2026-09-04, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Arrangören bör straffas eller få en ANMÄRKNING-De har gjort större fel än åkarna

Ja, de kommer säkert få någon anmärkning och är säkert väldigt självkritiska.
Men för att förstå att juryn gjorde rätt får man titta komplementhändelsen, hur hade det uppfattats om de som faktiskt hade koll på banan och följde den hela loppet hade fått se de åkare som körde fel stå som vinnare istället. Då blir det lättare att förstå juryns beslut.
Citera
2026-09-04, 19:40
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunoo
Ja, de kommer säkert få någon anmärkning och är säkert väldigt självkritiska.
Men för att förstå att juryn gjorde rätt får man titta komplementhändelsen, hur hade det uppfattats om de som faktiskt hade koll på banan och följde den hela loppet hade fått se de åkare som körde fel stå som vinnare istället. Då blir det lättare att förstå juryns beslut.

Den manliga flaggvakten som står vid den vita bilen där ett gäng körde på cykelstigen. Står med flaggan pekande neråt mot asfalten... helt passiv

Varför skall en arrangör på ett varvlopp med 3 varv ändra bansträckningen just på sista varvet?

När de små oreanga pilarna pekar åt ett annat håll än man skall köra just på sista varvet?
Pilarna pekar kör cykelstigen vilket tydligen var fel väg sista varvet.
Citera
2026-09-04, 19:47
Medlem
Citat:
Den manliga flaggvakten som står vid den vita bilen där ett gäng körde på cykelstigen. Står med flaggan pekande neråt mot asfalten... helt passiv

Varför skall en arrangör på ett varvlopp med 3 varv ändra bansträckningen just på sista varvet?

När de små oreanga pilarna pekar åt ett annat håll än man skall köra just på sista varvet?
Pilarna pekar kör cykelstigen vilket tydligen var fel väg sista varvet.

Flaggvakten stod och sov men de som tar höger efter ledarbilen (bla Alvar och Musgrawe) kör rätt där. De som kör rakt fram på bilvägen kör fel väg. Alvar kör senare ut på bilvägen där den större gruppen ligger och först då kör han fel. Musgrawe och en till kör rätt hela vägen.
Citera
2026-09-04, 19:49
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunoo
Flaggvakten stod och sov men de som tar höger efter ledarbilen (bla Alvar och Musgrawe) kör rätt där. De som kör rakt fram på bilvägen kör fel väg. Alvar kör senare ut på bilvägen där den större gruppen ligger och först då kör han fel. Musgrawe och en till kör rätt hela vägen.

Jag tippar att Alvar o några till skiter i Trollhättan nästa år
Citera
2026-09-04, 19:56
Medlem
Citat:
Jag tippar att Alvar o några till skiter i Trollhättan nästa år

Så kan det säkert bli men jag hörde att ledningen i Lager 157 tyckte det skulle vara mer rättvist om alla som körde fel diskades än det beslut som juryn först tog de två som körde helt rätt blev 1 och 2, den som körde bara väldigt lite fel blev 3, Alvar och några till som körde måttligt fel blev 4, 5 och 6 och de som körde mest fel blev ytterligare längre ner i listan. Och här håller jag med, diskning blev det enda rätta.
Sen vet jag inte hur det blir med utbetalning av dubbla seger- och podiumprispengar, kanske att arrangören ändå betalar ut dessa, tror inte de kan ändra sig på den punkten.
Citera
2026-09-05, 14:48
Moderator
Hjv9s avatar
Dagens supersprint i Rullskid-VM kan ses live på youtube: https://www.youtube.com/watch?v=jRqnuEPMfqA
Citera
2026-09-06, 11:49
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Svensk Juniorherr Trippel
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto