Citat:
Ursprungligen postat av
Dottertillendotter
Hej!
Nyligen la jag märke till att en bekant till mig diskar ur all sin återvinning. Jag lät bli att fråga varför, men tyckte att det verkar helknäppt.
Diskar du dina sopor? Och i såfall varför?
Mvh D.
Har man en mängd byttor för olika saker typ papper, plast, glas, metall etc. blir en del av dessa tömda sällan, och börjar lukta om matrester finns kvar, därför bruka jag skölja ur t.ex. mjölkförpackningar och liknande som börjar lukta hemskt redan efter några dagar.
Man får väl välja vad man anser vara minst jobbigt, skölja ur matresterna eller ta ut soporna oftare.