Igår, 10:37
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Personligen föredrar jag doften av en nyduschad kvinna. En blanding av schampo/balsam.
Parfymer tar över för mycket och bli artificiellt.
Jag har upptäckt att nyduschad kvinna som smörjt in sig med hudkräm är väldigt trevligt. Förstod sent i livet att doften från många kvinnor är från deras hudkräm, vilket fram till för en stund sen var obegripligt för mig då jag i princip aldrig rört hudkräm.

Vad gäller parfymer så brukar jag mest gilla de som får mig att minnas tillbaka till ungdomens år, när flickorna överkonsumerade parfymer så man verkligen kände doften. För övrigt ska man helst bara känna parfymer på mycket nära håll, det ska vara reserverat till den person man vill vara närgången med, inte hela rummet.
Citera
Igår, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Jag har upptäckt att nyduschad kvinna som smörjt in sig med hudkräm är väldigt trevligt. Förstod sent i livet att doften från många kvinnor är från deras hudkräm, vilket fram till för en stund sen var obegripligt för mig då jag i princip aldrig rört hudkräm.

Vad gäller parfymer så brukar jag mest gilla de som får mig att minnas tillbaka till ungdomens år, när flickorna överkonsumerade parfymer så man verkligen kände doften. För övrigt ska man helst bara känna parfymer på mycket nära håll, det ska vara reserverat till den person man vill vara närgången med, inte hela rummet.

Män testa lotion/hudkräm med... skönt. Nivea tex är ju neutral/unisexdoft.
Citera
Igår, 12:02
Medlem
.nilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Parfymbutiken nästa.

"Välkommen till Nisses Sniff och Snusk."

Helt ärligt, det är världens tillfällighet säkerligen men fruktansvärt komiskt att man faktiskt gjort ett mental notering. Då har man mer att se fram emot!
Citera
Igår, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Är kanske du som borde uppsöka läkare och få näsan kontrollerad istället, be dom röntga huvudet samtidigt.

Du måste ha något fel där med eftersom du tror att ättika decinficerar och neutraliserar bakterier och lukter vid tvätt.

Jag är också väldigt trött på dina inlägg här i tråden om att ättika inte luktar kattpiss, det vi andra redan vet.

Vad gör du ens i tråden med ditt struntprat, tråden handlar om parfym.

Dina ättikstvättade kläder luktar kattpiss, tvärtemot parfym.

Ditt naiva tjat om detta hör naturligtvis inte hemma i denna tråd.
Du får starta en egen tråd om det ämnet.

Han har rätt. Ättiks använder man oftast till sportkläder när man svettas mycket. Jag använder dock Icas sporttvätt då det är ännu mer effektivt mot dofter.
Citera
Igår, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Jag bär Armani, eller Hermés när jag rastar hunden så tvivlar starkt på att jag luktar kattkiss. Jag gillar inte odörer.

Prova google istället och jag har åtminstone en hjärna man kan röntga vilket tycks vara mer än vad du har.
Är mer passande att du drar ditt ättikshokuspokus i konspirationsforat, där hör det hemma, inte i tråden som handlar om parfym, som luktar gott.

Du luktar kattkiss, punkt...
Citera
Igår, 23:08
Medlem
Citat:
Är mer passande att du drar ditt ättikshokuspokus i konspirationsforat, där hör det hemma, inte i tråden som handlar om parfym, som luktar gott.

Du luktar kattkiss, punkt...
Hahahaha har du någonsin använt en tvättmaskin?
Förövrigt må ättika innan det sköljts ur kläderna, lukta starkt men det luktar inte kattkiss. Två helt olika dofter.

Sedan vet du förövrigt inte ett smack om hur jag doftar eller inte. Skulle du veta det skulle du bara sitta här och vara sur för att jag inte uppskattar sällskapet av någon som är mer fitta än vad jag har mellan benen.

