Igår, 00:49
Medlem
BarbrorFarbros avatar
Haha ja, det är precis så det är på cykeln.
Men jag älskar att köra bil så jag känner mig fri i bil och gasar lite extra ibland.
Som vem somhelst.
Igår, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Skulle det vara svårt att stoppa en cykel??
Ja. Krisar det är det bara att svänga 90 grader och cykla rakt ut i bushen. Polisen klarar generellt sett ej av att ta sig fram utanför asfalterat område, då behöver de kalla in helikopter. Tre gånger har polisen försökt stoppa mig på cykel och tre gånger har jag kommit undan genom att cykla iväg genom närmsta rabatt. På cykel är man oövervinnerlig.
Igår, 01:15
Medlem
Jag cyklar så att jag inte utsätter andra eller mig själv för onödiga risker. Det är de enda reglerna jag har när jag cyklar - annars kan jag givetvis cykla mot rött, cykla på trottoarer, cykla mot färdriktningen m.m. Jag kör utan cykelhjälm.
Igår, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Att polismans ord väger tyngre är inte detsamma som att de har både tid och ork att gå igenom processen med att åka in till station och skriva rapport för någon som nekar.

För ringa narkotikabrott finns det oändligt med resurser, när det kommer till trafikbrott låter de dig ofta gå med en varning om det kommer innebära för mycket jobb. Gör man sig svår får man i regel alltid gå om de inte har bevis, men visst det kommer ju inte funka om du är misstänkt för andra brott också.

Att de skulle prioritera resurser för trafikbrott på cykel är rena fantasier så tillvida du inte stannar och erkänner på studs, då är det ju enkla pengar.
Du förstår kanske inte att en rödljuskörning är ett allvarligt brott? Sedan med dig skulle det ju tydligen även bli en husrannsakan också. Då har vi rödljuskörning, smitning från polis, styrstångsfylla, vårdslöshet i trafik samt grovt innehav för försäljning. Tänk så mycket du riskerar för att du inte följer enkla trafikregler!
Igår, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du förstår kanske inte att en rödljuskörning är ett allvarligt brott? Sedan med dig skulle det ju tydligen även bli en husrannsakan också. Då har vi rödljuskörning, smitning från polis, styrstångsfylla, vårdslöshet i trafik samt grovt innehav för försäljning. Tänk så mycket du riskerar för att du inte följer enkla trafikregler!
Det är faktiskt ingen polis som ens har höjt på ögonbrynen när jag har kört mot rött mitt framför näsan på dem. Jag gör det snyggt med självsäker ögonkontakt med polisen.

Vad du har fantiserat ihop för andra saker har jag ingen aning om, grovt innehav? Försäljning? Husrannsakan? Styrstångsfylla? Var får du allt ifrån? Är jag full tar jag såklart bilen, vad tror du om mig egentligen.
Igår, 05:48
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Ute på vägarna på landsbygden är dock bilister allmänt dumma i huvudet. Kör om cyklister på en väg utan väggren samtidigt som det kommer en annan bil från andra hållet.

Ja folk på landet är fan sämst på att köra bil men även på att cykla. Så fort de blir vår ska gubbarna ut å vingla på sina gamla skitcyklar å inte kan de hålla sig i vägrenen heller, utan vinglar över körfältet.

Varje jävla vår. Vad är det för fel på folk??
Igår, 07:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Använd nån av dom befintliga trådarna, tråd låst.
/Moderator
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in