Citat:
Ursprungligen postat av
GustavAnder
Er ståndpunkt verkar ju vara att ni fritt ska kunna invadera era grannländer stjäla deras territorium.. Ukraina Moldavien Georgien osv,
Den ståndpunkten kan ni stoppa upp i er efterblivna röv.
Nej, jag tycker folket i varje region ska bestämma över sin framtid och hur de ska styras. Det gäller både Ukraina, Krim och Donbass. Det gäller även Taiwan, Kosovo, Skottland och Skåne. Både Ryssland, USA, EU och vissa ukrainska makthavare är skyldiga till att kriget uppstod på grund av diplomatisk analfabetism.
Vi behöver inte diskutera detta mer. Vi har båda giltiga argument även om vi värderar dem olika och kommer till olika slutsats. Se denna utmärkta debatt från Oxford:
https://www.youtube.com/watch?v=0t8uqH6OVhI
Både mina och dina perspektiv kommer fram där, liksom de flesta argumenten i denna tråd. Mina åsikter är mycket nära den sista talaren, Peter Hitchens som pratar 1:30 in i debatten. Jag förstår ditt perspektiv. Kanske kan du förstå mitt också som representeras av andra sidan. En sak borde vi vara överens om och det är att extremism och krig är ingen lösning av konflikter utan respektfull diplomati är mycket effektivare.