2026-06-22, 17:21
  #1
Medlem
Jag gick in på LinkedIn förra veckan och hittade en massa manliga profiler som har på sig kostymer och ser vältränade ut. De jobbade antingen inom Manpower eller var försäljningschef åt en callcenter eller chef inom kundtjänst.

Det jag kan säga är bra jobbat,men , jag känner väldigt många ishockeyspelare som har jobbat upp sig inom bemanningsföretag eller callcenter och det gemensamma är att de är homofober och under många företagsfester vill de försöka hitta en anledning att slåss eller åtminstone ge den indikationen med tonläget. De skapar resultat absolut men någonstans ser man att det ligger en hund begraven.

Hade jag föreslagit en tjej som har lila halvrakad hår och är adopterad från Sri Lanka och som sysslar med löpträning, Slöjd,filmer och läser sci-fi böcker samt spelar rollspel? Ja kanske men problemet är väl då att hon tycker att det finns hur många kön som helst och det är svårt att veta var man har henne.

Jag vet inte om det är jantelagen men jag uppfattar ishockeyspelare att de skiter fullständigt i hur människor mår på jobbet eftersom de har ändå ut 60 000 kr efter skatt och skall agera som en hunk om dagarna. Många framgångsrika ishockeyspelare vi har i Sverige har aldrig förstått hur det är att ha föräldrar som lever på existensminimum och "vi kan inte åka till Gröna Lund för vi har inte råd ".

Håller ni med?
__________________
Senast redigerad av Plukke 2026-06-22 kl. 17:23.
2026-06-22, 17:27
  #2
Avstängd
jag har aldrig träffat en ishockeyspelare.
jag gissar att dom är ganska få.
2026-06-22, 17:33
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
De är väl vinnare. Från tidig ålder när de var små pågar. Tills de alltså lirade hockey på elitnivå. Tänk på hur många drömmar de förstört på vägen upp? Många andra små pågar som de krossat.

Så de fortsätter väl på samma vis efter karriären. Uppträder som vinnare och får sina glassiga jobb. Mycket som reklampelare utåt. Att liksom han som var så bra på hockey köper en viss AC den måste vara bra den!
2026-06-22, 17:49
  #4
Medlem
Förr när jag hade Tinder swajpa jag alltid på hockeyspelare. Dom har ju bäst kropp hehe
Jobbat med en del unga hockeyspelare. Rätt kaxiga vilket var kul men alltid respektfulla. Funkade hur bra som helst.
2026-06-22, 18:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Förr när jag hade Tinder swajpa jag alltid på hockeyspelare. Dom har ju bäst kropp hehe
Jobbat med en del unga hockeyspelare. Rätt kaxiga vilket var kul men alltid respektfulla. Funkade hur bra som helst.
Där har vi problemet.
2026-06-22, 18:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De är väl vinnare. Från tidig ålder när de var små pågar. Tills de alltså lirade hockey på elitnivå. Tänk på hur många drömmar de förstört på vägen upp? Många andra små pågar som de krossat.

Så de fortsätter väl på samma vis efter karriären. Uppträder som vinnare och får sina glassiga jobb. Mycket som reklampelare utåt. Att liksom han som var så bra på hockey köper en viss AC den måste vara bra den!

Sedan då de förlorar verkar de få någon form av aggression och där kommer hustrumisshandel in.
2026-06-22, 19:04
  #7
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Sedan då de förlorar verkar de få någon form av aggression och där kommer hustrumisshandel in.

Vet väl inte om detta just är specifikt för just hockeylirare. Är ju en risk för samtliga som varit på hög nivå sportsligt. Att tiden efter kan bli svår. Från att vara en Gud hyllad till att göra reklam för AC...

Sedan dock just om hockey. Kan ju smällar mot huvudet spela in. Det är ju idag ett vedertaget sjukdomsbregrepp. De liksom är så sjuka i skallen att de begår dessa saker. Tom mördar sina kvinnor.
2026-06-22, 19:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag gick in på LinkedIn förra veckan och hittade en massa manliga profiler som har på sig kostymer och ser vältränade ut. De jobbade antingen inom Manpower eller var försäljningschef åt en callcenter eller chef inom kundtjänst.

Det jag kan säga är bra jobbat,men , jag känner väldigt många ishockeyspelare som har jobbat upp sig inom bemanningsföretag eller callcenter och det gemensamma är att de är homofober och under många företagsfester vill de försöka hitta en anledning att slåss eller åtminstone ge den indikationen med tonläget. De skapar resultat absolut men någonstans ser man att det ligger en hund begraven.

Hade jag föreslagit en tjej som har lila halvrakad hår och är adopterad från Sri Lanka och som sysslar med löpträning, Slöjd,filmer och läser sci-fi böcker samt spelar rollspel? Ja kanske men problemet är väl då att hon tycker att det finns hur många kön som helst och det är svårt att veta var man har henne.

Jag vet inte om det är jantelagen men jag uppfattar ishockeyspelare att de skiter fullständigt i hur människor mår på jobbet eftersom de har ändå ut 60 000 kr efter skatt och skall agera som en hunk om dagarna. Många framgångsrika ishockeyspelare vi har i Sverige har aldrig förstått hur det är att ha föräldrar som lever på existensminimum och "vi kan inte åka till Gröna Lund för vi har inte råd ".

Håller ni med?

Är du en transperson?
2026-06-22, 20:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsakoo
Är du en transperson?
Jag står för rättvisa.
2026-06-22, 20:15
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vet väl inte om detta just är specifikt för just hockeylirare. Är ju en risk för samtliga som varit på hög nivå sportsligt. Att tiden efter kan bli svår. Från att vara en Gud hyllad till att göra reklam för AC...

Sedan dock just om hockey. Kan ju smällar mot huvudet spela in. Det är ju idag ett vedertaget sjukdomsbregrepp. De liksom är så sjuka i skallen att de begår dessa saker. Tom mördar sina kvinnor.
Mörda?
2026-06-22, 20:28
  #11
Medlem
Alla lagspelare är själviska och cyniska. Eller har jag ett maniskt behov av att starta en tråd på fb? Frågar åt kompis (freud).
2026-06-22, 21:06
  #12
Medlem
Ishockeyspelare är lite "puckade"
Somliga som varit på elitnivå kan ju bli ett bra ansikte utåt för något företag, förening.
Andra pluggar i det dolda under karriären och startar eget och kan klara sig rätt bra
tack vare kontakter och ett namn.
En del i toppskiktet har nog investerat bra under tiden och har det bra.

Sen de där som spelade i "Tunn is igen" karriären förstörd av supande, slagsmål, otrohet, rattfylla, som hamnade på någon pizzeria som svetsare i en skum källarlokal.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in