Igår, 01:06
  #1
Medlem
​Jag skaffade precis ett nytt Facebook-konto efter att ha hållit mig borta därifrån en längre tid. Man blir ju rent ut sagt mörkrädd när man ser hur debattklimatet och de så kallade "diskussionerna" har utvecklats. Hur många i kommentarerna är egentligen trollkonton?

I ett inlägg från en av våra riksdagsledamöter (Erik Hellsborn, SD) så reagerar man starkt på den otroligt låga dagisnivån. Ska det inte finnas något krav på "god vandel" hos politiker? Ska de som styr Sverige sitta och leka i sandlådan, kan vi verkligen lita på deras omdöme och kompetens?

Eftersom det rör sig om en bild är den svår att beskriva rättvist i text, men den går i korthet ut på att stämpla Palestinaaktivister som nazister, kommunister och islamister. Ni får se den själva här: https://www.facebook.com/100063521148531/posts/pfbid036BF6xjeShrc1N2qm14zFRYpm7CXoxBVeKmKa6MdyMqf tU1faf9ZFRZ3XT8Y1cgAQl/

Detta publiceras alltså av en politiker som sitter i riksdagen och är med och styr Sverige. Är det bara jag som tycker att det är djupt bekymmersamt?

Hur många i kommentarerna är egentligen trollkonton?

Bilden i sig är inkorrekt, hatisk och håller en pinsamt barnslig nivå. Det blir dessutom extremt ironiskt med tanke på SD:s ständiga tjat om "god vandel" eftersom deras egna representanter verkar ju oförmögna att föregå med gott exempel.

Men det är väl knappast någon överraskning att den här typen av bottenskrap kommer från en skånsk SD-politiker. Hans sätt att uttrycka sig är precis lika obegåvat och osmakligt som han ser ut. Det enda logiska i det hela är väl egentligen hans efternamn, "Hellsborn", som känns skrämmande passande i sammanhanget.

Skåne har infiltrerat Sverige:
https://www.flashback.org/t3719866
__________________
Senast redigerad av 100knutarsbacke Igår kl. 01:12.
Citera
Igår, 01:38
  #2
Medlem
Stenballes avatar
Jag får ju medge att vi i Skåne tyvärr har en del rötägg till politiker, och att de flesta av dessa hör hemma inom SD.
Ja, jag skäms över detta, men rötägget du nämner är ju från Halland.
Citera
Igår, 02:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag får ju medge att vi i Skåne tyvärr har en del rötägg till politiker, och att de flesta av dessa hör hemma inom SD.
Ja, jag skäms över detta, men rötägget du nämner är ju från Halland.
Halland ingår i Skåneland. Man kan göra ett test: kan du uttala bokstaven R utan att det låter som att du glömt svälja gröten? Grattis, du är inte skåning! Skåningarna som så gott som alltid har varit fattiga torpare, hatade och hunsade av allt och alla genom historien.

​Och dessa sitter alltså och faktiskt styr Sverige. Som vi sett gör de här gycklarna bort sig hela tiden: knarkande poliser, pedofiler, skattebrottare, folk som umgås med gängledare, järnrörsmän, psykiskt sjuka och folk som vaknar upp och springer och slänger sig själva i väggen. Bedrägerier, mutbrott, osv. Har säkert glömt en massa.

​Man kan ju tänka sig att all korruption i alla fall skulle ske lite proffsigt, och inte att man håller på med infantila och rasistiska påhopp på sandlådenivå. För det är på den nivån vi är nu... Och dessa styr alltså landet nere från Skåneland. Måste ha varit det mest bisarra experimentet i Sveriges historia.

Skåneland (i viss betydelse i litteraturen oftare Skånelandskapen[1] eller de skånska landskapen)[2][3] är en kulturhistorisk region i södra Skandinavien, vars storlek och avgränsning varierar en del i olika användningar.[4]
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A5neland
Citera
Igår, 02:29
  #4
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
De flesta dårar tillhör V, Mp eller SD. Tyvärr kommer minst ett av dessa partier ha stort inflytande i riksdagen nästa mandatperiod.
Citera
Igår, 02:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
De flesta dårar tillhör V, Mp eller SD. Tyvärr kommer minst ett av dessa partier ha stort inflytande i riksdagen nästa mandatperiod.
​Det är tragiskt hur snabbt svensk politik har förvandlats till stämningen på ett urspårat fotbollsderby. Det är ren pajkastning och brölande med en bärs i näven. Jag hade väl inte stört mig så mycket på den där cirkusen om det inte vore för att den här pajasen faktiskt är en av dem som sitter och beslutar om vilket håll Sverige ska gå. Man hade ju hoppats på en otroligt kompetent och proffsig person på den posten, någon som faktiskt imponerar. Istället har vi fått en renodlad bonntölp från Skåneland som uppenbarligen verkar vilja hämnas på det svenska folket.
__________________
Senast redigerad av 100knutarsbacke Igår kl. 02:40.
Citera
Igår, 03:03
  #6
Medlem
SeverianTheLames avatar
Det är svårt att se någon klaga över den dåliga tonen då alla invandringskritiker fortfarande sen 40 år tillbaka blir stämplade som nazister, det är bara att kolla på TV-debatten danmark-sverige för knappt tio års sedan för att se hur jävla illa folk beter sig.
Citera
Igår, 03:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeverianTheLame
Det är svårt att se någon klaga över den dåliga tonen då alla invandringskritiker fortfarande sen 40 år tillbaka blir stämplade som nazister, det är bara att kolla på TV-debatten danmark-sverige för knappt tio års sedan för att se hur jävla illa folk beter sig.
Den debatten borde köras på repris. Joakim Lamotte var helt rosenrasande på danskarna för att dessa inte var feminister. Danskarna såg väldigt besvärade ut när Lamotte skällde ut dem. Hoten nuförtiden verkar däremot komma mer ftån högerkanten som i TS exempel än från feminister. Bedömningen som Hellsborn och andra gör är väl att detta går hem i stugorna. Det är lite skillnad mot Erlanders tid.
Citera
Igår, 03:18
  #8
Medlem
SD:s partiledare, late Åkesson, har ju flugit till Israel och slickat röv, nu är alla som är med i partiet tvungna att visa sin lydnad inför Israel. Då finns det inga gränser för hur långt de kan gå i sin pinsamma retorik.
Citera
Igår, 05:46
  #9
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100knutarsbacke
​Jag skaffade precis ett nytt Facebook-konto efter att ha hållit mig borta därifrån en längre tid. Man blir ju rent ut sagt mörkrädd när man ser hur debattklimatet och de så kallade "diskussionerna" har utvecklats. Hur många i kommentarerna är egentligen trollkonton?

