2026-06-27, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Jag har inte påstått någonting, jag skrev att jag är tveksam till att tingsrätt och åklagare skulle ta en "våldtagen" man på lika stort allvar som en kvinna. Men det är bara en gissning.

Jaså, brukar du fråga kusinen "vill du knulla"? Innan ni sätter igång? Eller skriver under kontrakt med BankID? Inte? Då har du inte klarlagt att samtycke finns.

Det spelar inte ens någon roll om det är din fru, varje gång ni vaknar tillsammans och du börjar pilla på henne för lite skönt morgonknull, så begår du våldtäkt enligt svensk lag, och anmäler hon det så blir det 250 000 i skadestånd och tre års fängelse för din del.
Du begriper uppenbarligen inte, läs propositionen istället för att fantisera. Finns inget krav på avtal däremot bör du vara vaksam och lyhörd om du träffar en ny kvinna eller man. Kusingifte och syskongifte sysslar uppenbarligen din familj med utifrån hur du skriver
Citera
2026-06-27, 18:17
Medlem
Citat:
Jag har inte påstått någonting, jag skrev att jag är tveksam till att tingsrätt och åklagare skulle ta en "våldtagen" man på lika stort allvar som en kvinna. Men det är bara en gissning.

Jaså, brukar du fråga kusinen "vill du knulla"? Innan ni sätter igång? Eller skriver under kontrakt med BankID? Inte? Då har du inte klarlagt att samtycke finns.

Det spelar inte ens någon roll om det är din fru, varje gång ni vaknar tillsammans och du börjar pilla på henne för lite skönt morgonknull, så begår du våldtäkt enligt svensk lag, och anmäler hon det så blir det 250 000 i skadestånd och tre års fängelse för din del.

Så en ogrundad fördom med andra ord.

Och nej, det är inte på något sätt våldtäkt om du smeker din fru/sambo/flickvän på morgonen när ni vaknar. Däremot kan du inte kliva på hennen om hon sover bara för att du vaknat med morgonstånd.

Det faktum att du är så enormt orolig för att råka ut för att bli anmäld för ett sexualbrott säger mer om hur du beter dig mot dina medmänniskor än om konceptet samtycke.
Citera
2026-06-27, 18:40
Medlem
Citat:
Jag nämnde ju även fallet med han som dömdes för våldtäkt till 3 års fängelse för att han skippade kondom..

https://www.flashback.org/t3735760

Fast i det fallet hade ju samtycket getts med ett tydligt och på intet sätt orimligt villkor.
Samma sak om man samtycker till vanlijsex och så trycker du på tjejen i tvåan istället, det är också våldtäkt.

Jag kunde köpt ditt resonemang om.det varit mer udda villkor som att hon säger ja.men bara om du kan hålla den i 5 minuter men så slaknar du redan efter 3 och han blir besviken och anmäler. Det vore inte rimligt
Citera
2026-06-27, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Du begriper uppenbarligen inte, läs propositionen istället för att fantisera. Finns inget krav på avtal däremot bör du vara vaksam och lyhörd om du träffar en ny kvinna eller man. Kusingifte och syskongifte sysslar uppenbarligen din familj med utifrån hur du skriver

Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Så en ogrundad fördom med andra ord.

Och nej, det är inte på något sätt våldtäkt om du smeker din fru/sambo/flickvän på morgonen när ni vaknar. Däremot kan du inte kliva på hennen om hon sover bara för att du vaknat med morgonstånd.

Det faktum att du är så enormt orolig för att råka ut för att bli anmäld för ett sexualbrott säger mer om hur du beter dig mot dina medmänniskor än om konceptet samtycke.

Lagen säger följande:

Citat:
Vid bedömningen av om ett deltagande är frivilligt eller inte ska det särskilt beaktas om frivillighet har kommit till uttryck genom ord eller handling eller på annat sätt.

I mitt scenario så ger inte jag varken med ord eller handling samtycke till sexuella handlingar, jag kanske bara ville hångla lite och sen sova. Sen blev jag så rädd att jag frös till när den här flodhästen började runka och suga min kuk (det anses vara ett seriöst medicinskt tillstånd av svenska domstolar, som vi har sett i tidigare fall) och inte sa något.

Och jo, enligt den lagtexten så är det våldtäkt att fingra din fru på morgonen utan att fråga först.
Citera
2026-06-27, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Fast i det fallet hade ju samtycket getts med ett tydligt och på intet sätt orimligt villkor.
Samma sak om man samtycker till vanlijsex och så trycker du på tjejen i tvåan istället, det är också våldtäkt.

Jag kunde köpt ditt resonemang om.det varit mer udda villkor som att hon säger ja.men bara om du kan hålla den i 5 minuter men så slaknar du redan efter 3 och han blir besviken och anmäler. Det vore inte rimligt

Och i mitt scenario så ger jag inget samtycke till sex överhuvudtaget. Snubben utan kondom tog jag bara som exempel på någon som dömdes för våldtäkt utan att begå en faktisk våldtäkt.
Citera
2026-06-27, 20:10
Medlem
Citat:
Lagen säger följande:

I mitt scenario så ger inte jag varken med ord eller handling samtycke till sexuella handlingar, jag kanske bara ville hångla lite och sen sova. Sen blev jag så rädd att jag frös till när den här flodhästen började runka och suga min kuk (det anses vara ett seriöst medicinskt tillstånd av svenska domstolar, som vi har sett i tidigare fall) och inte sa något.

Och jo, enligt den lagtexten så är det våldtäkt att fingra din fru på morgonen utan att fråga först.

Om du inte förstår skillnaden att ömt smeka din fru/sambo/flickvän och att trycka in dina fingrar i henne när hon sover säger en hel del om dig.

Eller är du helt ok med att få ett par fingrar uppkörda i din kroppsöppning när du sover?
Citera
2026-06-27, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Om du inte förstår skillnaden att ömt smeka din fru/sambo/flickvän och att trycka in dina fingrar i henne när hon sover säger en hel del om dig.

Eller är du helt ok med att få ett par fingrar uppkörda i din kroppsöppning när du sover?

Hon behöver inte sova, hon behöver bara inte ha gett samtycke till det, vad är det du inte fattar?

För övrigt så har alla mina flickvänner bett mig väcka dem genom att trycka in kuken i fittan på dem. Vilket jag har gjort, men hade de i efterhand valt att anmäla mig för våldtäkt så hade jag dömts och fått 3 års fängelse.
Citera
2026-06-27, 21:57
Medlem
Citat:
Och i mitt scenario så ger jag inget samtycke till sex överhuvudtaget. Snubben utan kondom tog jag bara som exempel på någon som dömdes för våldtäkt utan att begå en faktisk våldtäkt.

Hur långt från det överenskomna tycker du man kan gå innan det faktisk våldtäkt enligt dig?
Citera
2026-06-27, 22:06
Medlem
Citat:
Det är 10% som går till åtal, inte 5%. Och det beror inte på att åklagare inte vill åtala resten, det beror på att det antingen är rent trams från något galet ex, eller att det inte finns några bevis överhuvudtaget.

Med min affärsmodell så skulle man ha kvinnans DNA på kuken (var noga med att inte duscha), så knullet i sig kan hon inte förneka, och SMS:et till polaren är enligt prejudikat att betrakta som bevis för att jag har blivit våldtagen.

Rykte skiter jag i, det är knappast så att ett krogragg kollar upp en på lexbase innan hon följer med hem.

Snarare 5% som leder till åtal. Oavsett är det en bråkdel. Åklagare och polis sållar rejält.
Chansen att du skulle lyckas är alltså mycket liten.

Ditt "fall" är just precis ett sådant fall med extremt svag bevisning, ditt sms kommer anses ha väldigt svagt bevisvärde, det är ju enbart dina egna ord.
Det vanliga i dessa fall är att det finns "bevis" på hur detta påverkat dig. T.ex. om du pratat med din kompis och denna kan vittna om hur uppskakad/ledsen/rädd du varit, vilket så klart inte är möjligt för dig eftersom det är fejk om du inte vill blanda in en vän i din brottslighet och hoppas att denna vågar begå mened i domstol.
Även då är det en låg andel av dessa typer som går till åtal.

