Igår, 23:43
Medlem
Nej det är inte rimligt att någon har HIV och kommer lindrigare undan då medicinering mot HIV är livslångt samtidigt som det inte finns mediciner som kan skapa otrevliga biverkningar.

Gällande kondom så tycker jag att det är bra om den som tar av, straffas.

Om jag blir personlig, jag är hyfsat öppen även om jag inte gillar att vara för öppen gällande mitt eget sexliv (dvs det bra, allt som inte känns bra eller det som skett med våld kan jag tala fritt och obehindrat om) så ser jag det ur synvinkeln att jag gillar det oskyddade sexet med en partner. Dvs om jag är väldigt attraherad av någon och/eller har djupare känslor så är det oskyddade sexet en del av tändningen. Nu kan jag inte komma i en man mot hans vilja som den kvinnliga partnern men skälet till att man har sådant sex, är just sexuellt. I det är det ett sexuellt övergrepp att ta av kondomen och komma i någon, mot dess vilja eftersom syftet är sexuellt och en sexuell handling den andra inte vill. Vilket då i en rättegång också klassats som våldtäkt av det skälet.

Vänd på det. Varför tar de där männen av kondomen mot deras partners vilja om det inte är för att uppleva en sexuell upplevelse den andra inte vill delta i eller för makt och dominans?

Klart de ska straffas när de begår handlingar som inte sker under samtycke.

Tycker man inte det kan man förklara vad deras syfte är om det inte är sexuellt eller om det inte är sexuellt handlar om dominans och makt?
Citera
Idag, 07:08
Medlem
dude2ks avatar
Hur vet man att kondomen var av? Ska man gå runt med kondomen en hel dag, eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in