Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-05, 22:08
  #901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBillyBong
Är du på riktigt eller?


Ja, helt på riktigt. Blev så sjuuukt besviken!
Citera
2010-02-05, 22:34
  #902
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimpanjimpan
Ja, helt på riktigt. Blev så sjuuukt besviken!

kanske du är immun imot Amfetamin, Börja med Heroin istället
Citera
2010-02-05, 23:28
  #903
Medlem
BigBillyBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galadrin
kanske du är immun imot Amfetamin, Börja med Heroin istället

Det är nog det bästa rådet man kan ge han. För han värkar helt uppenbarligen inte ha något att förlora. Kör aldrig hoj men hjälm häller, du har ändå inget att skydda.
Citera
2010-02-06, 00:48
  #904
Medlem
MicrograMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBillyBong
Det är nog det bästa rådet man kan ge han. För han värkar helt uppenbarligen inte ha något att förlora. Kör aldrig hoj men hjälm häller, du har ändå inget att skydda.
HAHA!
Citera
2010-02-06, 02:37
  #905
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
OK, kort förklarat förekommer inte amfetaminbas i pulverform. Pulvertjack är amfetaminsulfat. Amfetaminsulfat framställs genom att förena amfetaminbas med svavelsyra. Då uppstår ett salt. Saltet kallas amfetaminsulfat. Amfetaminbasen utgör strax under 37 % av amfetaminsulfatets molekylvikt. Molekylvikt är ett mått på molekylens vikt. Vikt är hur tungt något är.

Amfetaminbas är alltid en vätska (förutom ångorna ovanför ), oavsett om man slår den till hälften med kranvatten, munvatten eller snålvatten. Det blir inte på något magiskt vis ett pulver vid någon viss procent, och naturligtvis kan SKL hitta 85-procentigt amfetaminsulfat, eftersom ingen annan än du räknar med amfetaminbas som det enda 100 % rena amfetaminet; även om reduktiv aminering med Birch-metoden sällan ger mer än 80-procentigt amfetamin, så finns det ju andra metoder och alltid möjligheter att rena amfetaminet ytterligare, om man har ett tillräckligt välutrustat laboratorium och sysslar med tillräckligt storskalig produktion för att ha råd med litet spill. Hur som helst når detta sällan gatan utan att ha slagits ut några gånger på vägen, så i slutändan landar bra tjack ändå inte på mycket mer än 50 % och snittet är betydligt lägre.

Om det sedan sitter en exilpolack i Töreboda och kokar ett ton amfetamin av läkemedelsstandard, som polisen beslagtar, så är det ändå irrelevant i sammanhanget. Amfetamin blir inte ~100 % utan ett extremt efterarbete, och hur som helst bankas det sedan ut flera gånger, innan det når konsumenten.

För övrigt kallade jag dig inte utvecklingsstörd: jag konstaterade symptom på utvecklingsstörning. Hittills har jag inte funnit några kontraindikationer, heller.


Hade du snågra rader där i början och slutet hade jag inte längre sett dej som en idiot men tack för ett bra svar. Du har rättat mej för jag tog fel
Om jag nu fattar rätt av det du skriver, är sjukt trött just nu
Citera
2010-02-06, 03:11
  #906
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Hade du snågra rader där i början och slutet hade jag inte längre sett dej som en idiot men tack för ett bra svar. Du har rättat mej för jag tog fel
Om jag nu fattar rätt av det du skriver, är sjukt trött just nu

Ja, du får ursäkta min eventuellt förmodligen onödigt hårda ton, men jag blev bara så irriterad på den grundlösa spekulationen om 90-procentigt amfetamin med amfetaminbas som måttstock för 100-procentigt amfetamin. Tjack är normalt inte 100 % amfetamin ens från början och allra minst mot slutet.
Citera
2010-02-06, 11:29
  #907
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Ja, du får ursäkta min eventuellt förmodligen onödigt hårda ton, men jag blev bara så irriterad på den grundlösa spekulationen om 90-procentigt amfetamin med amfetaminbas som måttstock för 100-procentigt amfetamin. Tjack är normalt inte 100 % amfetamin ens från början och allra minst mot slutet.


När jag jag något om att det var mot slutet? Jag sa att det var SKL mätningar, inte vilken mängd de hade lyckats tagit och vilken person i ledet.
Jag vet mycket väl att de grampåsar man köper ofta håller en mycket låg kvalite.
Citera
2010-02-06, 18:12
  #908
Medlem
Cautions avatar
Tjena tjackisar!

Har dratt två rätt feta linor (0,1), och sedan tagit en stor bomb (0.3) men inte riktigt fått önskvärd effekt. Visst, jag är helt klart påverkad, men vill bli mer euforisk.

Är något snorig, kan det påverka nasalt intag även då man snyter sig innan? Är det bra att rensa näsborrarna med nezeril innan man snortar?

Hade nästan totalt tom mage när jag tog bomben. Bör man ha lite, inget, eller mycket maginnehåll för bästa effekt?

Några andra tips på hur man får ut mer av sitt pulver? Vad föredrar ni att ha snortröret t.ex, långt in i näshålan eller mer vid öppningen?

Citera
2010-02-06, 19:10
  #909
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caution
Tjena tjackisar!

Har dratt två rätt feta linor (0,1), och sedan tagit en stor bomb (0.3) men inte riktigt fått önskvärd effekt. Visst, jag är helt klart påverkad, men vill bli mer euforisk.

