2006-09-13, 02:16
Moderator
Nospheratus avatar
Jag vet att liknande trådar har varit uppe förut men nu jädrar vill jag gå till botten med det här.

Nu har jag gjort exakt som http://www.flashback.org/showpost.p...84&postcount=6

Nu provade jag med sju (7) Citodon och resultatet blir lika värdelöst som alltid. Först häller man i sig den filtrerade vätskan och väntar en halvtimme, besviken och arg skiter man i eventuella konsekvenser och häller i sig resten av joxet.

Om jag gör CWE på sju Citodon så blir effekten ungefär som på en Citodon. Dvs, skulle jag ha huvudvärk så försvinner den, men det blir fan inte roligare än så. Jag begriper ju att det blir lite "svinn" på kodeinet, men ett 85% svinn låter lite för mycket för att CWE skulle vara en så pass populär metod.
Vad gör jag för fel? Som jag har fattat det så hänger det ihop så att kodeinet löser sig i kallt vatten medan paracetamolet bara löser sig i varmt vatten. Så egentligen, varför ska man ens värma vattnet innan man löser tabletterna i det? Och hur kommer det sig att vanliga brusalvedon fungerar i kallt vatten? Jag begriper inte...

Förstörs kodeinet i för varmt eller för kallt vatten? Hur mycket vatten ska man ha egentligen?
2006-09-13, 02:22
Bannlyst
Har för mig att kodeinet börjag brytas ner vid ca 65 C, Om det stämer eller ej kan jag inte avgöra. Läste det har på forumet.

Har föreste aldrig haft några problrm med CWE, så det verkar som du gör något fel.
2006-09-13, 02:55
Moderator
tobess avatar
Får du effekt på Citodon om du tar det i tablettform då? Eller har du bara prövat med CWE?

Jag kan t.ex knapra kodein citodon som godis utan någon effekt medan min sambo blev påverkad av bara en tablett när hon tog citodon efter en operation.

Så det kan ju hända att du helt enkelt inte får någone effekt på kodein, ska tydligen vara en viss del av befolkningen som inte helt enkelt omvandlar kodeinet till morfin i sin kropp.
2006-09-13, 09:43
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Får du effekt på Citodon om du tar det i tablettform då? Eller har du bara prövat med CWE?

Jag kan t.ex knapra kodein citodon som godis utan någon effekt medan min sambo blev påverkad av bara en tablett när hon tog citodon efter en operation.

Så det kan ju hända att du helt enkelt inte får någone effekt på kodein, ska tydligen vara en viss del av befolkningen som inte helt enkelt omvandlar kodeinet till morfin i sin kropp.

Jodå, jag får effekt på Citodon i tablettform. Det är därför jag kan märka sån skillnad. Jag tror att jag kan börja känna av själva kodeinet om jag käkar fyra citodon, man känner sig så där lite varm och mysig. Om jag tar mindre så fungerar det bara smärtstillande.Så om jag käkar sju Citodon i tablettform så blir tillvaron riktigt ordentligt trevlig för min del. Men om jag gör CWE på sju tabletter så känner jag inte mycket alls, det blir som sagt eventuellt en smärtstillande effekt, inte mer.

Som jag skrev förut så fattar jag att lite av kodeinet försvinner eller helt enkelt förstörs när man håller på och fixar hemma. Men jag hade nog förhoppningar om att tio stycken tabletter på CWE skulle åtmintone motsvara sju, åtta oextraherade tabletter i kodein. Som det är nu så känns det ju som att jag får ut motsvarande två, tre tabletter när jag gör CWE på tio stycken.

Citat:
Ursprungligen postat av Diazepam
Har för mig att kodeinet börjag brytas ner vid ca 65 C, Om det stämer eller ej kan jag inte avgöra. Läste det har på forumet.
Hmm, fast 65 C låter ganska varmt. Jag har läst om både 20 och 40 grader, jag har experimenterat med båda så jag tror inte jag har varit i närheten av 65.
2006-09-20, 21:18
Medlem
Fula Gubbens avatar
Tänkte precis posta om samma sak, fast jag provade med 6 Citodon idag, inte 7. Ingen särskild effekt mer än en mycket svag behagskänsla, som kanske bara är placebo. Har tidigare käkat Citodon i tablettform för smärtlindring (ej primärt för att punda) och fått en viss flum-respons på bara 2 tabletter, även om Tramadol har bitit mycket bättre.

