2023-03-30, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Menar du att så fort man inte känner effekt av tjacket och langaren påstår att det här, det är starka grejer - så beror det på att det är ”för rent” ?

Det är här våra åsikter går i sär.

Jag menar att det är en osanning som gärna sprids av langare som säljer dåligt tjack.

Men visst - det är ju lätt att testa sanningshalten i påståendet. Det är bara att banka ut deras ”för starka” tjack och se om man upplever sig mer påtänd. Gissningsvis gör man inte det.

Nej. Du fattar bara inte att alla människor inte är exakt som du och kan uppleva saker olika. Jag sa att det finns VISSA som upplever det så. Det är ingen myt utan det är baserat på vad VISSA kunder själva säger. För som jag sa så har jag och många andra varit med om att man först gett obankat till vissa, fått höra massa gnäll, bankat lite och sen är dom nöjda. Att det inte är så för mig eller dig är en sak, men att olika människor kan uppleva saker olika är något jag räknar med att vuxna människor ska begripa. Eller är du en sån där "jag jag jag" person som inte kan leva sig in i hur världen ser ut genom någon annans ögon?
Citera
2023-03-31, 12:08
Medlem
ni som kan vara funktionella i vardagen med jobb när ni dygnar, jag fattar fa inte hur ni lyckas alltså?
Någon i den gruppen som kan ge mig lite input, spelar ingen roll hur bra med näring o vätska jag fått i mig efter dygnet har passerat så blir ja fan slut i skallen....
Finns ju folk som jobbar på sitt 5 dygn vaket, fan blir nästan lite avundsjuk på dessa alltså lol
Citera
2023-03-31, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Nej. Du fattar bara inte att alla människor inte är exakt som du och kan uppleva saker olika. Jag sa att det finns VISSA som upplever det så. Det är ingen myt utan det är baserat på vad VISSA kunder själva säger. För som jag sa så har jag och många andra varit med om att man först gett obankat till vissa, fått höra massa gnäll, bankat lite och sen är dom nöjda. Att det inte är så för mig eller dig är en sak, men att olika människor kan uppleva saker olika är något jag räknar med att vuxna människor ska begripa. Eller är du en sån där "jag jag jag" person som inte kan leva sig in i hur världen ser ut genom någon annans ögon?
Enda möjliga förklaringen är ju att det är bankat med något skit och "folk" tror att det är så det ska kännas. En ren produkt är så klart inte något "vissa" märker mindre. Faller på sin egen orimlighet ju.

Myt eller inte... Idioti åtminstone. Att samma produkt kan upplevas lite olika både mellan personer samt från dag till dag är en annan sak. Men att en ren produkt skulle upplevas sämre är bs! Då vet man ingenting. 1+1 blir inte 1.5 bara för att någon upplever det så!

Citat:
Ursprungligen postat av bengbengskeet
ni som kan vara funktionella i vardagen med jobb när ni dygnar, jag fattar fa inte hur ni lyckas alltså?
Någon i den gruppen som kan ge mig lite input, spelar ingen roll hur bra med näring o vätska jag fått i mig efter dygnet har passerat så blir ja fan slut i skallen....
Finns ju folk som jobbar på sitt 5 dygn vaket, fan blir nästan lite avundsjuk på dessa alltså lol
Mycket skitsnack ska du veta men det finns ju de som kan köra olika hårt etc. En gissning är att de kör för hårt, och en vecka clean hade fått dessa att prestera noll. Finns de som fungerar med 4 i promille dygnet runt också om man ska leta en liknelse.

Så var inte så avundsjuk är mitt tips
Citera
2023-04-01, 08:52
Medlem
Köpte en gubbe dos och första linen kände jag att jag typ tappade andningen men på ett bra sätt och sen slog det som en blixt i höve fan i mitt område är det ytterst sällsynt att få sånt här dos!
Citera
2023-04-01, 10:23
Medlem
FuGeeLalas avatar
Har haft det fina privilegiet av att ha fått testa crystal meth ett antal gånger nu senaste ~2åren.
Tyvärr utifrån mina tidigare erfarenheter och besvikelser med andra droger man varit så intresserad utav just pga folk kan skina bajs till guld. Hyllar något så där överdrivet mycket när det egentligen mest bara är "meh, det är väl nice". Första gången detta hände gällde det heroin "yes fan va nice ska äntligen få känna effekten av denna mytomspunna guldbruna pulvret!" men alltså det var ju inte alls så som folk glorifierar möget. Tycker tom det finns ännu finare opiater än heroin.
Andra gången var det PCP. Hade tidigare haft otaliga starka upplevelser på de allra flesta vanliga och some obskyra psychs. Även ett flertal PCP-analoger hade jag lyckats experimentera med, och aldrig någonsin sneat ur på nåt sätt. Och när folk hör PCP så är det första man tänker på zombiepsykos med våldsamt ansiktsäteri. Då föredrog jag ett par av analogerna över det riktiga.
Och nu tredje gånger och förhoppningsvis sista gång jag får för mig att vilja prova något nytt, om det ens finns.

