2026-06-27, 03:40
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Du tycker inte det talar lite emot dig att han blev friad i hovrätten?
Stor del av straffet (offrandet) är redan utfört även om han blev friad där.

Bli gripen för våldtäkt.
Sitta anklagad för våldtäkt.
Intervjuad för våldtäkt.
Vilka kan du berätta det för att ventilera? Vilka känner du att du behöver dölja det för trots du är oskyldig? Troligen alla.
Vänta på rättegång för våldtäkt.
Sitta i rättegång för våldtäkt.
Vänta på dom gällande våldtäkt.
Bli dömd för våldtäkt.
Begära resning för våldtäkt.
Vänta på resning för våldtäkt.
Sitta i rättegång för våldtäkt.
Vänta på dom gällande våldtäkt.

Bli friad gällande våldtäkt.
"Nu kan du gå och fortsätta som ingenting har hänt"

Den enda som klarat att fortsätta som ingenting har hänt är en våldtäktsman, glad av att kommit undan. En oskyldig har redan förstörts. Tilliten till folk nollad. Slippa skadestånd och fängelse, ja. Men är ett plåster på ett knivhugg. Blir han dömd kan han i alla fall säga fuck it och skratta åt systemet.
Citera
2026-06-27, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Du missar då att 95% av alla anmälda våldtäkter inte ens går till åtal?
Chansen att du lyckas få utredande polis och åklagare att tro på dig är låg, minst sagt.
Sen skall de göra bedömningen att kvinnan du anmäler har agerat oaktsamt eller med uppsåt, omöjligt att veta hur trovärdig kvinnan kommer framstå inför utredare/åklagare.
Bara det faktum att du tror att man måste verbalt fråga om samtycke gör ju att man har goda skäl att tro att du inte kommer lyckas lura utredande polis eller åklagaren.

Att falskt anmäla någon är dessutom olagligt.
Du riskerar alltså själv åtal. Så genialisk affärsidé? Nej snarare dum brottsidé

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Endast 5% av alla våldtäktsanmälningar går till fällande dom. Så det är inte säkert att det hela skulle gå igenom. Låg sannolikhet tom. Och sedan har du ditt rykte för evigt nedsmutsat med att du är ett "våldtäktsoffer". Vissa kommer misstro dig och ge dig ett helvete. Och risken finns att du åker dit för falsk tillvitelse, om rättsväsendet kommer på din lögn. Inte värt att anmäla falskt, knappt ens värt att anmäla om våldtäkten är sann.

Det är större chans att du vinner bra pengar på Lotto. Eller varför inte jobbas lite extra, så får du er pengar utöver din lön.

Det är 10% som går till åtal, inte 5%. Och det beror inte på att åklagare inte vill åtala resten, det beror på att det antingen är rent trams från något galet ex, eller att det inte finns några bevis överhuvudtaget.

Med min affärsmodell så skulle man ha kvinnans DNA på kuken (var noga med att inte duscha), så knullet i sig kan hon inte förneka, och SMS:et till polaren är enligt prejudikat att betrakta som bevis för att jag har blivit våldtagen.

Rykte skiter jag i, det är knappast så att ett krogragg kollar upp en på lexbase innan hon följer med hem.
Citera
2026-06-27, 06:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Det är 10% som går till åtal, inte 5%. Och det beror inte på att åklagare inte vill åtala resten, det beror på att det antingen är rent trams från något galet ex, eller att det inte finns några bevis överhuvudtaget.

Med min affärsmodell så skulle man ha kvinnans DNA på kuken (var noga med att inte duscha), så knullet i sig kan hon inte förneka, och SMS:et till polaren är enligt prejudikat att betrakta som bevis för att jag har blivit våldtagen.

Rykte skiter jag i, det är knappast så att ett krogragg kollar upp en på lexbase innan hon följer med hem.

Det betyder alltså att så mycket som 90% skulle kunna vara falskanmälningar, men låt oss vara rimliga och halvera den siffran och säga att 40% är falskanmälningar.

Jag tror det är mer rutin än undantag i Sverige att anmäla för våldtäkt när en kvinna är förbannad.

Allt gråtande om att "varför skulle" och "rykte förstört" är totalt skitsnack när man ser vad människor gör för uppmärksamhet och hämnd. Vilket rykte liksom? Att tvätta bort ryktet som Södermalms största kroghora genom att bli "våldtagen"?

