Citat:
Ursprungligen postat av
Tourlife2020
Precis, när kroppen börjar bli lite trött på mig och mitt springa runt och fixande får jag detta.
Åt lite, la mig ner och kollade lite youtube och när jag gick upp igen var det borta.
Typ hundra mystiska små sido effekter av detta men men...jag lär mig att ignorera mer och mer.
Har läst så mycket om det nu så börjar bli intresserad av allt som har med effekten mentalt och fysiskt att göra.
Det är ju bra att sysselsätta sig med något intressant dessa 9 timmar sedan sista intag
Edit: Har normalt lågt blodtryck så skall kolla blodtrycket nästa gång detta händer.
Nu ska vi inte chatta, MEN, varför tampas med att vara vaken utan rus? Speciellt såhär nu när en ny dag gror..? Vi sitter i lite samma båt tror jag, bara att jag inte gör det, enligt mig, misstaget längre att lider mig igenom en vaken natt plus en vaken dag, helt utan stimulans. När man ändå är påväg utför kan man lika gärna gasa och passa på att ha lite kul medans det varar, somna gör jag ikväll ändå oavsett.
Ja spännande att läsa på helt klart! Dock är det tyvärr ibland bankade varor man får, med något man ej lyckas pinpointa vad det kan vara. Alltså har man fler substanser än bara amfetamin med i ekvationen, okända dessutom vilket gör det svårt att veta vart man ska börja leta.. Att lyckas bena ut vad det ens är för mystiska medel tjack idag 2020 kan bankas med är bara det ett enda stort mysterium. Men sen finns det såklart också fina produkter som håller måttet, så man får väl utgå från det.
Ett lästips är att gräva ner dig i hur de olika delarna av tjack (dextro & levo) kan påverka ruset och effekten. Nu gissar jag vilt, men har för mig att levo-delen har ett mer noradrenalint rus, med fysiskt påslag och stissighet (stissighet har en negativ klang, dock är den neutral för mig). Mer kamp & flykt-likt beteende alltså. Medans andra delen dextro, ska ha mer psykisk effekt såsom koncentration och vakenhet. Finns väl förhoppningsvis nån grund till varför de svenska läkemedlen som innehåller amfetamin endast har dextro i sig. (Jämför med amerikanska Adderall som är 75% dextro och resten levo). Hur och varför de valt att göra så vore spännande att lära sig mer om, kanske en uppgift för dig? Själv har jag en to-do lista på 525215 punkter jag tänkt beta av innan lunch, så Google och vetenskapen får vänta för min del. Viktigt med prioriteringar, sortera skafferiet efter färg, storlek och bokstavsordning är tusen ggr viktigare än att faktiskt läsa på mer om vad det är för skit jag stoppar i mig.
Om du vill fortsätta denna otroligt givande och sansade konversationen så föreslår jag att du skickar PM till mig, så vi inte totalt kladdar ner här. Mods; sorry! Tanken är att försöka kombinera att faktiskt bidra till tråden i sak och samtidigt kanske bidra till ett gott skratt, eller avsmak, för er andra som kanske möjligtvis känner igen sig en smula i detta, till synes oändliga, dravel.
Tack och sorry