Citat:
Ursprungligen postat av
raptenen
Läs hela diskussionen, det du skriver är något jag också påpekar men jag vet inte varför vissa människor tycker och känner så. Men det är ett fenomen. Vissa tycker att rent är klent. Varför kan jag endast spekulera
Kan ge det ett försök i att förklara hur dessa personerna som anser rent klet är klent klet, rätt simpelt ändå. När du får tex kliniskt ren amfetaminmedicin har det tjacket inte några av de här tydliga synliga sköna effekterna som ju egentligen är biverkningar. På fultjack förväntar du dig att bli stirrig och hitta på saker fram och tillbaka konstant som vissa säkert tycker är skitkul. Och de där sköna rysningarna är inte något iaf jag upplevt på elvanse, attentin och liknande.
För de medicinerna fungerar just precis så som rent amfetamin ska göra, man får ett skönt fokus och lite motivation helt enkelt. Är man ute efter effekterna av fultjack kan man lika gärna trycka i sig mdma, fast kanske inte lika hållbart.
Svetttjack var skoj en tid i tonåren men inte länge. Nu är "bra tjack" för mig något som går att faktiskt fungera i vardagen med måltider och normal sömn. DET är så bra tjack är!
edit; ditt inlägg är förresten det enda jag läst i eran konvo, ber om usäkt om jag upprepar någon