Det blev Vänstern som polisanmälde Jimmie Åkesson, tydligen. Men om det var brottsligt, varför tog inte polisen upp fallet när det blev känd att Jimmie Åkesson gjorde denna ''konstiga'' bokföringen.
Jag känner mig fortfarande förvirrad om varför det skulle vara brottsligt, men såhär skrivs det i media bland annat:
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/v-polisanmaler-akesson-kan-vara-brottsligt/?utm_medium=Social&utm_campaign=EchoboxStory&utm_s ource=Facebook&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAYnJpZBEwY3 ZSQ3NSd1JXR29vREI0cnNydGMGYXBwX2lkEDIyMjAzOTE3ODgy MDA4OTIAAR7Fm6v umwAwOO9J3YJhGWvTtb3wELWWZGhcpaaMzWjP2cj51LrdfYMOY w1unw_aem_352INO9EkuLhjty_IcsQxA#Echobox=178228451 8-1
Jag förstår inte vad brottsligheten är.
Jag har svårt att förstå att det finns något brottslighet i detta. Men jag kanske missar något? Jag ser inte hur systemet, staten eller så kan ta skada för sådant här?
Eller är det som så att man betalar skatt vid bokföringar och man helt enkelt betalar för lite skatt när man inte utför bokföringar?
Att dotterbolaget köper in Jimmie Åkesson böcker. Vad är problemet med?
Att partiet spenderar sina egna pengar för partiets interna middagar, vad är problemet med det? Eller funkar det som så att partiet spenderar sina pengar på middagens och lokalens kostnader m.m + skall bokföra, så att man betalar ytterligare pengar till skattemyndigheten?
Jag känner mig fortfarande förvirrad om varför det skulle vara brottsligt, men såhär skrivs det i media bland annat:
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/v-polisanmaler-akesson-kan-vara-brottsligt/?utm_medium=Social&utm_campaign=EchoboxStory&utm_s ource=Facebook&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAYnJpZBEwY3 ZSQ3NSd1JXR29vREI0cnNydGMGYXBwX2lkEDIyMjAzOTE3ODgy MDA4OTIAAR7Fm6v umwAwOO9J3YJhGWvTtb3wELWWZGhcpaaMzWjP2cj51LrdfYMOY w1unw_aem_352INO9EkuLhjty_IcsQxA#Echobox=178228451 8-1
Citat:
Vänsterpartiet polisanmäler Jimmie Åkesson till Ekobrottsmyndigheten efter avslöjandena om hur Sverigedemokraternas ekonomi skötts.
Citat:
TV4:s Kalla fakta har granskat Sverigedemokraterna och funnit brister i partiets bokföring av interna middagar samt att partiets eget dotterbolag köpt upp stora mängder exemplar av en bok som partiledaren Jimmie Åkesson har skrivit.
Citat:
SD har anlitat en extern revisionsbyrå som ska granska de uppgifter som kommit fram i Kalla fakta de senaste veckorna.
Jag förstår inte vad brottsligheten är.
Jag har svårt att förstå att det finns något brottslighet i detta. Men jag kanske missar något? Jag ser inte hur systemet, staten eller så kan ta skada för sådant här?
Eller är det som så att man betalar skatt vid bokföringar och man helt enkelt betalar för lite skatt när man inte utför bokföringar?
Att dotterbolaget köper in Jimmie Åkesson böcker. Vad är problemet med?
Att partiet spenderar sina egna pengar för partiets interna middagar, vad är problemet med det? Eller funkar det som så att partiet spenderar sina pengar på middagens och lokalens kostnader m.m + skall bokföra, så att man betalar ytterligare pengar till skattemyndigheten?