Är något snorig, kan det påverka nasalt intag även då man snyter sig innan? Är det bra att rensa näsborrarna med nezeril innan man snortar?

Hade nästan totalt tom mage när jag tog bomben. Bör man ha lite, inget, eller mycket maginnehåll för bästa effekt?

Några andra tips på hur man får ut mer av sitt pulver? Vad föredrar ni att ha snortröret t.ex, långt in i näshålan eller mer vid öppningen?


1. mer snor i näsan = mer mellan knark och slemhinna = mindre effekt. nezeril borde teoretiskt vara lite dumt ioma det drar ihop kärlen, men jag tror att det är bättre än att ha slemhinnorna täckta med snor. så testa nezeril!

2. inget maginnehåll (dvs lite. den är sällan helt tom). låt bli att äta ett par, tre timmar innan. men se till att få i dig något under ruset/racet annars får du en vidrig AT.

3. ganska långt in, riktat snett uppåt. du vill ha upp pulvret i näshålan - inte att det fastnar på vägen inne i näsgången.
Citera
2010-02-06, 20:02
  #910
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caution
Tjena tjackisar!

Har dratt två rätt feta linor (0,1), och sedan tagit en stor bomb (0.3) men inte riktigt fått önskvärd effekt. Visst, jag är helt klart påverkad, men vill bli mer euforisk.

Är något snorig, kan det påverka nasalt intag även då man snyter sig innan? Är det bra att rensa näsborrarna med nezeril innan man snortar?

Hade nästan totalt tom mage när jag tog bomben. Bör man ha lite, inget, eller mycket maginnehåll för bästa effekt?

Några andra tips på hur man får ut mer av sitt pulver? Vad föredrar ni att ha snortröret t.ex, långt in i näshålan eller mer vid öppningen?


Du har tagit 0,5g tjack. Prova att ta lite mer till att börja med. Söker du ren eufori får du nog byta upp ( eller i mina ögon, ner ) dej till ecstasy.

Dessa bomber kan också ta fasligt lång tid på sej innan de börjar verka (45-90 min).
Blanda tjacket i en kopp kaffe med mycket socker, det tycker jag brukar snabba på bomben samt tar kaffet och sockret bort smaken ( nästan )
Ett hett tips är att du snyter dej riktigt ordentligt innan du tar en lina, sen om röret är djupt inne i näsan eller inte har jag aldrig märkt någon skillnad på. Kan kanske påverka tiden det tar för att få effekt men knappast effekten i sej.
Citera
2010-02-06, 20:39
  #911
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Du har tagit 0,5g tjack. Prova att ta lite mer till att börja med. Söker du ren eufori får du nog byta upp ( eller i mina ögon, ner ) dej till ecstasy.

Haha, rätt inställning! MDMA är ett steg i fel riktning.

Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Dessa bomber kan också ta fasligt lång tid på sej innan de börjar verka (45-90 min).
Blanda tjacket i en kopp kaffe med mycket socker, det tycker jag brukar snabba på bomben samt tar kaffet och sockret bort smaken ( nästan )

Socker frisätter ju insulin, vilket har diametralt motsatt effekt. När blodsockret är lågt, frisätts adrenalin, vilket ju har en stimulerande inverkan... och amfetamin frisätter förutom dopamin även noradrenalin, vilket distalt har samma effekter som adrenalin. När blodsockret är högt, frisätts insulin för att ta upp blodsockret och dämpa den adrenerga effekten. Kort sagt förstör man effekten med socker, även om det döljer smaken och har en kortvarigt uppiggande inverkan.

Sedan råkar man lätt ut för ketoacidos, när man intar en massa socker under amfetaminpåverkan, vilket förutom att skada vävnader försurar blodet, vilket ökar utsöndringen av amfetamin ur blodet i njurarna, så att man pissar ut tjacket desto fortare. Bikarbonat har den motsatta effekten, men blodet skall ju ha ett visst pH-värde och man bör för hälsans skull inte mixtra för mycket med det åt något håll.

Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Ett hett tips är att du snyter dej riktigt ordentligt innan du tar en lina, sen om röret är djupt inne i näsan eller inte har jag aldrig märkt någon skillnad på. Kan kanske påverka tiden det tar för att få effekt men knappast effekten i sej.

Det påverkar effekten i den mån, som man lyckas få in tjacket i näshålan. Fastnar det på vägen eller retar nysreflexen, så får man självklart sämre effekt av att snorta med röret längre ut. Det har som störst betydelse, när man är litet täppt i näsan.
Citera
2010-02-06, 21:42
  #912
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caution
Tjena tjackisar!

Har dratt två rätt feta linor (0,1), och sedan tagit en stor bomb (0.3) men inte riktigt fått önskvärd effekt. Visst, jag är helt klart påverkad, men vill bli mer euforisk.

Är något snorig, kan det påverka nasalt intag även då man snyter sig innan? Är det bra att rensa näsborrarna med nezeril innan man snortar?

Hade nästan totalt tom mage när jag tog bomben. Bör man ha lite, inget, eller mycket maginnehåll för bästa effekt?

Några andra tips på hur man får ut mer av sitt pulver? Vad föredrar ni att ha snortröret t.ex, långt in i näshålan eller mer vid öppningen?


Luta huvudet bakåt om du är snorig så tjacket får rinna neråt. Eller så tar du en droppe med vatten på fingeret och snortar droppen så rinner det enklare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback