Igår, 16:24
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Då har du lärt dig fel. Det är inte skillnaden mellan liveljud och stereon hemma. Vid konsertljud har du en "rå" signal som behöver behandlas med EQ, kompressor, effekter där på plats för att det ska låta bra ut.

Om du vill höra ljudet som artisterna tänkt sig i studion så ska du inte hålla på med en massa plugins, så klart.

Tänk att artisterna spelat in och använt kompressor, reverb, delay, stereobreddare, limiter etc., mixat och mastrat och sen ska du själv på med MER kompressor, stereobreddning, limiter o.s.v. Det blir pannkaka.

Det kan du få tro.. men om du ska hålla signalen ur en hemmastereo ren så adderar du brus och plattar till signalen så att det låter som en papplåda, och långt ifrån vad artisterna hörde i studion.
Med ljudförbättrare återskapar du samma förbättring som artisterna gjorde, kanske även bättre beroende på hur bra öra du har när du dyker i alla ljudinställningar som vipern ger.
Citera
Igår, 16:26
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det kan du få tro.. men om du ska hålla signalen ur en hemmastereo ren så adderar du brus och plattar till signalen så att det låter som en papplåda, och långt ifrån vad artisterna hörde i studion.
Med ljudförbättrare återskapar du samma förbättring som artisterna gjorde, kanske även bättre beroende på hur bra öra du har när du dyker i alla ljudinställningar som vipern ger.

Ptja, vad vet väl jag. Har bara en magisterexamen i ljudteknik.

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet".

Om du tycker det låter bra, visst, kör på.
Citera
Igår, 16:29
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Ptja, vad vet väl jag. Har bara en magisterexamen i ljudteknik.

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet".

Om du tycker det låter bra, visst, kör på.

Du kan ha vilka utbildningar du vill.
Riktiga ljudnördar som mig kallas audiophiles och vi jagar den perfekta ljudet.

Jag hade för fan en webbshop där jag sålde mobiler som hade viper4android, men folk vet inte vad det är så jag fick inte en enda mobil såld, och då la jag ner.
Citera
Igår, 16:30
Medlem
Citat:
Ja, säkerheten försvinner på den telefonen som man installerar vipern på, därför har man en säker telefon med bankid, och så har man en separat musikmobil för när det är dags för musikfrälsandet.

Ta en gammal övergiven lur bara eller köp den billigaste nya, om du hittar en video om hur vipern installeras på just den luren.

Det måste vara rätt mobil pga skärmstorlek.
Man kan inte ta vilken fil som helst online och tro att det fungerar.
Beror det verkligen på skärmstorleken? Låter mer som mjuk- och hårdvara.
Har du tips på vilka mobiler det funkar för?

Det lät som ett bra tips att utföra på en ”experiment mobil”.
Jag vill gärna köpa en billig sådan isf.
Citera
Igår, 16:34
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Beror det verkligen på skärmstorleken? Låter mer som mjuk- och hårdvara.
Har du tips på vilka mobiler det funkar för?

Det lät som ett bra tips att utföra på en ”experiment mobil”.
Jag vill gärna köpa en billig sådan isf.

Jag köpte Samsung a10 när den var deras billigaste. Den var enkel att hitta videoinstruktion med inkluderad fil till.

Se mobilen som en avancerad mp3-spelare istället för en mobil som man ska ringa från och surfa.

Jag laddar ner låtar från Youtube bara, men inget mer än så görs på internet med min musikmobil.
Citera
Igår, 16:38
Medlem
Citat:
Jag köpte Samsung a10 när den var deras billigaste. Den var enkel att hitta videoinstruktion med inkluderad fil till.

Se mobilen som en avancerad mp3-spelare istället för en mobil som man ska ringa från och surfa.

Jag laddar ner låtar från Youtube bara, men inget mer än så görs på internet med min musikmobil.
Du har inte upplevt att ViPER4Android stängs av mitt i en låt, börjar lagga eller annat knas under tiden som du spelar musik?
Minnet..?

Annars var det ju en billig mobil om inget annat.
Citera
Igår, 16:45
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Du har inte upplevt att ViPER4Android stängs av mitt i en låt, börjar lagga eller annat knas under tiden som du spelar musik?
Minnet..?

Annars var det ju en billig mobil om inget annat.

Nej så avancerad är inte vipern att Samsung a10 inte skulle duga. Viperns v-logga syns uppe i vänstra hörnet efter att den är installerat och processar ljudet i mobilen kontinuerligt.

Det laggar aldrig och aldrig några avbrott.
När man väl lyckas få igång vipern så ska man helst ge fan i att pilla i annat än ljudinställnings.
Citera
Igår, 16:51
Medlem
Citat:
Nej så avancerad är inte vipern att Samsung a10 inte skulle duga. Viperns v-logga syns uppe i vänstra hörnet efter att den är installerat och processar ljudet i mobilen kontinuerligt.

Det laggar aldrig och aldrig några avbrott.
När man väl lyckas få igång vipern så ska man helst ge fan i att pilla i annat än ljudinställnings.
Det verkar inte vara en optimal telefon för det du föreslår för bättre ljud.
Citera
Igår, 16:54
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Det verkar inte vara en optimal telefon för det du föreslår för bättre ljud.

Den hade klarat 20 stycken vipers om det gick. Vipern kräver inte mycket processorkraft alls.
Jag installerade vipern på en budgetmobil med märket ZTE en gång. Den kostade 500 spänn. Kass mobil men den klarade också vipern utan problem.
Senast redigerad av KungPungPat Igår kl. 17:01.
Citera
Igår, 16:59
Medlem
KungPungPats avatar
Under min resa mellan hamnar i Sverige så har det hänt två gånger nu att ungar hör ljudet och vill berätta för mig att dom gillar viben, men dom är blyga barn så dom bara vinkar och dansar i smyg istället för att säga till gubben att höja ljudet mer.

Funderar på om jag ska lägga in all min musik på en mp3-spelare och ge till lill grabben som verkligen vela höra mer häromkvällen men föräldrarna flyttade båten när dom hörde reggaeartister sjunga om rättvisa och vad som är bäst för barn.

Det blir aldrig samma sak dock om ungarna hör musiken utan viper4android och irs-filer.
Citera
Igår, 17:14
Medlem
Citat:
Den hade klarat 20 stycken vipers om det gick. Vipern kräver inte mycket processorkraft alls.
Jag installerade vipern på en budgetmobil med märket ZTE en gång. Den kostade 500 spänn. Kass mobil men den klarade också vipern utan problem.
Stämmer det att viper4windows är för pc eller en mobil där RAM-minnet helst ligger på 6 GB för att det ska bli nått bra av det?

Haha trolleri trollera. Vad fick du ut av att starta denna tråden egentligen?
Citera
Igår, 17:30
Medlem
BalduinGrollers avatar
Slut ha så kassa elements ska du se att det blir bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in