Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Kläm sönder påsen och tryck ut luften så slipper du betala för den.
Om påsarna inte hade haft luft eller kvävgas eller CO2 fyllt i dem så går chipsen
sönder i smulor bara man tappar en påsa på golvet.
Den extra gas och den speciella plasten i påsen ska göra så att chipsen håller
kvar aromen, smaken och krispigheten bättre och under mycket längre tid.
Färskplockad sallad är också packat på samma vis, med samma gas gissar jag.
Om salladen levererats i påsar utan luft i så hade man nog inte köpt den heller.