Citat:
Ursprungligen postat av
MrBronx
Vet inte om ämnet passar bättre i Medicin egentligen, blev rådvill, testar lyckan här så får ni rp:a om flytt om ni tycker det e galet. Tror att det sitter en och annan med oanade kunskaper i denna avdelning.
Problem beskrivning:
När jag tar Amfetamin så blir mina ögon skumma, kan inte se på nära håll. Som nu ligger jag med laptopen i sängen, men det e snudd på omöjligt för mig att se texten. Påverkar Amfetaminet ögontrycket? Något annat? Tänkte även att ögonen kanske e torra OM jag glömmer bort att blinka. Har endagarslinser och testat med ett nytt par och tillochmed glasögon, utan resultat.

Jag har observerat ungefär samma sak.
Vanligtvis ser jag jättebra med mina specialanpassade glasögon, jag ser lätt vad som står på dataskärmen. Och när jag tar av mig glasögen ser jag inte vad det står så till vida jag inte sitter riktigt nära.
Nu till det konstiga:
När jag har tagit tjack ser jag helt plötsligt jättedåligt när jag har glasögonen på mig, jag kan då inte läsa vad som står på skärmen knappt alls och det hjälper inte ens att flytta blicken närmare datorn, blir nästan bara värre då. Men när jag är i påtänt stillstånd och då tar av mig glasögen, då ser jag helt plötsligt jävligt bra, ungefär lika bra som jag gör med glasögon i nyktert tillstånd.
Så mitt tips till dig, testa utan linser eller glasögon.