Citat:
Ursprungligen postat av
Rullator-Ronny
Det är 10% som går till åtal, inte 5%. Och det beror inte på att åklagare inte vill åtala resten, det beror på att det antingen är rent trams från något galet ex, eller att det inte finns några bevis överhuvudtaget.
Med min affärsmodell så skulle man ha kvinnans DNA på kuken (var noga med att inte duscha), så knullet i sig kan hon inte förneka, och SMS:et till polaren är enligt prejudikat att betrakta som bevis för att jag har blivit våldtagen.
Rykte skiter jag i, det är knappast så att ett krogragg kollar upp en på lexbase innan hon följer med hem.
Snarare 5% som leder till åtal. Oavsett är det en bråkdel. Åklagare och polis sållar rejält.
Chansen att du skulle lyckas är alltså mycket liten.
Ditt "fall" är just precis ett sådant fall med extremt svag bevisning, ditt sms kommer anses ha väldigt svagt bevisvärde, det är ju enbart dina egna ord.
Det vanliga i dessa fall är att det finns "bevis" på hur detta påverkat dig. T.ex. om du pratat med din kompis och denna kan vittna om hur uppskakad/ledsen/rädd du varit, vilket så klart inte är möjligt för dig eftersom det är fejk om du inte vill blanda in en vän i din brottslighet och hoppas att denna vågar begå mened i domstol.
Även då är det en låg andel av dessa typer som går till åtal.
Så nej. det är inte en bra "affärsidé" det är inte en affärsidé överhuvudtaget utan en brottsidé.