2020-10-22, 01:40
Medlem
Är det möjligtvis någon som vet varför mina vanligtvis ganska bleka läppar blir mer röda när jag tar amfetamin?
Dom känns varmare också.
Högre blodcirkulation?

Är det okej eller dåligt för mig?

Tack på förhand.
(Vet att jag oroar mig för mkt men jobbar på det)
Citera
2020-10-22, 04:33
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourlife2020
Är det möjligtvis någon som vet varför mina vanligtvis ganska bleka läppar blir mer röda när jag tar amfetamin?
Dom känns varmare också.
Högre blodcirkulation?

Tack på förhand.

Jag har samma problem, Man tänker inte på det men man kan gå och slicka sig på läpparna typ helatiden haha men använd lypsyl 💯
Citera
2020-10-22, 07:25
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaga
Vad kan man dra för slutsatser om man får både starkare och långvarigare rus av oralt intag än genom att snorta skiten?

Okej jag vill hjälpa dig reda ut detta, men svara då först på:

- Har du mätt upp doserna vardera med mikrogramvåg?
- Är det samma batch?
- Har du rätt snortteknik?
- Har du finfördelat pulvret tillräckligt innan näsan?
- Hur många ggr har du upplevt detta? En gång är ingen gång
- Hur definierar du ett "starkare" rus?

Att oralt intag slår långsammare, men också sitter i längre är basic kunskap, så där kan vi bocka av den.
Citera
2020-10-22, 07:35
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Dom känns varmare också.
Högre blodcirkulation?

Tack på förhand.

Får likadant själv, speciellt när klockan är 24h+. Har en teori om att det handlar om förhöjt blodtryck, dock rimmar det inte med vasokonstriktion..
Citera
2020-10-22, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Får likadant själv, speciellt när klockan är 24h+. Har en teori om att det handlar om förhöjt blodtryck, dock rimmar det inte med vasokonstriktion..

Precis, när kroppen börjar bli lite trött på mig och mitt springa runt och fixande får jag detta.
Åt lite, la mig ner och kollade lite youtube och när jag gick upp igen var det borta.
Typ hundra mystiska små sido effekter av detta men men...jag lär mig att ignorera mer och mer.
Har läst så mycket om det nu så börjar bli intresserad av allt som har med effekten mentalt och fysiskt att göra.

Det är ju bra att sysselsätta sig med något intressant dessa 9 timmar sedan sista intag

Edit: Har normalt lågt blodtryck så skall kolla blodtrycket nästa gång detta händer.
Senast redigerad av Tourlife2020 2020-10-22 kl. 07:54.
Citera
2020-10-22, 08:37
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Precis, när kroppen börjar bli lite trött på mig och mitt springa runt och fixande får jag detta.
Åt lite, la mig ner och kollade lite youtube och när jag gick upp igen var det borta.
Typ hundra mystiska små sido effekter av detta men men...jag lär mig att ignorera mer och mer.
Har läst så mycket om det nu så börjar bli intresserad av allt som har med effekten mentalt och fysiskt att göra.

Det är ju bra att sysselsätta sig med något intressant dessa 9 timmar sedan sista intag

Edit: Har normalt lågt blodtryck så skall kolla blodtrycket nästa gång detta händer.

Nu ska vi inte chatta, MEN, varför tampas med att vara vaken utan rus? Speciellt såhär nu när en ny dag gror..? Vi sitter i lite samma båt tror jag, bara att jag inte gör det, enligt mig, misstaget längre att lider mig igenom en vaken natt plus en vaken dag, helt utan stimulans. När man ändå är påväg utför kan man lika gärna gasa och passa på att ha lite kul medans det varar, somna gör jag ikväll ändå oavsett.

Ja spännande att läsa på helt klart! Dock är det tyvärr ibland bankade varor man får, med något man ej lyckas pinpointa vad det kan vara. Alltså har man fler substanser än bara amfetamin med i ekvationen, okända dessutom vilket gör det svårt att veta vart man ska börja leta.. Att lyckas bena ut vad det ens är för mystiska medel tjack idag 2020 kan bankas med är bara det ett enda stort mysterium. Men sen finns det såklart också fina produkter som håller måttet, så man får väl utgå från det.

