Citat:
Ursprungligen postat av
skriftbyte
Dålig idé. Jag är ANTI det.
Ja, ny hobby får det bli - avliva alla insektsavlivare?
Insekter behövs. Fjärilar pollinerar väl också?
Fjärilssamling är knappast så stort problem att det påverkar våra svenska arter, möjligtvis om du är extremsamlare och ska samla sveriges alla arter och ska samla in någon art det finns typ 10 st av i hela landet.
Vad jag vet får man inte döda de fjärilar som är rödlistade eller sällsynta, alla andra vanliga fjärilar får man döda.
Jag är djurvän men vafan, en fjäril hit eller dit gör ingen skillnad.