2026-06-22, 18:04
  #1
Medlem
Örebro kommun har sedan 2023 betalat ut runt 400 000 kronor till den moderate politikern Johan Kumlins privata aktiebolag, i ersättning för förlorad inkomst.

https://www.sverigesradio.se/artikel/granskning-kommunen-stoppar-utbetalningar-till-m-politikers-bolag

https://www.na.se/orebro/kommunen-stoppar-pengar-till-m-politikerns-bolag/
Citera
2026-06-22, 20:54
  #2
Medlem
Då får väl han sluta med att vara politiker och jobba på sin elfirma som vanligt folk gör. Det är frivilligt att bli en politiker så på sin höjd en ideell ersättning kan vara nöjd med.
Citera
2026-06-22, 22:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonWrede
Då får väl han sluta med att vara politiker och jobba på sin elfirma som vanligt folk gör. Det är frivilligt att bli en politiker så på sin höjd en ideell ersättning kan vara nöjd med.

Detta borde gälla alla politiker som fifflar.
Citera
2026-06-22, 22:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Detta borde gälla alla politiker som fifflar.
håller med fullständigt,, utan avgångsvederlag och fallskärm, möjligt om någon skärmklubb kan bjuda på ett avdragsgiltigt hopp utan skärm, för ner kommer man alltid enligt tyngdlagen.
Citera
2026-06-24, 08:47
  #5
Medlem
Enligt Gabriella Altunkajnak, avdelningschef på Örebro kommun, saknas dokumentation om den tidigare överenskommelsen mellan kommunen och Johan Kumlin.

För kommunen är det därför oklart hur den gick till och hur nivån på ersättningen till hans företag beräknades. Inte heller Johan Kumlin har någon dokumentation i form av sparade mejl eller liknande.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/osakert-om-kumlin-m-fortsatter-i-politiken-maste-resonera-med-min-revisor
Citera
2026-06-24, 12:48
  #6
Medlem
[quote=maallgan|95266529]
Enligt Gabriella Altunkajnak, avdelningschef på Örebro kommun, saknas dokumentation om den tidigare överenskommelsen mellan kommunen och Johan Kumlin.

För kommunen är det därför oklart hur den gick till och hur nivån på ersättningen till hans företag beräknades. Inte heller Johan Kumlin har någon dokumentation i form av sparade mejl eller liknande.

Mycké tårta i den (m)agen!
Citera
2026-06-25, 08:28
  #7
Medlem
Låt Allard ta hand om denna vidriga människa.
Citera
2026-06-25, 15:46
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Låt Allard ta hand om denna vidriga människa.
Håller med DEJ!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in