2014-07-15, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av realstarz
Prova du men ruset blir inte bättre eller sämre utav det. Skall tydligen svida en del. Har väl marginellt bättre upptag genom bakvägen än nasalt men att dra det i näsan är en egen kärlek i sig, lite som att köra IV.
Ruset blir visst bättre eller sämre beroende på hur man tar det då andelen % som tas upp av kroppen varierar.
Citera
2014-07-15, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanf
Ruset blir visst bättre eller sämre beroende på hur man tar det då andelen % som tas upp av kroppen varierar.

Det som är intressant i sammanhanget är hur snabbt det tas upp. Självklart skiljer det mellan de olika administrationssätten vad gäller kroppens absorbering, det kan man enkelt räkna ut med rövhålet. Detta antog jag var vedertagen information och antog dessutom att folk här var äldre än 15 och kunde tänka själva.

Låt oss säga rent hypotetiskt att du tar upp 50% av tjacket om det intas oralt, och 75% om det tas i stjärten. Person A och person B har exakt samma metabolism, genetik, tjack, tolerans etc. Person A tar 0.5 oralt (500 mg). Om vi fortsätter i hypotetisk anda så får vi fram att person A har tagit upp 250mg utav tjacket.

Kom inte och poängtera att "250 mg rent tjack är för mycket" utan var vänlig förstå att detta är hypotetiskt. Skriver denna post med extrem noggrannhet för att underlätta i framtiden - om du kommer med ett svar som en 5-åring hade kunnat komma med IGEN så vet jag att jag inte behöver svara.

Person B tar istället ca 335 mg tjack rektalt. 75% utav detta tas upp, dvs 250 mg. Om du faktiskt menar att ruset skiljer sig (rustid borträknat) trots att de ABSORBERAT exakt samma mängd tjack så säg det. Men kom fan inte hit och rätta mig på dagisnivå om att ruset skiljer sig p.g.a. att man tar upp mer/mindre med hjälp av olika administrationssätt. Om så är fallet så skiljer sig inte ruset i sig utan styrkan på ruset. Och om du inte kunde räkna ut världens mest uppenbara fakta (dvs - tar du mer så blir du mer påverkad) så får du gärna hålla dig undan, och om du nu mot all förmodan lyckades räknade ut det, så borde du själv inse hur onödigt det var att kommentera det.
Citera
2014-07-16, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraeHitler
Är du helt säker eller pratar du om sånt du inte vet?

Mig veterligen skiljer sig oralt, nasalt och rektalt ofta lite mellan droger. Röven ska även ha bättre upptagningsförmåga än både näsan och magen om jag inte har helt fel.

Jag har lite för mycket tro på mänskligheten ibland, exempelvis när jag skrev den posten. Jag tycker att det är en ren jävla självklarhet att olika administrationssätt är olika bra på att ta upp tjacket. Därmed antog jag att när man pratar om dess effekter och rusets karaktär (ej styrka) så utesluter man dosfrågan, dvs att det är vedertaget att man kompenserar för lägre upptag med högre dos. Jag börjar märka att man ska skriva med målet att en banan skall kunna läsa texten och förstå om man vill slippa meningslösa anekdoter på flashback.

Eller missförstod jag? Du kanske menade att samma mängd tjack i blodet kan kännas annorlunda beroende på vilket hål det togs igenom...?
Citera
2014-07-16, 00:10
Medlem
skitifittabaknulls avatar
Citat:
Är du helt säker eller pratar du om sånt du inte vet?

Mig veterligen skiljer sig oralt, nasalt och rektalt ofta lite mellan droger. Röven ska även ha bättre upptagningsförmåga än både näsan och magen om jag inte har helt fel.

Citat:
Ursprungligen postat av sanf
Man får en mycket behaglig kick av amfetamin i tvåan, kör nästan jämt en rövpanna som start
Citera
2014-07-16, 01:47
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:
Jag har lite för mycket tro på mänskligheten ibland, exempelvis när jag skrev den posten. Jag tycker att det är en ren jävla självklarhet att olika administrationssätt är olika bra på att ta upp tjacket. Därmed antog jag att när man pratar om dess effekter och rusets karaktär (ej styrka) så utesluter man dosfrågan, dvs att det är vedertaget att man kompenserar för lägre upptag med högre dos. Jag börjar märka att man ska skriva med målet att en banan skall kunna läsa texten och förstå om man vill slippa meningslösa anekdoter på flashback.

Du får utgå ifrån vad du vill, men när man talar om olika administreringar och dess effekter för en drog så antar i princip vi alla andra att man talar om samma dos för alla hål. Jag vet inte riktigt vad visten är att resonera som du gör, dvs att man doserar i exakt proportionella doser för alla håls olika tillgänglighet, men det kanske är så du tror att verkligheten går till?

När man talar om att droppa en tablett E, mot att plugga den i röven, då är det just det det handlar om. Inte en tablett i magen mot 0.82 tablett i röven för att det "rent hypotetiskt" skulle motsvara exakt samma mängd MDMA i blodet.

Du måste ju höra själv hur jävla efterblivet du låter. "Man blir inte alls mer skev i röven, för då tar man ju mindre om det ska bli lika mycket".

Citat:

Eller missförstod jag? Du kanske menade att samma mängd tjack i blodet kan kännas annorlunda beroende på vilket hål det togs igenom...?

Vi talar om att samma mängd tjack i NÄVEN gör olika skillnad på om du kör in det i röven eller i näsan. Vad är det att missförstå?
Citera
2014-07-16, 02:01
Medlem
Vad är det för jävla gröt/gegga som uppstår i min lösning?