Ett lästips är att gräva ner dig i hur de olika delarna av tjack (dextro & levo) kan påverka ruset och effekten. Nu gissar jag vilt, men har för mig att levo-delen har ett mer noradrenalint rus, med fysiskt påslag och stissighet (stissighet har en negativ klang, dock är den neutral för mig). Mer kamp & flykt-likt beteende alltså. Medans andra delen dextro, ska ha mer psykisk effekt såsom koncentration och vakenhet. Finns väl förhoppningsvis nån grund till varför de svenska läkemedlen som innehåller amfetamin endast har dextro i sig. (Jämför med amerikanska Adderall som är 75% dextro och resten levo). Hur och varför de valt att göra så vore spännande att lära sig mer om, kanske en uppgift för dig? Själv har jag en to-do lista på 525215 punkter jag tänkt beta av innan lunch, så Google och vetenskapen får vänta för min del. Viktigt med prioriteringar, sortera skafferiet efter färg, storlek och bokstavsordning är tusen ggr viktigare än att faktiskt läsa på mer om vad det är för skit jag stoppar i mig.

Om du vill fortsätta denna otroligt givande och sansade konversationen så föreslår jag att du skickar PM till mig, så vi inte totalt kladdar ner här. Mods; sorry! Tanken är att försöka kombinera att faktiskt bidra till tråden i sak och samtidigt kanske bidra till ett gott skratt, eller avsmak, för er andra som kanske möjligtvis känner igen sig en smula i detta, till synes oändliga, dravel.

Tack och sorry
Citera
2020-10-22, 10:37
Medlem
Extrem rodnad av amfetamin

Halojsan alla!

Jag har på senare tid blivit otroligt röd i ansiktet när jag tagit amfetamin. Detta gör mig lite orolig eftersom jag läst att folk oftast blir bleka.

Vad tror ni detta kan bero på, högt blodtryck?

Tacksam för svar
Citera
2020-10-22, 10:53
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flushie
Halojsan alla!

Jag har på senare tid blivit otroligt röd i ansiktet när jag tagit amfetamin. Detta gör mig lite orolig eftersom jag läst att folk oftast blir bleka.

Vad tror ni detta kan bero på, högt blodtryck?

Tacksam för svar

Självklart av ett högre blodtryck och en högre puls. Blek av tjack blir man så småningom när ditt blodtryck är åt helvete och hjärtat vet varken in eller ut. Speciellt under tjack-AT brukar man ha lågt blodtryck.
Citera
2020-10-22, 16:46
Medlem
TOURETTES
Hej jag kör på amfetamin för det mesta.
Om jag inte har nån benso till hands efter ett race så är ja hemma typ ligger i sängen och tixar. Jag tror jag har mild tourettes
Varför uppkommer tics? Vad kan jag göra för att få bort dom?

Jag började med milda tics när jag var runt 10 kanske men jag låter som en gris ärligt talat.
Måste få ett slut läkarna skickar hem mig så de inget kroppsligt
Citera
2020-10-22, 21:08
Medlem
MorsLillaGosses avatar
Någon som vet om effekten av amfetamin ändras/försämras av att man äter Anti-depp som är både SSRI och SNRI? Tycker att när jag har tagit min medicin som vanligt och sen tar tjack så är effekten mycket "mildare" och det krävs riktigt stora mängder för att jag ska kunna hålla igång. Om det bara är jag som imbillar mig eller om det faktiskt ändrar effekten. Ifall någon som är relativt insatt kan ge ett svar hade det varit uppskattat.
Citera
2020-10-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorsLillaGosse
Någon som vet om effekten av amfetamin ändras/försämras av att man äter Anti-depp som är både SSRI och SNRI? Tycker att när jag har tagit min medicin som vanligt och sen tar tjack så är effekten mycket "mildare" och det krävs riktigt stora mängder för att jag ska kunna hålla igång. Om det bara är jag som imbillar mig eller om det faktiskt ändrar effekten. Ifall någon som är relativt insatt kan ge ett svar hade det varit uppskattat.

Abolsut, det har jag också känt de påverkar dina dopamin seratonin och noradrenalin receptorer, lla är olika känsliga har jag märkt. Jag bortstår ALLTID från saker som påverkar mitt dopmin o seratonin vid amfetamin bruk. (Tramadol, MDMA, anti depp.. mm.) Dock funkar sub, metadon lyrica osv. men antar de inte påverkar på samma sätt. Värt att tillägg har ngt hänt med mig, jag kan inte längre ta mdma. Även efter lpngt uooehåll på andra centralstimulantia osv. blir trött mår sjukt dåligt och känner verkligen hur det skulle kuna kännas och få Serotonergt syndrom. Vilket det säkerligen är, men mildt.
Citera
2020-10-22, 22:22
Medlem
Är det bra att ta något kärlvidgande ihop med amfetamin pga vasodilatation??

Vad mer kan va bra att inta förutom magnesium?? Och vatten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in