Igår, 18:05
  #1
Medlem
Havamal.s avatar
Kära medmänniskor

Gjorde ECT för ca 4 månader sedan och alltsedan dess har jag vaknat flera gånger per natt i princip varenda natt förutom de helger då jag somnat runt 4 på natten, då har jag oftast sovit hela natten igenom men vaknat efter ca 5-6h istället och inte kunnat somna om.

Hur kommer jag tillrätta med att jag vaknar såhär ofta? Minst 3 gånger per natt känns det som.
Citera
Igår, 18:23
  #2
Medlem
Fråga om du kan få utskrivet nåt lättare sömnmedel, typ 7.5mg eller 15mg mirtazapin.
Citera
Igår, 18:26
  #3
Medlem
Drettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havamal.
Kära medmänniskor

Gjorde ECT för ca 4 månader sedan och alltsedan dess har jag vaknat flera gånger per natt i princip varenda natt förutom de helger då jag somnat runt 4 på natten, då har jag oftast sovit hela natten igenom men vaknat efter ca 5-6h istället och inte kunnat somna om.

Hur kommer jag tillrätta med att jag vaknar såhär ofta? Minst 3 gånger per natt känns det som.


Ska alla veta vad ECT är?
Eller ska man behöva googla först så man kan svara på rätt fråga
Citera
Igår, 18:27
  #4
Medlem
Balisers avatar
Kan du ge lite mer information?
Brukar du gå och lägga dig och gå upp samma tider?
Har du börjat eller slutat med någon medicin i samband med ECT?
Dricker du alkohol på kvällen?
Somnar du om snabbt eller är du vaken länge?
Har ECT varit verksam för den diagnos du behandlades för?
Citera
Igår, 18:29
  #5
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Ta några droppar theralen innan sängdags.
Citera
Igår, 18:29
  #6
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan
Ska alla veta vad ECT är?
Eller ska man behöva googla först så man kan svara på rätt fråga
Om du inte vet vad det är är det tveksamt att du kan vara hjälpsam.
Citera
Igår, 18:35
  #7
Medlem
Drettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Om du inte vet vad det är är det tveksamt att du kan vara hjälpsam.


Jag vet inte vad det är

CT-scan vet jag vad det är. Men inte ECT,, hade kunnat goggla men avstår att hjälpa dig utreda, det var snålt av dig att inte förklara.
Citera
Igår, 18:55
  #8
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havamal.
anske
Kära medmänniskor

Gjorde ECT för ca 4 månader sedan och alltsedan dess har jag vaknat flera gånger per natt i princip varenda natt förutom de helger då jag somnat runt 4 på natten, då har jag oftast sovit hela natten igenom men vaknat efter ca 5-6h istället och inte kunnat somna om.

Hur kommer jag tillrätta med att jag vaknar såhär ofta? Minst 3 gånger per natt känns det som.
Be om en sömn utredning. Du kanske lider av sömnapne?
Citera
Igår, 19:01
  #9
Medlem
Om inte barnen lyckas sova, hur ska du lyckas?
Citera
Igår, 19:29
  #10
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Om inte barnen lyckas sova, hur ska du lyckas?

Vilka/vems barn?
Citera
Igår, 20:21
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vilka/vems barn?

Det finns många välja på.
Jag har bara Bridget Jones dagbok ibland.
Citera
Igår, 20:46
  #12
Medlem
Denoms avatar
Nitrazepam kan fungera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in