2026-06-26, 19:50
Medlem
gracelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Uppenbarligen vill folk röka cannabis oavsett vad politiken och den svenska moralpaniken säger. Så i mina öron har politiken valt att stödja gängens ekonomi istället för att legalisera odling och användning för eget bruk. Det finns liksom en lösning som dels skulle ta ekonomi från de kriminella nätverken och dels skulle ha potential att generera skatt till staten men man väljer istället att göda gängen.

Helt rätt. Det skulle göra en enorm skillnad för gängen då cannabis är en av de större droger. Men tyvärr, alla dessa krig mot droger (USAs speciellt) har ju bara visat sig att vara kostsamt och helt värdelöst. Det är bara gängen som vinner här.

En liten sak som de flesta som aldrig brukat droger inte tänker på är hur ofta man blir erbjuden andra droger och farligare droger när man handlar från dessa gäng. Det skulle systemet eller en laglig entitet inte göra, så är cannabis verkligen inkörsporten eller är det att man handlar av folk som bara vill tjäna pengar?
Citera
2026-06-27, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Brukar du så är du kriminell
Jag har lagligt weed och är inte det minsta kriminell!
Citera
2026-06-27, 05:28
Medlem
Custom_mades avatar
Jag ser det som ett litet plus i kanten att köpa av kriminella gäng som mördar barn.

Särskilt med tanke på att de flesta svenskar hellre fyller landet med kriminella främlingar än ens våga tänka tanken att dom skulle haft fel om "kriget mot drogerna".

Vilket är ett religiöst krig. Har inget varken med själva drogerna eller människor att göra längre.

Så länge vanliga svenskar är villiga att ange och skada sina grannar och vänner så är jag villig att köpa cannabis av främlingar som samma svenskar tagit hit.

Haha, snacka om att vara ute och virra. Vill ni inte ha kriminella gäng som dödar barn? Legalisera och fyll inte landet med främlingar...

Jävla sågspån hela bunten, alla, på alla sidor, idioternas land.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in