Så nej. det är inte en bra "affärsidé" det är inte en affärsidé överhuvudtaget utan en brottsidé.
Citera
2026-06-27, 22:16
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Efter att ha läst ett flertal trådar (nu senast han som blev dömd bara för att han körde utan kondom) om kvinnor som anmält män för våldtäkter när det uppenbart inte har förekommit någon våldtäkt, men de ändå har fått honom dömd tack vare den hyfsat nya samtyckeslagstiftningen, så fick jag en idé.

Enligt lagen är i princip allt sex våldtäkt då ingen i verkligheten frågar den andra "vill du knulla?" innan man knullar, något faktiskt våld eller hot om våld behöver inte förekomma sedan 2018. Lagen ska heller inte göra skillnad mellan könen (även om jag ställer mig tveksam till det i praktiken), och standardsumman man får i skadestånd ligger runt 250 000 kr numera. Allt man behöver göra för att dra in miljonbelopp varje år är alltså följande:

Ragga upp någon brud, vilken flodhäst som helst duger, men det är en fördel om hon har pengar. När ni ligger i sängen och hånglar så tar du av dig kläderna och väntar på att hon gör detsamma. Därefter lägger du dig på rygg utan att uppmana henne till något. I det läget kommer hon med högsta sannolikt börja göra något sexuellt med dig, även om du inte uttryckligen har bett om det.

Hon kommer antingen börja runka av dig, suga av dig, eller rida dig. Du låter det fortgå i några sekunder, och därefter skriker du "SLUTA, JAG VILL JU INTE", och stormar ut därifrån. Det första du gör när du kommer hem är att du SMS:ar en polare att du precis blev våldtagen och mår jättedåligt, och sen ringer du 114 14 och anmäler våldtäkten.

Därefter väntar du på rättegången, som du vinner lätt, och så cashar du in en kvarts mille skattefritt medans flodhästen ruttnar bort i fängelse med andra sexualbrottslingar i 2-3 år

Är inte detta en genialisk affärsidé?

Det finns väl ingen gräns för hur många gånger man kan upprepa detta? Tingsrätten kan väl inte bara säga nej när man står där och gråter ut för tionde gången? Eller?
Du måste se till att ha bra bevis, du vet, ingen tror att en tjej vill våldta, en domstol är svår att övertyga. Alternativt att du väljer en känd bög, alla tror de våldtar.
Citera
2026-06-27, 22:58
Medlem
Majsmannen2s avatar
Män våldtar och kvinnor blir våldtagen. Naturens lag som speglar juridiken.

Så visst om du är kvinna, men som en man som tillhör det starkare könet får du ta det positiva och negativa med det.

I detta fall har du som man ingenting att vinna.
Citera
2026-07-03, 01:52
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Jo, men ändå. Detta sägs vara så vanligt förekommande att TS vill göra en affärsidé av det.men hittar ändå bara detta enda fall?

Ja, det är.klart att det är väldigt tråkigt för den drabbade Chalmersstudenten men visat ändå att detta är inte alls så systematiskt som vissa vill hävda.
Då staten vill ha mer och mer ögon och fingrar i svenskens sovrum och hur de idkar älgskog för varje dag som går (att sverige internationellt kallas för rape capital of the world är inte för att vi har flest riktiga våldtäkter) så behövs knappast fler exempel, då detta är den extremaste och pinsammaste hitintills.
Tråden hade likaväl kunnat skapats för 5 år sedan med ett annat fall (vilken som av alla horder av ångrade-sig fall), som var lika löjligt då, men bara för att löjegraden inte nått så långt ännu. Den kan lika väl skapas om 5 år kurvan fortsatt i sin raka linje upp på löjegraden ("Mannen fes på kvinnans kön utan att kvinnan bett om det när de låg och skedade efter sex, döms nu till 3 år för våldtäkt"), det kommer bara finnas ett fall då också. För det är en konstant ökande kurva där mer och mer räknas som våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in