Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Kungahuset är ju kända mångkulturförespråkare. Likt politikerna så kommer de inte drabbas av den själva.
I princip alla våra drottningar och den kungliga avkomman sedan typ sent 1500-tal har antingen varit invandrare eller (i några fall) med en invandrad mor, om man ska gå efter högerns regler, Ytterligt få svenska kungar efter Erik XIV har väl gift sig med en svensk kvinna, inte ens högadliga damer räckte.
De flesta av Bernadotternas drottningar har kommit från Tyskland (även Gustav VI Adolfs båda gemåler kom från familjer som ur anmässig synvinkel var tyska).
Därmed följer att nästan alla svenska kungar efter omkring år 1611 också har haft minst hälften "utrikes blod" i ådrorna.