Tro mig, jag har nog attraherat män genom mitt liv.
Citera
Idag, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Hahahaha har du någonsin använt en tvättmaskin?
Förövrigt må ättika innan det sköljts ur kläderna, lukta starkt men det luktar inte kattkiss. Två helt olika dofter.

Sedan vet du förövrigt inte ett smack om hur jag doftar eller inte. Skulle du veta det skulle du bara sitta här och vara sur för att jag inte uppskattar sällskapet av någon som är mer fitta än vad jag har mellan benen.

Tro mig, jag har nog attraherat män genom mitt liv.
Nä, min fru tvättar.

Hon håller med, ättika luktar kattkiss säger hon och skrattar, åt dej, att du inte förstår.

Ättika har man vid inläggning och ogräsbekämpning, inget annat...
Usch, du går runt och luktar kiss, gammal kissblöja utan att ens förstå...
Därför borde du skaffa dej en parfym som luktar gott, precis det som ska diskuteras i tråden.
Vi andra tvättar i parfymerat tvättmedel för att slippa lukta illa. Du tvättar i kattkissdoft...
Senast redigerad av Cutthethroat Idag kl. 00:55.
Citera
Idag, 01:41
Medlem
Citat:
Nä, min fru tvättar.

Hon håller med, ättika luktar kattkiss säger hon och skrattar, åt dej, att du inte förstår.

Ättika har man vid inläggning och ogräsbekämpning, inget annat...
Usch, du går runt och luktar kiss, gammal kissblöja utan att ens förstå...
Därför borde du skaffa dej en parfym som luktar gott, precis det som ska diskuteras i tråden.
Vi andra tvättar i parfymerat tvättmedel för att slippa lukta illa. Du tvättar i kattkissdoft...
Träffade ni varandra på gruppboendet?

Påstod aldrig att jag inte använder tvättmedel och sköljmedel ättikan häller man i trumman för att döda den odör om kan bli av lägre temperaturer. När man blivit varm och svettig vill man inte att bakterier överlever, även om det ännu inte börjat lukta. Man vill förebygga dålig lukt också. Min poäng handlade om människor som inte vet hur man tvättar bort bakterier. Sedan kom du in och ville visa att du inte gått i grundskolan.

https://stadadehem.se/stadtips/3-anledningar-att-tvatta-med-attika-och-3-anledningar-att-lata-bli

Citat:
Bakteriedödande
Ättika är bakteriedödande, och det är så klart positivt när man tvättar kläder, lakan och handdukar. När bakterierna dör minskas dålig lukt. Så om du till exempel har träningskläder som aldrig luktar fräscht kan ättika vara ett bra knep att ta till.

Jag använder inte ättika istället för tvättmedel och sköljmedel när jag tvättar i lägre grader utan som komplement. Det är endast om sköljmedlet är slut jag använder ättika ibland men det går åt så mycket olika doftoljor för att få min personliga prägel men tror att jag även sprutade i HugoBoss Elixir i vintras en vända med några droppar doftoljor och det funkade.

Utöver det ska man egentligen tvätta nya kläder man vill behålla färgen på, efter att ha låtit kläderna ligga i ättika. Brukar aldrig orka själv men ett tips till de mer vettiga Flashbackarna

Här har du min sommar eller gå ut med hunden parfym.
https://www.parfym.se/armani/parfym/my-way-nectar-edp
Den ena av dem men jag vågar satsa pengar på att jag luktar bättre än vad du gör och din påstådda fru (som jag gissar kom med postorder och är uppblåsbar).

Klarar man inte av att tvätta, är man nog inte första personen med att veta om det är en själv eller någon annan som luktar illa. Även om du är ett troll så ger du intryck av att vara IQ fiskmås. Det är väl därför du försöker bajsa ner tråden.

Stäng munnen så ska du se att det luktar mindre.
Senast redigerad av TramsPostaren Idag kl. 01:49.
Citera
Idag, 08:10
Medlem
halaltarzans avatar
Har aldrig gått igång på bara en doft, utan det måste vara något mer, typ ett bra arsle och ett sött/snyggt ansikte.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in