Hur stort är process-svinnet vid en CWE? Måste man ta typ 10 tabletter för att komma upp i en effektiv kodeindos?

Antingen det, eller också gör jag något fel. Vilket led är viktigast i CWE:n? Processen är så enkel att en chimpans borde klara den utan problem.

- F.G
2009-12-23, 16:18
Medlem
Blaze-a-lots avatar
Här är en youtube film på en som gör CWE den kanske hjälper lite
http://www.youtube.com/watch?v=bMSy4i7Fp-c
2009-12-23, 18:13
Bannlyst
Klart att man kan få i sig lite paracetamol, det är inte giftigt så länge man inte får i sig för mycket dagligen. Jag brukar räkna med att man klarar av 1g paracetamol per 10kilo kroppsvikt! Så en kille som väger 80kilo kan få i sig 8g paracetamol innan det räknas som en förgiftning!

Sen kan en cwe vara lite klurig att utföra om med osäkra resultat som följd! Kanske kan du komma över lite rent koddein och slippa göra en cwe. Kanske dags att ta klivet upp till jonk
2012-05-30, 14:12
Medlem
Zovroys avatar
Du ska inte värma något vatten, det är därför det heter kallvattensextrahering. Vattnet ska vara 20 grader, då löses kodeinet upp men inte paracetamol och dylikt. Läs på lite mer innan du provar igen så går det nog bra!
2012-05-30, 21:32
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Klart att man kan få i sig lite paracetamol, det är inte giftigt så länge man inte får i sig för mycket dagligen. Jag brukar räkna med att man klarar av 1g paracetamol per 10kilo kroppsvikt! Så en kille som väger 80kilo kan få i sig 8g paracetamol innan det räknas som en förgiftning!

Sen kan en cwe vara lite klurig att utföra om med osäkra resultat som följd! Kanske kan du komma över lite rent koddein och slippa göra en cwe. Kanske dags att ta klivet upp till jonk

Är detta fakta eller är det bara som "Du brukar räkna med"?
Annars låter det som att det visst finns risk för en förgiftning, bara att du blundar för det då du bestämt dig för att man klarar av 1g/10kg.
2012-05-31, 13:54
Medlem
BuprenOrvars avatar
Jag har tuggat oerhörda mängder Citodon å Panocod under lång tid i mina dagar. Ofta 10-14st 2-3ggr om dagen utan problem. Jag vet alla mina levervärden och dom är helt normala, och såvida man ej har Hepatit eller annan leversjukdom så tål man en hel del utan allvarliga eller bestående leverskador.

Jag skulle iof aldrig rekommendera någon annan att göra så som jag gjort. Men att som frisk vuxen ta 8st Citodon tex 2ggr om dagen är ingen fara, inte heller att ta 10-12st 1gång om dagen.
2016-02-27, 00:52
Medlem
Jag har samma problem. Får inget drag i citodonet efter CWE. Så här gjorde jag:
Malde 8st Citodon med mortel. Blandade det i plastmått med 2 dl kranvatten, kallare än fingret, men inte bara kallvatten (gissar på 20-25 grader). Lät det stå i kylen ca 20 timmar. Nu hade det sjunkit "skit" till botten, men vätskan var fortfarande grumlig. Filtrerade genom brunt kaffefilter, tog inte med slemmet på slutet. I med lite saft och drack. Fick mycket liten effekt av lösningen. Nu 5 timmar senare tog jag 4 st som jag mortlade och blandade i vatten, drack det direkt. En halvtimme senare känner jag klart bättre effekt än de 8 jag tog tidigare (All effekt hade försvunnit).
Gör jag nått fel med CWE:n?
2016-02-27, 11:20
Moderator
Morfar-52s avatar
Sök på CWE i denna tråd (FB) FAQ: Kodein /låst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här