2020-04-17, 10:46
Medlem
adddicts avatar
Har en fråga om hur man intar tjack nasalt. Har fattat att man inte ska suga för hårt så att det åker ner i svalget. Men det verkar vara en riktigt fin gräns det där. Jag har aldrig riktigt fattat hur långt in i snoken man skall dra skiten för att det ska sätta sig på slemhinnorna. Om man glor in i näsan framför spegeln så ser man att näsborrarna består utav två kammare och innanför det så är det två mindre hål. Ska tjacket lägga sig i den första "snorkuskammaren" eller in bakom de två mindre hålen?
Citera
2020-04-17, 12:32
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Har en fråga om hur man intar tjack nasalt. Har fattat att man inte ska suga för hårt så att det åker ner i svalget. Men det verkar vara en riktigt fin gräns det där. Jag har aldrig riktigt fattat hur långt in i snoken man skall dra skiten för att det ska sätta sig på slemhinnorna. Om man glor in i näsan framför spegeln så ser man att näsborrarna består utav två kammare och innanför det så är det två mindre hål. Ska tjacket lägga sig i den första "snorkuskammaren" eller in bakom de två mindre hålen?
Det ska genom dom bakre hålen inte i snorkuskammaren. ( Eller naasus flematius cavea "den av snor skrovliga grottan" Vilket är det vetenskapliga namnet. )
Det ska ju inte fastna i näsgången utan bakom .
Haha.
Gillar att du stått o glott rakt in i näsan för att researcha anatomin bakom att snorta tjack!

Men man får väl typ ha röret uppåt som man tänker det ska peka inåt uppåt mot hjärnan liksom inte rakt in om du fattar. Helst ska väl smaken börja rinna först efter ett tag. Börjar man känna den vidriga smaken rinna ner i halsen direkt ska satsa visst vara fel vinkel
Senast redigerad av st33r 2020-04-17 kl. 12:40.
Citera
2020-04-17, 16:37
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det ska genom dom bakre hålen inte i snorkuskammaren. ( Eller naasus flematius cavea "den av snor skrovliga grottan" Vilket är det vetenskapliga namnet. )
Haha.
Gillar att du stått o glott rakt in i näsan för att researcha anatomin bakom att snorta tjack!

Men man får väl typ ha röret uppåt som man tänker det ska peka inåt uppåt mot hjärnan liksom inte rakt in om du fattar. Helst ska väl smaken börja rinna först efter ett tag. Börjar man känna den vidriga smaken rinna ner i halsen direkt ska satsa visst vara fel vinkel

en sann piggelin-konnäsör. Well...efter 20 år i branschen...känner du smaken i gommen...är det bra, då kommer det slå. Fastnar skiten i näshåren tar det längre tid, samt så har du risken för att det kan trilla ur näsan när du böjer dig fram. Så dra så in i helvete tills du känner smaken i halsen.
Citera
2020-04-18, 15:11
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Haha.

Hahaha ja jävlar vad sjukt det måste ha sett ut.
Lyckligtvis kunde jag examinera näsborrarna i fred och analysera alla kammarna noggrant.
Jag kände nämligen att jag fick olika resultat varje gång jag snortade så jag tänkte att det kanske vore på sin plats att fråga er lite mer erfarna.

Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
en sann piggelin-konnäsör. Well...efter 20 år i branschen...känner du smaken i gommen...är det bra, då kommer det slå. Fastnar skiten i näshåren tar det längre tid, samt så har du risken för att det kan trilla ur näsan när du böjer dig fram. Så dra så in i helvete tills du känner smaken i halsen.

Har faktiskt en relativt standardformad näsa, kanske lite åt det spetsigare hållet fast långt ifrån en judesnok. Men som jag skrev lite längre upp så brukar jag kunna få riktigt dåliga rus ibland och vissa gånger kickar det in utav helvete.
Vissa säger att man ta det lugnt och snorta med lite svagt sug men det ger typ inget effekt för mig. Får bästa effekten när jag suger upp skiten hårt så in i helvete och då det smakar satan i svalget likt du säger. Då händer det grejer minsann
Citera
2020-04-21, 15:01
Medlem
AvdankadTjackiss avatar
Kör två små/mellan storlek på mina en i varje, brukar dra in det med en sedel i ena borren och inte hålla för den andra och bara dra in det som du andas normalt.

Brukar aldrig rinna då och ingen smak, är it så mycket per lina, hade vart annat om d var feta man drog då ska man nog dra åt så de inte fastnar å skit.

