Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Får du effekt på Citodon om du tar det i tablettform då? Eller har du bara prövat med CWE?
Jag kan t.ex knapra kodein citodon som godis utan någon effekt medan min sambo blev påverkad av bara en tablett när hon tog citodon efter en operation.
Så det kan ju hända att du helt enkelt inte får någone effekt på kodein, ska tydligen vara en viss del av befolkningen som inte helt enkelt omvandlar kodeinet till morfin i sin kropp.
Jodå, jag får effekt på Citodon i tablettform. Det är därför jag kan märka sån skillnad. Jag tror att jag kan börja känna av själva kodeinet om jag käkar fyra citodon, man känner sig så där lite varm och mysig. Om jag tar mindre så fungerar det bara smärtstillande.Så om jag käkar sju Citodon i tablettform så blir tillvaron riktigt ordentligt trevlig för min del. Men om jag gör CWE på sju tabletter så känner jag inte mycket alls, det blir som sagt eventuellt en smärtstillande effekt, inte mer.
Som jag skrev förut så fattar jag att lite av kodeinet försvinner eller helt enkelt förstörs när man håller på och fixar hemma. Men jag hade nog förhoppningar om att tio stycken tabletter på CWE skulle åtmintone motsvara sju, åtta oextraherade tabletter i kodein. Som det är nu så känns det ju som att jag får ut motsvarande två, tre tabletter när jag gör CWE på tio stycken.
Citat:
Ursprungligen postat av Diazepam
Har för mig att kodeinet börjag brytas ner vid ca 65 C, Om det stämer eller ej kan jag inte avgöra. Läste det har på forumet.
Hmm, fast 65 C låter ganska varmt. Jag har läst om både 20 och 40 grader, jag har experimenterat med båda så jag tror inte jag har varit i närheten av 65.