2026-06-23, 09:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av InteJagIallafall
Förlåt för att jag var otydligt i texten.

Det var ett speciellt evenemang på en av lokalklubbarna så jag visste att min syster och hennes kompisar satt och krökade samtidigt som jag var på ett annat förkrök hos denhär tjejen

Skrev till chefen och bad om skjuts ner till min syster för att slippa vara kvar, men ledde bara till att så fort jag försökte ta mig därifrån så sa tjejen att då är de helt över mellan oss eftersom att min syster endast hade massa tjejkompisar hemma hos sig (otroligt svartsjuk tjej märkte jag, vi har inte träffats överdrivet länge så vet ej allt om henne än)

Jag drog alltså aldrig från denhär tjejen, utan jag ville dra vid 22, kom aldrig därifrån + så gick vi aldrig ut på krogen. Det var inte för ens 04 som jag fick nog och drog påriktigt

Har din chef agerat taxi åt dig tidigare?
Brukar ni umgås privat?
Citera
2026-06-23, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteJagIallafall
Börjar bli trött på att diskutera ämnet med Chatgpt och undrar vad ni har att säga om mitt fall.

BACKSTORY:
Blev i lördags natt misstänkt för rattfylleri.
Började med att vi var hos en tjej jag träffar lite, med mig vara mina vänner. Det blir tjafs och dålig stämning redan vid 22-tiden som får mig att vilja dra till min syster nere i centrum i staden vi befinner oss i. Skriver till min chef som bor några kvarter bort från var vi var men han svarade inte.

Strax innan 04.00 börjar Jag och en polare tjafsa och han slår mig i ansiktet så jag drar ner honom med händerna till mina knän o håller han still medans han försöker veva mer, får då värsta utskällningen av denna tjej jag träffar att jag är dum i huvudet och ska ut i hennes hus. Jag väljer då att kontakta en polare på Snapchat som är ute med sin bil, frågar om skjuts och han säger att dom kommer om en stund. Jag drar från huset och eftersom vi befann oss i staden jag jobbar men inte bor i så hade jag ingenstans att ta vägen, så jag åker ner till jobbet (en bilverkstad) för att få tag i skjuts, Ringer min mor men får inget svar. Min bil är på jobbet från tidigare och jag står med portarna stängda och bilen avstängd när polisen rullar in på området, Jag öppnar såklart eftersom jag trodde att dom skulle fråga vad jag gjorde där så sent eftersom allt var släckt, men då har tjejen vi var hos ringt polisen och berättat att jag ska köra bilen full hem till min stad. Polisen griper mig och jag får åka till sjukhus för blodprov samt lämna 2 urinprov (fick ej blåsa i dräger på plats eller i bevisinstrument på station) Dom återkallar mitt körkort för misstanke om rattfylleri. Blir tagen 04.04 och släpptes 06.57 (ingen fyllecell)

Polisen citat: ”Misstänks för rattfylleri. Hanteras som eftersupning därav inget värde på varken promille i blodet eller milliliter per liter i utandningsluften”

Polisen har ringt min vän som åkte med när jag fick skjuts till jobbet, jag angav hans namn eftersom det var hans bil. Dock var han full och satt brevid och jag känner inte föraren som körde. Han har uppgett ungerfärlig tidpunkt jag blev hämtad samt att han vill minnas att jag fick skjuts av dom men att han var väldigt full och inte minns hela kvällen i detalj

Sammanfattning:
Polisen får samtal om att jag ska köra full. Jag påträffas på jobbet med bilen inomhus och avstängd, jag sitter ej i bilen
Det finns inga bevis på att nån sett mig köra från platsen eller filmat mig köra
Jag erkände att jag druckit och att jag är berusad, men ej att jag tänkt köra eller att jag har kört

Alla jag pratat med säger att utredningen kommer att läggas ner, men att det är konstigt att dom ens tagit mitt körkort och har agerat på detta sätt

Vad tror ni om detta fall?

Varför tar du med såna enorma mängder irrelevant dravel i redogörelsen för händelsen?

Till exempel, att du vid något tillfälle under kvällen skickat ett meddelande till din chef och bett om skjuts? Eller att du ringt din mor? Det är är inte intressant, det spelar ingen roll att du gjort något av detta.

Du säger att du delgivits misstanke om rattfylleri. Den enda som spelar någon roll i så fall är om du faktiskt kört bil (eller annat motorfordon) medan du varit berusad eller påverkad av droger. Och om det finns teknisk bevisning eller trovärdiga vittnen som kan styrka det.
Citera
2026-06-23, 20:30
Medlem
semen.12s avatar
Jag hamnade i fyllecell 4 gånger på två år utan att ens vara i närheten av en bil.
Dom kom hem till mig och drog AB körkortet som jag tog 1984.

Idag är Trafikverket inte att leka med. Körkort är väldigt värdefullt var rädd om det!
Citera
2026-06-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
Jag hamnade i fyllecell 4 gånger på två år utan att ens vara i närheten av en bil.
Dom kom hem till mig och drog AB körkortet som jag tog 1984.

Idag är Trafikverket inte att leka med. Körkort är väldigt värdefullt var rädd om det!

Det där måste ju vara allmänkunskap vid det här laget. Körkortet kan dras in om av någon anledning inte bedöms som lämplig. Att bli LOB:ad fyra gånger på två år kan göra att man inte bedöms som lämplig att ha körkort.

Men du dömdes ju aldrig för rattfylleri, eller hur?
Citera
2026-06-23, 22:16
Medlem
semen.12s avatar
Nej inte för rattfylleri. 2012 kollade jag upp att det skulle kosta flera månadslöner med blod och urinprover för att bevisa att jag var nykter bevisbördan låg hos mig som fyllo
Citera
2026-06-23, 23:01
Medlem
HBTKuks avatar
Satt nycklarna i tändningen? En alkis sa till mig att man kan åka på det, även om man bara sover full i bilen.

Det kan vara skitsnack, jag är ingen jurist.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in