Men de som tjänar störst pengar på att Sverige har flest "våldtäkter" efter Sydafrika i världen är aktivistiska jurister.
Citera
2026-06-27, 08:41
Medlem
Citat:
Efter att ha läst ett flertal trådar (nu senast han som blev dömd bara för att han körde utan kondom) om kvinnor som anmält män för våldtäkter när det uppenbart inte har förekommit någon våldtäkt, men de ändå har fått honom dömd tack vare den hyfsat nya samtyckeslagstiftningen, så fick jag en idé.

Enligt lagen är i princip allt sex våldtäkt då ingen i verkligheten frågar den andra "vill du knulla?" innan man knullar, något faktiskt våld eller hot om våld behöver inte förekomma sedan 2018. Lagen ska heller inte göra skillnad mellan könen (även om jag ställer mig tveksam till det i praktiken), och standardsumman man får i skadestånd ligger runt 250 000 kr numera. Allt man behöver göra för att dra in miljonbelopp varje år är alltså följande:

Ragga upp någon brud, vilken flodhäst som helst duger, men det är en fördel om hon har pengar. När ni ligger i sängen och hånglar så tar du av dig kläderna och väntar på att hon gör detsamma. Därefter lägger du dig på rygg utan att uppmana henne till något. I det läget kommer hon med högsta sannolikt börja göra något sexuellt med dig, även om du inte uttryckligen har bett om det.

Hon kommer antingen börja runka av dig, suga av dig, eller rida dig. Du låter det fortgå i några sekunder, och därefter skriker du "SLUTA, JAG VILL JU INTE", och stormar ut därifrån. Det första du gör när du kommer hem är att du SMS:ar en polare att du precis blev våldtagen och mår jättedåligt, och sen ringer du 114 14 och anmäler våldtäkten.

Därefter väntar du på rättegången, som du vinner lätt, och så cashar du in en kvarts mille skattefritt medans flodhästen ruttnar bort i fängelse med andra sexualbrottslingar i 2-3 år

Är inte detta en genialisk affärsidé?

Det finns väl ingen gräns för hur många gånger man kan upprepa detta? Tingsrätten kan väl inte bara säga nej när man står där och gråter ut för tionde gången? Eller?

beror p å var i Sverige, i Norrland skulle det inte funka, där är det våltäktsoffren som har problem och får problem, men i sojaboysens Stockholm, kanske
Citera
2026-06-27, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deddd
Stor del av straffet (offrandet) är redan utfört även om han blev friad där.

Jo, men ändå. Detta sägs vara så vanligt förekommande att TS vill göra en affärsidé av det.men hittar ändå bara detta enda fall?

Ja, det är.klart att det är väldigt tråkigt för den drabbade Chalmersstudenten men visat ändå att detta är inte alls så systematiskt som vissa vill hävda.
Citera
2026-06-27, 14:17
Medlem
Så du är villig att förstöra livet för en oskyldig tjej bara för att du är så jävla lat att du inte orkar jobba ihop pengarna? Din kackerlacka.
Vore så jävla rätt åt dig om hon vänder på steken och säger att det var du som våldtog henne.
Vem tror du de tror på?
Du blir dömd, får 3 år och får betala 200 pap istället
Senast redigerad av Hirmas142 2026-06-27 kl. 14:19.
Citera
2026-06-27, 15:38
Medlem
Citat:
Efter att ha läst ett flertal trådar (nu senast han som blev dömd bara för att han körde utan kondom) om kvinnor som anmält män för våldtäkter när det uppenbart inte har förekommit någon våldtäkt, men de ändå har fått honom dömd tack vare den hyfsat nya samtyckeslagstiftningen, så fick jag en idé.

Enligt lagen är i princip allt sex våldtäkt då ingen i verkligheten frågar den andra "vill du knulla?" innan man knullar, något faktiskt våld eller hot om våld behöver inte förekomma sedan 2018. Lagen ska heller inte göra skillnad mellan könen (även om jag ställer mig tveksam till det i praktiken), och standardsumman man får i skadestånd ligger runt 250 000 kr numera. Allt man behöver göra för att dra in miljonbelopp varje år är alltså följande:

Ragga upp någon brud, vilken flodhäst som helst duger, men det är en fördel om hon har pengar. När ni ligger i sängen och hånglar så tar du av dig kläderna och väntar på att hon gör detsamma. Därefter lägger du dig på rygg utan att uppmana henne till något. I det läget kommer hon med högsta sannolikt börja göra något sexuellt med dig, även om du inte uttryckligen har bett om det.