Det jag fått tag på ser i zippen ut som mjöl, verkligen. Snustorrt och pulvrigt med vissa porösa klumpar. Luktar inte tjack för 5 öre, vet inte om det luktar alls ens.

Gör jag i ordning en lösning med t.ex 0.3 i 3ml vatten så ser det initialt bra ut. Efter en stund börjar stora vita klumpar bildas, ser ut lite som bomull. Ju mer jag rör desto mer klumpar det ihop sig. Vad kan det vara? Något bindemedel, potatismjöl?

Filtrerar jag sen så får jag en klar och fin lösning, men allt detta vita helvete ligger kvar som slagg. Har aldrig varit med om nått liknande. Antar att jag blivit hyfsat blåst.. Funkade extremt dåligt.

Mvh

EDIT:
Det är som att det sväller upp, då man rör om i lösningen. Svårt att förklara men hoppas på att någon kanske känner igen vad jag dillar om och kan ge en förklaring
Senast redigerad av Aggrovator 2014-07-16 kl. 02:07.
Citera
2014-07-16, 05:52
Medlem
Citat:
Du får utgå ifrån vad du vill, men när man talar om olika administreringar och dess effekter för en drog så antar i princip vi alla andra att man talar om samma dos för alla hål. Jag vet inte riktigt vad visten är att resonera som du gör, dvs att man doserar i exakt proportionella doser för alla håls olika tillgänglighet, men det kanske är så du tror att verkligheten går till?

När man talar om att droppa en tablett E, mot att plugga den i röven, då är det just det det handlar om. Inte en tablett i magen mot 0.82 tablett i röven för att det "rent hypotetiskt" skulle motsvara exakt samma mängd MDMA i blodet.

Du måste ju höra själv hur jävla efterblivet du låter. "Man blir inte alls mer skev i röven, för då tar man ju mindre om det ska bli lika mycket".

Vi talar om att samma mängd tjack i NÄVEN gör olika skillnad på om du kör in det i röven eller i näsan. Vad är det att missförstå?

Vad är då meningen med att skriva det? Är inte det så jävla uppenbart att det inte ens behövs nämnas? Är vi alla 14-åringar som behöver höra från skolläraren att IV är starkare än oralt? Det är så uppenbart och vedertaget att det inte ens behövs nämnas, och i FAQ-en så finns det till och med en bra beskrivning. Men visst, vi tar det på din intelligensnivå istället. Skicka ett PM när du känner för det så kan vi diskutera andra saker inom ditt kunskapsområde.

Jag har mycket saftig information att dela med mig av så dröj inte för länge. Godbitar som "månen är inte gjord utav ost", och även gamla klassiker som "jorden är inte platt" har jag länge gått och velat få ur mig, och äntligen har jag hittat någon från dagis som vill diskutera på den nivån!

Återigen,
Citat:
om du kommer med ett svar som en 5-åring hade kunnat komma med IGEN så vet jag att jag inte behöver svara.

Senast redigerad av realstarz 2014-07-16 kl. 05:55.
Citera
2014-07-16, 14:06
Medlem
Beställde sulfat, men fick fuktig pasta. Om jag låter detta torka så förlorar jag vikt givetvis, men hur mycket sänks kvalitén. Alla säger olika.
Citera
2014-07-16, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMetalist01
Gör allt enligt "läroboken", men brukar väl lyckas skaka till efter jag fått svar. Kanske det påverkar. Men är nästan säker att jag nån gång fått i mig allt IV.

Ska prova med en gul nål samt 0,4-0,5g, gör också en lösning med mindre vatten. Få se om det blir nån skillnad.

Jag brukar ha 3 meter vatten till 0.5 g dos
Citera
2014-07-16, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skitifittabaknull
Man får en mycket behaglig kick av amfetamin i tvåan, kör nästan jämt en rövpanna som start
Fast kicken av att skjuta en panna IV är lite annorlunda, lite bättre.
Citera
2014-07-16, 14:57
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basterds1987
Beställde sulfat, men fick fuktig pasta. Om jag låter detta torka så förlorar jag vikt givetvis, men hur mycket sänks kvalitén. Alla säger olika.

Ja... Vadå, är amfetamin i pasta-form inte sulfat eller?
Om du torkar det så förlorar du inga kvalité öht. Du förlorar bara volym/vikt
Citera
2014-07-16, 15:01
Medlem
420anonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Vad är det för jävla gröt/gegga som uppstår i min lösning?

Det jag fått tag på ser i zippen ut som mjöl, verkligen. Snustorrt och pulvrigt med vissa porösa klumpar. Luktar inte tjack för 5 öre, vet inte om det luktar alls ens.

Gör jag i ordning en lösning med t.ex 0.3 i 3ml vatten så ser det initialt bra ut. Efter en stund börjar stora vita klumpar bildas, ser ut lite som bomull. Ju mer jag rör desto mer klumpar det ihop sig. Vad kan det vara? Något bindemedel, potatismjöl?

Filtrerar jag sen så får jag en klar och fin lösning, men allt detta vita helvete ligger kvar som slagg. Har aldrig varit med om nått liknande. Antar att jag blivit hyfsat blåst.. Funkade extremt dåligt.

Mvh

EDIT:
Det är som att det sväller upp, då man rör om i lösningen. Svårt att förklara men hoppas på att någon kanske känner igen vad jag dillar om och kan ge en förklaring
Bakpulver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in