Var ett antal olika batches som många andra gett bra betyg och varit nöjda med, och jag endast snortar och vaporiserar det men efter års av drakjägarerfarenhet så är det inte min teknik det är fel på heller. Så whats up med allt detta extremt töntiga glorifierandet av relativt bulla substanser? Eller om någon kanske kan förklara för mig varför jag inte upplever "de gyllene drogerna" som något speciellt. (och jag fucking älskar droger, men jag utesluter ingen <3)
Citera
2023-04-01, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Enda möjliga förklaringen är ju att det är bankat med något skit och "folk" tror att det är så det ska kännas. En ren produkt är så klart inte något "vissa" märker mindre. Faller på sin egen orimlighet ju.

Myt eller inte... Idioti åtminstone. Att samma produkt kan upplevas lite olika både mellan personer samt från dag till dag är en annan sak. Men att en ren produkt skulle upplevas sämre är bs! Då vet man ingenting. 1+1 blir inte 1.5 bara för att någon upplever det så!

Läs hela diskussionen, det du skriver är något jag också påpekar men jag vet inte varför vissa människor tycker och känner så. Men det är ett fenomen. Vissa tycker att rent är klent. Varför kan jag endast spekulera
Citera
2023-04-01, 11:44
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Läs hela diskussionen, det du skriver är något jag också påpekar men jag vet inte varför vissa människor tycker och känner så. Men det är ett fenomen. Vissa tycker att rent är klent. Varför kan jag endast spekulera
Kan ge det ett försök i att förklara hur dessa personerna som anser rent klet är klent klet, rätt simpelt ändå. När du får tex kliniskt ren amfetaminmedicin har det tjacket inte några av de här tydliga synliga sköna effekterna som ju egentligen är biverkningar. På fultjack förväntar du dig att bli stirrig och hitta på saker fram och tillbaka konstant som vissa säkert tycker är skitkul. Och de där sköna rysningarna är inte något iaf jag upplevt på elvanse, attentin och liknande.
För de medicinerna fungerar just precis så som rent amfetamin ska göra, man får ett skönt fokus och lite motivation helt enkelt. Är man ute efter effekterna av fultjack kan man lika gärna trycka i sig mdma, fast kanske inte lika hållbart.

Svetttjack var skoj en tid i tonåren men inte länge. Nu är "bra tjack" för mig något som går att faktiskt fungera i vardagen med måltider och normal sömn. DET är så bra tjack är!

edit; ditt inlägg är förresten det enda jag läst i eran konvo, ber om usäkt om jag upprepar någon
Senast redigerad av FuGeeLala 2023-04-01 kl. 11:47.
Citera
2023-04-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Kan ge det ett försök i att förklara hur dessa personerna som anser rent klet är klent klet, rätt simpelt ändå. När du får tex kliniskt ren amfetaminmedicin har det tjacket inte några av de här tydliga synliga sköna effekterna som ju egentligen är biverkningar. På fultjack förväntar du dig att bli stirrig och hitta på saker fram och tillbaka konstant som vissa säkert tycker är skitkul. Och de där sköna rysningarna är inte något iaf jag upplevt på elvanse, attentin och liknande.
För de medicinerna fungerar just precis så som rent amfetamin ska göra, man får ett skönt fokus och lite motivation helt enkelt. Är man ute efter effekterna av fultjack kan man lika gärna trycka i sig mdma, fast kanske inte lika hållbart.

Svetttjack var skoj en tid i tonåren men inte länge. Nu är "bra tjack" för mig något som går att faktiskt fungera i vardagen med måltider och normal sömn. DET är så bra tjack är!

edit; ditt inlägg är förresten det enda jag läst i eran konvo, ber om usäkt om jag upprepar någon

Ja alltså vad jag först påpekade var att människor som inte smakat bra och rent tjack inte vet hur riktigt tjack smakar. Dom är vana vid fultjack som bankats med allt möjligt helt enkelt. Så dom tror att det är så det ska smaka. T ex som människor som tror att ladd ska domna så mycket så att du inte ens känner dina tänder(bankat med tandläkar bedövningsmedel) och med massa stiss i sedan gnäller på rent och bra ladd eftersom att dom inte vet hur rent ska smaka och "det domnar ju knappt!" När man säljer så märker man detta ganska snabbt när det kommer till vissa personer.