Hon kommer antingen börja runka av dig, suga av dig, eller rida dig. Du låter det fortgå i några sekunder, och därefter skriker du "SLUTA, JAG VILL JU INTE", och stormar ut därifrån. Det första du gör när du kommer hem är att du SMS:ar en polare att du precis blev våldtagen och mår jättedåligt, och sen ringer du 114 14 och anmäler våldtäkten.

Därefter väntar du på rättegången, som du vinner lätt, och så cashar du in en kvarts mille skattefritt medans flodhästen ruttnar bort i fängelse med andra sexualbrottslingar i 2-3 år

Det finns väl ingen gräns för hur många gånger man kan upprepa detta? Tingsrätten kan väl inte bara säga nej när man står där och gråter ut för tionde gången? Eller?

Du skriver "Lagen ska heller inte göra skillnad mellan könen (även om jag ställer mig tveksam till det i praktiken), och standardsumman man får i skadestånd ligger runt 250 000 kr numera."

Jag tror inte rättsväsendet gör någon större skillnad på om en man eller kvinna blivit penetrerad mot dennes vilja. Jag tror att en våldtagen kille tas på lika stort allvar som en våldtagen tjej.

Du får gärna pressentera någon form av bevis eller källa som styrker ditt påstående.
Citera
2026-06-27, 16:24
Medlem
Citat:

Kul att du startar en tråd i juridikforumet baserat på dina fantasier och okunskap. All sex är naturligtvis inte våldtäkt det är kanske max en promille, tror dock att det är ännu mindre, som kan definieras som våldtäkt. Du får googla promille för jag är tveksam till att du vet vad det betyder
Citera
2026-06-27, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Du skriver "Lagen ska heller inte göra skillnad mellan könen (även om jag ställer mig tveksam till det i praktiken), och standardsumman man får i skadestånd ligger runt 250 000 kr numera."

Jag tror inte rättsväsendet gör någon större skillnad på om en man eller kvinna blivit penetrerad mot dennes vilja. Jag tror att en våldtagen kille tas på lika stort allvar som en våldtagen tjej.

Du får gärna pressentera någon form av bevis eller källa som styrker ditt påstående.

Jag har inte påstått någonting, jag skrev att jag är tveksam till att tingsrätt och åklagare skulle ta en "våldtagen" man på lika stort allvar som en kvinna. Men det är bara en gissning.

Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Kul att du startar en tråd i juridikforumet baserat på dina fantasier och okunskap. All sex är naturligtvis inte våldtäkt det är kanske max en promille, tror dock att det är ännu mindre, som kan definieras som våldtäkt. Du får googla promille för jag är tveksam till att du vet vad det betyder

Jaså, brukar du fråga kusinen "vill du knulla"? Innan ni sätter igång? Eller skriver under kontrakt med BankID? Inte? Då har du inte klarlagt att samtycke finns.

Det spelar inte ens någon roll om det är din fru, varje gång ni vaknar tillsammans och du börjar pilla på henne för lite skönt morgonknull, så begår du våldtäkt enligt svensk lag, och anmäler hon det så blir det 250 000 i skadestånd och tre års fängelse för din del.
Citera
2026-06-27, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christerst
beror p å var i Sverige, i Norrland skulle det inte funka, där är det våltäktsoffren som har problem och får problem, men i sojaboysens Stockholm, kanske

Självklart måste man göra detta i en större stad för att kunna hitta nya flodhästar hela tiden som inte känner igen en.

Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Du har lagt tråden i juridik, vilken juridisk fråga vill du diskutera?

Vad fan tror du? Frågeställningen var om ni tror att det skulle funka, och om inte vad mer jag behöver göra. Samt om man kan upprepa det hur många gånger som helst.
Citera
2026-06-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Jo, men ändå. Detta sägs vara så vanligt förekommande att TS vill göra en affärsidé av det.men hittar ändå bara detta enda fall?

Ja, det är.klart att det är väldigt tråkigt för den drabbade Chalmersstudenten men visat ändå att detta är inte alls så systematiskt som vissa vill hävda.

Jag nämnde ju även fallet med han som dömdes för våldtäkt till 3 års fängelse för att han skippade kondom..

https://www.flashback.org/t3735760
Citera
2026-06-27, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Om en affärsidé skulle fungera eller inte är inte juridik.

Jo det är det eftersom det hänger på huruvida jag vinner i rätten, och om jag kan upprepa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in