I ett inlägg från en av våra riksdagsledamöter (Erik Hellsborn, SD) så reagerar man starkt på den otroligt låga dagisnivån. Ska det inte finnas något krav på "god vandel" hos politiker? Ska de som styr Sverige sitta och leka i sandlådan, kan vi verkligen lita på deras omdöme och kompetens?

Eftersom det rör sig om en bild är den svår att beskriva rättvist i text, men den går i korthet ut på att stämpla Palestinaaktivister som nazister, kommunister och islamister. Ni får se den själva här: https://www.facebook.com/100063521148531/posts/pfbid036BF6xjeShrc1N2qm14zFRYpm7CXoxBVeKmKa6MdyMqf tU1faf9ZFRZ3XT8Y1cgAQl/

Detta publiceras alltså av en politiker som sitter i riksdagen och är med och styr Sverige. Är det bara jag som tycker att det är djupt bekymmersamt?

Hur många i kommentarerna är egentligen trollkonton?

Bilden i sig är inkorrekt, hatisk och håller en pinsamt barnslig nivå. Det blir dessutom extremt ironiskt med tanke på SD:s ständiga tjat om "god vandel" eftersom deras egna representanter verkar ju oförmögna att föregå med gott exempel.

Men det är väl knappast någon överraskning att den här typen av bottenskrap kommer från en skånsk SD-politiker. Hans sätt att uttrycka sig är precis lika obegåvat och osmakligt som han ser ut. Det enda logiska i det hela är väl egentligen hans efternamn, "Hellsborn", som känns skrämmande passande i sammanhanget.

Skåne har infiltrerat Sverige:
https://www.flashback.org/t3719866


Ska vi vara helt ärliga så hade SD inte funnits om migrationen diskuterats seriöst från början.

Blir ju ofta så när man gör "smarta" lösningar för stunden. T.ex. censurera, hota och hata folk till tystnad.

Men visst. Hata mer på SD och se vad som händer.
Citera
Igår, 05:50
  #10
Medlem
Room531s avatar
men länka skärmbild eller bild till någon annan sida, alla har inte fejsbok.
Citera
Igår, 05:50
  #11
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100knutarsbacke
​Det är tragiskt hur snabbt svensk politik har förvandlats till stämningen på ett urspårat fotbollsderby. Det är ren pajkastning och brölande med en bärs i näven. Jag hade väl inte stört mig så mycket på den där cirkusen om det inte vore för att den här pajasen faktiskt är en av dem som sitter och beslutar om vilket håll Sverige ska gå. Man hade ju hoppats på en otroligt kompetent och proffsig person på den posten, någon som faktiskt imponerar. Istället har vi fått en renodlad bonntölp från Skåneland som uppenbarligen verkar vilja hämnas på det svenska folket.

Svenska folket förtjänar att hämnas på dock.
Dom valde politiker och främlingar. Ett val "vi" kommer behöva leva med... Och det ser inte nådigt ut.

Svenska folkets lösning på "kan vi diskutera migrationen" blev hot, hat, våld och att sluka all propaganda dom kunde. Medarbetare pekades ut, personer terroriserades, skadegörelse, våld osv.
Samtidigt som kontrollen mot svensken slöts allt hårdare. Samtidigt som invandrarna kom undan med allt mer hemsk skit skyddade av avskum som dig.

Hoppas du får vad du förtjänar i slutändan.
Citera
Igår, 07:36
  #12
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100knutarsbacke


Bilden i sig är inkorrekt, hatisk och håller en pinsamt barnslig nivå.

Men det är väl knappast någon överraskning att den här typen av bottenskrap kommer från en skånsk SD-politiker. Hans sätt att uttrycka sig är precis lika obegåvat och osmakligt som han ser ut. Det enda logiska i det hela är väl egentligen hans efternamn, "Hellsborn", som känns skrämmande passande i sammanhanget.


It takes one to know one!
Kasta sten i glashus etc.

Jag säger inte att du har fel. Jag säger att din kritik är hatisk och innehåller en pinsamt barnslig nivå. Citaten ovan är från dig. Det kanske inte är likställt med begåvat att kalla folk just obegåvade och att kritisera deras utseende. Att sen dra in hans efternamn är också beklämmande.

Ser du inte att du är precis likadan själv?
__________________
Senast redigerad av Kapitalistkalle Igår kl. 07:39.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in