Citat:
Ursprungligen postat av
Cutthethroat
Nä, min fru tvättar.
Hon håller med, ättika luktar kattkiss säger hon och skrattar, åt dej, att du inte förstår.
Ättika har man vid inläggning och ogräsbekämpning, inget annat...
Usch, du går runt och luktar kiss, gammal kissblöja utan att ens förstå...
Därför borde du skaffa dej en parfym som luktar gott, precis det som ska diskuteras i tråden.
Vi andra tvättar i parfymerat tvättmedel för att slippa lukta illa. Du tvättar i kattkissdoft...
Träffade ni varandra på gruppboendet?
Påstod aldrig att jag inte använder tvättmedel och sköljmedel

ättikan häller man i trumman för att döda den odör om kan bli av lägre temperaturer. När man blivit varm och svettig vill man inte att bakterier överlever, även om det ännu inte börjat lukta. Man vill förebygga dålig lukt också. Min poäng handlade om människor som inte vet hur man tvättar bort bakterier. Sedan kom du in och ville visa att du inte gått i grundskolan.
https://stadadehem.se/stadtips/3-anledningar-att-tvatta-med-attika-och-3-anledningar-att-lata-bli
Citat:
Bakteriedödande
Ättika är bakteriedödande, och det är så klart positivt när man tvättar kläder, lakan och handdukar. När bakterierna dör minskas dålig lukt. Så om du till exempel har träningskläder som aldrig luktar fräscht kan ättika vara ett bra knep att ta till.
Jag använder inte ättika istället för tvättmedel och sköljmedel när jag tvättar i lägre grader utan som komplement. Det är endast om sköljmedlet är slut jag använder ättika ibland men det går åt så mycket olika doftoljor för att få min personliga prägel men tror att jag även sprutade i HugoBoss Elixir i vintras en vända med några droppar doftoljor och det funkade.
Utöver det ska man egentligen tvätta nya kläder man vill behålla färgen på, efter att ha låtit kläderna ligga i ättika. Brukar aldrig orka själv men ett tips
till de mer vettiga Flashbackarna
Här har du min sommar eller gå ut med hunden parfym.
https://www.parfym.se/armani/parfym/my-way-nectar-edp
Den ena av dem men jag vågar satsa pengar på att jag luktar bättre än vad du gör och din påstådda fru (som jag gissar kom med postorder och är uppblåsbar).
Klarar man inte av att tvätta, är man nog inte första personen med att veta om det är en själv eller någon annan som luktar illa. Även om du är ett troll så ger du intryck av att vara IQ fiskmås. Det är väl därför du försöker bajsa ner tråden.
Stäng munnen så ska du se att det luktar mindre.