Citat:
Ursprungligen postat av
Chokladmums
Tycker jag faktiskt inte. Ni väljer att backa upp just "matten".
Det är anmärkningsvärt att detta skedde på exakt samma dag. I just detta enskilda fall.
Det är bara anmärkningsvärt om man inte känner till hur ett stort antal händelser kan påverka sannolikheter. På exakt samma sätt som personen valde att våldtag någon samma dag som PUT kom finns det säkert sådana som mötte sin livs kärlek eller vann en miljon kronor eller var med om en allvarlig olycka samma dag som deras PUT kom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chokladmums
Edit: Eller ja, Hakro är väl en röd flagga, då jag ser det som ett desinformationskonto. Så två anledningar
Nu får du ju snäppa upp dig. Jag har varit aktiv på Flashback i 16 års tid och diskuterat otaliga ämnen - elektronik, ekonomi, invandring, politik, bilar, datorer etc. Att måla upp varenda person som man inte håller med som ett troll eller bot eller liknande gör bara samtalet lidande.
Citat:
Ursprungligen postat av
KallaKarar
I det aktuella fallet verkar det ju onekligen som att han har väntat in rätt tillfälle. Väntat och suktat efter att få begå sitt grova våldsbrott. Han fick sitt permanenta uppehållstillstånd, han blev untouchable, och sedan var det fritt fram att våldta.
Citat:
Ursprungligen postat av
vatskebrist
Japp, " nu har jag mitt uppehållstillstånd, dags att tilltvinga
mig samlag".
Citat:
Ursprungligen postat av
curlingstaten
Din vokabulär visar bara vad du är för person och ditt försvar av ett inlägg är minst sagt förvånande då det inte någonstans i texten tar avstånd från detta avskyvärda brott utan i stället med någon form av påhittad statistik försöker förringa och skademinimera invandrares återkommamde brott i Sverige.
Men nu får ni för fasen ta och snäppa upp er. Ni menar alltså att personen har klarat sig från att utföra allvarligare brott under många år i landet men direkt efter PUT väljer att genomföra detta väl medveten om att det
kommer rendera ett mångårigt fängelsestraff, även om inte just utvisning skulle vara lika sannolikt. Men vad folk i tråden missar är att vad han fick var permanent uppehållstillstånd, inte medborgarskap. Och ett PUT kan återkallas vid allvarlig brottslighet. Så ni önskar kombinera någon som både är extremt logisk och extremt ologisk.