Förr körde ja stenhårt upp i näsan höll för å ba matade in skiten å de ba knegades å helvete i svalget nog funkar d men är skönare denna väg
Citera
2020-04-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocktail-effekten
Kan underliggande adhd/add vara anledningen till att tjacket inte slår lika hårt eller att jag reagerar annorlunda jämfört med andra? En 0.2a i snoken är way too much för polarna jag raceat med men jag står pall.

Jag har ADHD diagnos (men troligtvis är det ADD) och jag har väldigt mycket högre tolerans på centralstimulanter än andra jag träffat och tagit med. Vet inte om det har att göra med ovanligt låga dopaminnivåer kanske.
Citera
2020-04-21, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .nattlivspussel.
Jag har ADHD diagnos (men troligtvis är det ADD) och jag har väldigt mycket högre tolerans på centralstimulanter än andra jag träffat och tagit med. Vet inte om det har att göra med ovanligt låga dopaminnivåer kanske.
Jag har alltid undrat varför jag är så tålig och vad det beror på. Väntar in en utredning ja gör jag också.
Citera
2020-04-22, 19:57
Medlem
st33rs avatar
Nån som varit med om hur tjack verkar "omvänt" , obs syftar inte på överdos nu , men typ efter en bomb sitter jag nästan och nickar till. Tappar telefonen .
Blir flummig , klumpig och nästan fluddrad av samma tjack som tidigare gjorde en energisk ..
Går ut och går och aktiverar mig. Jag har alltid hela livet blivit piggare av att gå ut lite . Men nej . Tung kropp djup trötthet .
Hela tiden .

Fan tänk om man fått hjärtsvikt eller nåt?

Eller kan det vara flera dar då man sovit mycket mindre än man tror som liksom slår tillbaka som nån sorts sömnunderskott?
Citera
2020-04-23, 02:09
Medlem
serblovinhimselfs avatar
Vart ligger ribban som högst gällande intag av amfetamin mera sporadiskt över en period innan det inte går längre?
Liksom när kan man säga ''ok nu blir det uppehåll''.

Funderar på en lina nu av en ny batch men övertänker, de som skapar detta velande mellan dra eller inte är ångesten som kan infinna sig framåt gryningen tillsammans med rastlösheten. Saknaden av sysslande.

Speciellt om du inte bort i en lägenhet själv!
Senast redigerad av serblovinhimself 2020-04-23 kl. 02:51. Anledning: -
Citera
2020-04-23, 02:40
Medlem
Citat:
Haha.

Hahaha fan snacka om dedikerad snubbe, går all the way för tjacket xD
Citera
2020-04-23, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself
Vart ligger ribban som högst gällande intag av amfetamin mera sporadiskt över en period innan det inte går längre?
Liksom när kan man säga ''ok nu blir det uppehåll''.

Funderar på en lina nu av en ny batch men övertänker, de som skapar detta velande mellan dra eller inte är ångesten som kan infinna sig framåt gryningen tillsammans med rastlösheten. Saknaden av sysslande.

Speciellt om du inte bort i en lägenhet själv!
Du svarar ju på frågan själv, om du sitter o velar över om du ska ta droger eller inte så finns de ju ett absolut perfekt svar till varför nej är det rätta, t.ex. anledning varför du sitter och velar över det.
Citera
2020-04-23, 15:18
Medlem
blommlsds avatar
Citat:
Nån som varit med om hur tjack verkar "omvänt" , obs syftar inte på överdos nu , men typ efter en bomb sitter jag nästan och nickar till. Tappar telefonen .
Blir flummig , klumpig och nästan fluddrad av samma tjack som tidigare gjorde en energisk ..
Går ut och går och aktiverar mig. Jag har alltid hela livet blivit piggare av att gå ut lite . Men nej . Tung kropp djup trötthet .
Hela tiden .

Fan tänk om man fått hjärtsvikt eller nåt?

Eller kan det vara flera dar då man sovit mycket mindre än man tror som liksom slår tillbaka som nån sorts sömnunderskott?

Jag får exakt likadant ibland, och den teorin med sömnunderskott kan inte stämma då jag sover alltid varje dag och tar tjack nån enstaka gång per månad till vardags, annars mest på helger.

Det är så weird att av samma batch till och med så kan det från vecka till vecka vara så radikalt olika rus... Dock aldrig det problemet när jag dricker alkohol till det, i vart fall inte lika tydligt.

Aldrig vart så för mig förut och då har jag ändå kört det på helger och ibland om än sällan till vardags i flera år.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in