Sedan vet jag inte om människor med olika NPF t ex ADHD/ADD upplever det olika. Jag har många gånger varit dem om att vissa, ändå ganska rutinerade och äldre än mig, har gnällt på det obankade som klent men sen så lägger du i lite kreatin eller koffein och så blir dom super nöjda.

Som sagt jag vet inte varför det är såhär men om du själv hade drivit butik så hade du märkt samma sak bland vissa tjackisar. Detta gäller inte alla men av en eller flera anledningar så tycker en del att rent är klent.
Citera
2023-04-01, 12:30
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ja alltså vad jag först påpekade var att människor som inte smakat bra och rent tjack inte vet hur riktigt tjack smakar. Dom är vana vid fultjack som bankats med allt möjligt helt enkelt. Så dom tror att det är så det ska smaka. T ex som människor som tror att ladd ska domna så mycket så att du inte ens känner dina tänder(bankat med tandläkar bedövningsmedel) och med massa stiss i sedan gnäller på rent och bra ladd eftersom att dom inte vet hur rent ska smaka och "det domnar ju knappt!" När man säljer så märker man detta ganska snabbt när det kommer till vissa personer.

Sedan vet jag inte om människor med olika NPF t ex ADHD/ADD upplever det olika. Jag har många gånger varit dem om att vissa, ändå ganska rutinerade och äldre än mig, har gnällt på det obankade som klent men sen så lägger du i lite kreatin eller koffein och så blir dom super nöjda.

Som sagt jag vet inte varför det är såhär men om du själv hade drivit butik så hade du märkt samma sak bland vissa tjackisar. Detta gäller inte alla men av en eller flera anledningar så tycker en del att rent är klent.
Kvittar om man sålt tjack eller hästskor, där finns alltid folk som har något att säga. Men det här med kolat, hur ofta ca tror du ens en batch på bara 50% renhet kommer till Sverige? Jag tror det är ytterst sällan, det mesta når väl knappt 15-20% om ens det. Kommer aldrig någonsin betala för svenskt kola igen
Citera
2023-04-01, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Kvittar om man sålt tjack eller hästskor, där finns alltid folk som har något att säga. Men det här med kolat, hur ofta ca tror du ens en batch på bara 50% renhet kommer till Sverige? Jag tror det är ytterst sällan, det mesta når väl knappt 15-20% om ens det. Kommer aldrig någonsin betala för svenskt kola igen

Du ligger väldigt långt bak i tiden eller har bara köpt av typ 17åringar. Jag har sett flera NFC rapporter på beslagtagit ladd på 89-93%. Man kan enkelt kolla hur rent ladd man har med genom att antingen koka det eller av olika test man kan köpa.

Självklart bankar man ut det som är ~90% men inte enormt mycket. Du får helt enkelt skaffa en bra kontakt eller köpa från darknet.
Citera
2023-04-01, 12:52
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Du ligger väldigt långt bak i tiden eller har bara köpt av typ 17åringar. Jag har sett flera NFC rapporter på beslagtagit ladd på 89-93%. Man kan enkelt kolla hur rent ladd man har med genom att antingen koka det eller av olika test man kan köpa.

Självklart bankar man ut det som är ~90% men inte enormt mycket. Du får helt enkelt skaffa en bra kontakt eller köpa från darknet.
Haha ojdå. Det gör mig glad att tillgängligheten på bättre produkt verkar öka för varje år! 15ish år sen jag betalade för mitt bedövningsmedel senast.
Citera
2023-04-01, 13:11
Bannlyst
Hur är det möjligt att man blir så knäsvag att man snabbt svimmar xx gånger under nattens gång, på en enda bomb med 0.4-0.5

Alldeles för hög dos förmodligen men endå. tog 300mg idag och blir knäsvag/yr xx timmar efter man varit igång. Trots att man sitter i soffan. Säcka ihop flera gånger påvägen till toan, fick hämta en jävla mug att pissa ur o ha i soffan. Inget svimmande denna gången men får sätta mig på huk så fort ja reser mig från soffan, och andas, sen gå några stek, stanna, andas, gå vidare

Tror kroppen blivit permanent svagare pga cs missbruk i yngre år, men detta var något jag aldrig upplevt. extremt konstigt!

läser på fb att det kan bero på för lågt blodtryck, men trodde amf höjde blodtrycket. eller blir trycket så högt att det ger symtom som låga? dvs yr/däckar vid ansträngning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in