Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
I samtliga mina relationer så är det ingen som har tagit initiativ till sex, utan det har skett som en naturlig del som båda har drivit på. Och där båda inhämtat samtycke på olika vis innan man tar nästa steg. Läser av varandra. Bromsar upp om man är för snabbt på. Väntar in. Heller går vidare om samtycke finns.
En man och kvinna som är intresserade av varandra och attraherade av varandra och har vett nig att ha fingertoppskänsla enligt vad jag ovan beskrev. Kommer kunna ha både sex och alstra barn. Oavsett lagar.
Jag ger inte mycket för dina anekdoter. DE FACTO är det ju riskabelt för män att ha sex med kvinnor idag eftersom det, DE FACTO, sitter unga män dömda för oaktsam våldtäkt mot sitt nekande.
Våldtäkt är enkelt. Där finns det en klar och tydlig gräns. Det är jättelätt att låta bli att begå våldtäkt. Det är också jättelätt att säga nej om man inte vill. så blir det automatiskt våldtäkt. Men "oaktsam" våldtäkt är ett extremt luddigt och godtyckligt begrepp, som gör att den drivande/initierande/påsättande parten (dvs oftast män) inte kan ha sex utan att riskera att begå sexualbrott. Givetvis gör detta att män tvekar mer än innan. Både genom att inte ens försöka alls, eller att de blir så försiktiga i sängen att kvinnan totalt tappar all attraktion. Att fråga om lov är snabbaste vägen till friendzone. Kvinnor vill ju i regel bli dominerade.
Du är psykopat om du försvarar samtyckeslagen. Och en kvinnohatare eftersom du i och med ditt försvar av lagen per automatik anser att kvinnor är såpass efterblivna att de inte kan förväntas klara av att få ur sig ett enkelt nej ifall de inte vill ha sex. Inte ens Trump har så dålig kvinnosyn.
För hade vi bara ansett att kvinnor är vuxna nog att klara av att säga nej så hade ju inte samtyckeslagen behövts. Den existerar ju bara för att vi i detta samhälle anser att kvinnor är efterblivna.