat sig till en bra grupp och ett bra träd för att komma så långt som möjligt?

Citera
2026-06-27, 18:28
Medlem
Citat:

USA, Kanada och Mexiko blev som hemmanationer alla seedade och fick därför ett lättare gruppspel.
Citera
2026-06-27, 18:31
Medlem
Är det inte så att USA, Kanada och Mexico automstiskt seedades i grupp 1 som arrangörer trots att de egentigen borde seedas lägre.
Citera
2026-06-27, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Med tanke på att det är 12 grupper kan alla omöjligt mött ett topp 10 lag

Va är snabba oddsen för att möta två lag från topp tio (Sverige) och va är oddsen för att slippa möta nån ur topp tjugo (USA)?
Citera
2026-06-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
USA, Kanada och Mexiko blev som hemmanationer alla seedade och fick därför ett lättare gruppspel.

Ah, visste inte detta.
Brukar det vara så?

Kanada fick ju möta Schweiz som åtminstone ligger på topp 20, men Mexico har inte heller behövt möta nåt sånt lag.
Citera
2026-06-27, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Världen behöver att usa är bra på fotboll. Hoppas de skrällvinner.

För att Trump kommer dra sig ur som värdnation så fort dom åker ur?
Citera
2026-06-27, 20:03
Medlem
Citat:
Ah, visste inte detta.
Brukar det vara så?

Kanada fick ju möta Schweiz som åtminstone ligger på topp 20, men Mexico har inte heller behövt möta nåt sånt lag.

Ja, det har varit så i alla fall de senaste VM-turneringarna. I alla fall sedan VM 1994. Men troligtvis även tidigare än så men tidigare än så har jag inte koll.
Citera
2026-06-27, 22:15
Moderator
easy_dans avatar
Fotboll --> Fotbolls-VM i USA, Kanada och Mexiko 2026
/Moderator
Citera
2026-06-27, 22:18
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Fifa gör det för att göra Trump glad.

Alltså jag hade fryst åt tanken om det inte var uppenbart hur mycket det fjäskas för trump.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in