2026-06-24, 21:27
Medlem
Sixten00s avatar
Hur mycket dyrare blir en viss glasögonbutiks glasögon av att ha Erling Haaland som reklampelare och till och med en "egen" kollektion? Som om han hade tid eller kunskap att designa bågar. Han sätter sitt namn på en designstil inom företaget.

Går folk verkligen på sånt här? Kan det verkligen löna sig att anlita Haaland som ansikte? Han är ju dessutom sällsynt ful.
2026-06-24, 22:32
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Det spelar ingen roll om du tycker om reklamen eller inte. Den har ju klart och tydligt gjort intryck på dig. Synsam finns nu i ditt medvetande. Nu har du även bidragit till kampanjen genom att skriva om det på Sveriges största forum.
2026-06-24, 23:58
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Det spelar ingen roll om du tycker om reklamen eller inte. Den har ju klart och tydligt gjort intryck på dig. Synsam finns nu i ditt medvetande. Nu har du även bidragit till kampanjen genom att skriva om det på Sveriges största forum.

Den såg jag komma, ändå valde jag att skriva inlägget med något slags hopp om att slippa just den kommentaren.
2026-06-25, 00:50
Medlem
JustTrollings avatar
Poängen är nog inte att sälja fler glasögon.

Poängen är att locka över kunder från att köpa märkesbågar (från typ Luxottica) till deras egna bågar. Som kan tillverkas för 30-40 kr i Kina.

Ett namn från en kändis kan ju hotta upp ens egna tråkiga No-brand/Own-brand, till något som en kund köper.
Senast redigerad av JustTrolling 2026-06-25 kl. 01:02.
2026-06-25, 11:46
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
Den såg jag komma, ändå valde jag att skriva inlägget med något slags hopp om att slippa just den kommentaren.

Varför skulle du slippa den? Det är ju högst relevant och hela skälet till att marknadsföring fungerar.
Motvillig1.2s avatar

Moderatormeddelande

Postat av Motvillig1.2 2026-06-26, 03:09
Moderator
Kanske mer något för reklam eller liknande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in