2026-06-23, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av din.mats.i.skolan
I Sverige erbjuds vård för psykisk störning. Att det är just en psykisk störning det handlar om är ju väl belagt. Det blir uppenbart om man tänker åt andra hållet; tänk en kvinna som hänger på sig en löskuk, skickar in en pris lössnus och pruttar oblygt innan hon åker till Biltema (eller annat typsikt manligt).

Dårhus, säger någon. Javisst, säger jag.
Ja det är ju typiskt manligt att hänga på sig löskuk!
Citera
2026-06-23, 23:14
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RegnSol
Ja det är ju typiskt manligt att hänga på sig löskuk!

Haha, excellent twist! Jag menade förstås att besöket på Biltema var det manliga, inte att hänga på sig en löskuk.
Citera
2026-06-23, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
När många hör ordet ladyboy, så tänker de på en tjej med kuk, dvs. en kille som har opererat på ett par tuttar och kanske gjort lite ansiktskirurgi för att se mer feminin ut. Det som de egentligen menar är en shemale, dvs. en biologiskt född man som antar vissa kvinnliga former genom operation och andra åtgärder.

Jag är inte intresserad av att operera mig, men däremot så känner jag mig mycket mer bekväm med att ha ett könsöverskridande beteende eftersom jag umgås med bögar. Jag tycker att det är väldigt häftigt med killar som sminkar sig och ser ut som operastjärnor. Det handlar inte om att jag tänder sexuellt på dem, men däremot så tänker jag att jag skulle känna mig själv väldigt sexig om jag hade glitterkläder och smink m.m. Jag tror att jag skulle vilja vara som Prince eller Michael Jackson, de var män som vågade gå emot könsrollerna och framhäva sina feminina drag på ett väldigt fascinerande sätt.

Jag vill också kunna ha avancerade frisyrer, pga. mitt nuvarande jobb så kan det bli svårt att ha det på arbetstid men på fritiden skulle jag vilja ha långt hår eller peruk. Kort och gott tycker jag att det skulle kännas befriande att få se ut som en prinsessa på stan.

Likt barockens franska adelsmän vill jag också sitta och gråta när jag ser vackra saker eller små hundvalpar och kattungar. Förmågan att få uttrycka känslor utan att vara begränsad av en mansroll känns som en befriande tanke.

Hur ser vi på begreppet ladyboy i Sverige?
Handlar det om könsbyten eller könsöverskridande uttryck?
Vilka ladyboys finns det i Sverige som är kända?

Fan bryr sig? Klä dig som du vill och kalla det vad du vill. Livet är kort. Lycka till!
Citera
2026-06-24, 00:37
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Hur ser vi på begreppet ladyboy i Sverige?
En utklädd snubbe som gillar att suga kuk, men det vet du väl säkert redan?
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Så, du vill vara en transa med andra ord. Föga överraskande.
Exakt, man har ofta reagerat på den här lallarens konstiga trådstarter.
Citera
2026-06-24, 02:15
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Pojkflicka kanske jag brukar använda. Så flickpojke?

Tösapåg som man säger ute på landet i skåne.
Citera
2026-06-24, 08:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av din.mats.i.skolan
Alla wierdos kanske är välkomna hos dig och det är helt ok. Men släpp inte ut dem vidare i samhället, där är de inte fullt lika önskvärda.

Vi är alla minst lika mycket välkomna.
Det enda jag kan störa mig på är alla etiketter som ska till bara för att man på nått sätt ska behöva försvara sin rätt för att bara få vara sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Fan bryr sig? Klä dig som du vill och kalla det vad du vill. Livet är kort. Lycka till!
Precis, varför ångra sig på dödsbädden. Sjukt onödigt att inte få leva ut.
Citera
2026-06-24, 09:46
Avstängd
Tänk er bara om män fick sminka sig! Helt plötsligt skulle hyn bli vit som snö och läpparna bli vackert enhetligt färgade. Direkt skulle alla må bättre. Fast hur får man igenom något sånt? Var väl något med upplysningen som gjorde att män sminkade sig med puder. Känns bara som att man kommer bli utskrattad eller börja bete sig som sin mormor från 1900-talet på något mystiskt sätt tyvärr. Fast helt brutalt ärligt så vore det bäst för alla om män kunde sminka sig för att maskera missprydande skavanker. Det vet jag. Hur man får igenom det brett i samhället vet jag dock inte.
Citera
2026-06-28, 15:02
Medlem
Om det ska vara förbjudet för män att gå omkring i kvinnokläder tycker jag att man borde utöka reglementet.
Mjukisbyxor pånoffentlig plats borde förbjudas. Träskor på allmänplats borde förbjudas. Byxor som hänger så halva röven syns borde förbjudas, samt även T-shirtar som är så korta att magen syns (gäller främst karlar med hängbuk).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in