Citat:
Ursprungligen postat av
Sleepyoh22
Heroin är ju en av dom drogerna som påverkar kroppen Minst negativt, i jämförelse med dom flesta andra droger Alkohol förstör dig på alla sätt, Tjack förstör dig enormt dom slitnaste tandgnisslande kindsmackande som man ser på 400 meter avstånd är tjackisarna. Heroin är välditg snällt i jämförelse, men det som brukar slita ut heroinisterna fort är den livsstil dom är tvungna att leva. Det gemene man tänker på är dom utslagna som lever i hemlöshet med dålig mat, dålig miljö skitig miljö, det tar hårt på kroppen att leva så.
Om du lever ett städat liv med regelbunden mat, regelbunden motion, har pengar och i allmänt har ett Ordnat liv, vilket är lite där skon klämmer för när man blir torsk på Heroin då tar ju det mesta av världen runt omkring slut rätt fort. Men om vi säger att du lyckas upprätthålla ditt vanliga leverna och samtidigt gå på Heroin i rimliga doser (du tuppar inte av varje dos du tar och kommer till narnia) så kan du nog bli gammal och få barnbarn om vi säger så. Vissa kan supa i 30år och hinna bli pensionär och då är ju Heroin snällare. Men själva jakten på drogen och misären som kommer med att förlora jobb lägenhet och liksom gå ner sig som människa, det är ju det som är största döden, inte drogen i sig. Det är alla omständigheter runt Heroin som får dig död, det är oftast inte skadeverkningarna på kroppen som gör att du kolar.
Substitionsbehandlning som blivit vanligt idag är väl dit dom flesta heroinister kommer till slut i Sverige. Du får dagligen, eller vecko, eller en ampull insatt på magen som du klarar dig 30 dagar på, det finns olika läkemedel och alla individer prövas ju individuellt och får olika. Om jag förstår rätt får man börja hämta dagligen, sen kan man få veckodoser osv osv. Laro heter det.
Du är inne på rätt spår. Heroin har ingen negativ effekt på kropoen övsr huvudtaget att jonkarna missköter basic hygien är nåxot helt annat..
Ja Substitionsbehandlning som finns mer eller mindre i hela Svergie i dagsläget. LARO har nog räddat livet oå flera tuaen opioidmissbrukare, mig var LARO deh bästa som kunde hända. Annars hade jag varit i ett djupt missbruk än idag och gått på mottagningen i cirka 5åe nu. Ångrar mig inte alls att jag tackade ja till deras behandling på LARO.
Har doxk hört att folk med ett cannabiamissbruk fått börja där och det borde inte vara tillåtet sätter folk i tyngre bruk än vad som är nödvåndigt. När jag ansökte dit då ville dom ha minst 5års opioidmissbruk och det tycker jag ska vara standard för att bli antagen till programnet föe opioid substitut.
Folk med mildare miaabruk föetjönar hjälp minst lika mycket men att bli antagen till LARO ska vara hårda krav samt flera års opioid missnruk. Inte bli antagen pga ett weedmissbruk. Det är helt fel tycker jag
LARO har nog räddat tusentals missbrukare så är ett program som alltid ska finnas kvar flör tunga morfin/heroinmissbrukate
Vet inte om detta är offt. Men är ett viktiktigt ämne att dissuteta enligt mig.
Tacl för mig och godnatt alla flashbackare!