2026-06-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Vad fan snackar du om. Den båten har en tank under 100 liter, det är havet. Den mängden märks inte alls.
Kanske inte i havet men väl i hamnen där det skedde. Tror inte att andra båtägare blir så glada att få sina båtar nerkladdade av olja.
Citera
2026-06-27, 22:00
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Smögen och Grebbestad skall man hålla ungdomarna borta från.

Massa skit som kommer på sommarn - småorterna norrut är bättre o gemytliga

Har större delen av min släkt runtomkring där så kan bara hålla med. Marstrand och Orust/Tjörn är också invaderat av drägg såhär års. Går ju tyvärr inte att vara där på sommaren längre för man blir bara irriterad. Mindre orter eller sent på säsongen annars får det va.
Citera
2026-06-27, 22:21
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Har större delen av min släkt runtomkring där så kan bara hålla med. Marstrand och Orust/Tjörn är också invaderat av drägg såhär års. Går ju tyvärr inte att vara där på sommaren längre för man blir bara irriterad. Mindre orter eller sent på säsongen annars får det va.

Ja nu var inte den här incidenten dom värsta svinen utan mer omoget just vuxna spån som ställt till en scen.Haha

Det var ingen jättegrej tydligen

Men seglare/båtfolk som jag pratat med säger att Smögenbryggan och Grebbestad är dangerzone med mycket oprovocerat våld under veckorna 28-33.

Marstrand är väl ocskå åt det hållet

Finns Hunnebo,Bovall,Fjällbacka och Strömstad som är mer lugna och familjära med annan seriös stämning så man slipper dårar - sen ännu mindre hamnar runt om och längs vägen
Citera
2026-06-27, 22:35
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ja nu var inte den här incidenten dom värsta svinen utan mer omoget just vuxna spån som ställt till en scen.Haha

Men seglare/båtfolk som jag pratat med säger att Smögenbryggan och Grebbestad är dangerzone med mycket oprovocerat våld under veckorna 28-33.

Finns Hunnebo,Bovall,Fjällbacka och Strömstad som är mer lugna och familjära med annan seriös stämning så man slipper dårar - sen ännu mindre hamnar runt om och längs vägen

Jag såg filmen och skrattade faktiskt lite, såg rätt kul ut.

Det kan jag tänka mig tyvärr stämmer. Folk blir så jävla fulla och det är inte bra.
Citera
2026-06-27, 23:22
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:

Något säger mig att det är dalslänningar eller värmlänningar, av filmen att döma så ser det ungefär ut som samma typ av folk man skulle kunna se dyngfulla hoppandes på ett tak på en cruising. Hoppas verkligen någon blir dömd, för detta är otroligt dumt. Nu verkade ju de flesta komma upp för egen maskin men kan ju bli ett väldigt slöseri av brandkår och sjöräddnings resurser. Tror nästan en sån båt är omöjlig att sänka när det inte är någon sjö, om man inte beter sig som en fullkomlig idiot.
Citera
2026-06-27, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
En båt som tydligen var överlastad med fulla ungdomar har kantrat och sjunkit i Smögens gästhamn under kvällen.

uppgifter gör gällande att det var 20 ungdomar på båten.

Någon som har en oscencurerad film att dela med sig av?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/bat-full-med-ungdomar-har-sjunkit/
Det är ungdomliga okunnig som lät det ske. Om de haft någon äldre med i båten hade det förmodligen inte inträffat?
Citera
2026-06-27, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det är ungdomliga okunnig som lät det ske. Om de haft någon äldre med i båten hade det förmodligen inte inträffat?

Det var ett gäng gubbar på Maggan.
Citera
2026-06-28, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det var ett gäng gubbar.
Det tror jag inte.
Citera
2026-06-28, 00:53
Medlem
Svensexa sägs det så ungdomar, nja...
Citera
2026-06-28, 01:11
Medlem
Hirdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirdman
Lite mer videos.
https://www.instagram.com/reels/DaD8fnouRXf/
https://www.instagram.com/reels/DaD05KasvZu/
Första länken verkar bruten för mig nu, kanske att inlägget tagits bort eller att kontot gjorts privat eller liknande. I klippet så såg man hur båten låg sedan vid bryggan.
Citera
2026-06-28, 02:09
Medlem
Zoologens avatar
Tjugo fulla idioter till sjöss i en liten fiskebåt. Hade det slutat illa hade de bara haft sig själva att skylla. Nästan synd att det gick så bra som det gjorde. Bara båten gick hädan.

Man ska inte vara elak, men ska man ge sig ut på sjön bör man ha ett visst mått av sjövett.
Citera
2026-06-28, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfd32d04
Enligt GP hade de köpt båten för ett par tusen.
Så, ingen pappa som blir ruinerad.

Jag tyckte båten såg ut som en plastad träbåt och med det priset så kan det stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in