2026-06-22, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
1. Jag har sagt detta redan för 25 år sen, innan SD tog sig in i riksdagen.
2. Jag har aldrig röstat på vänstern.
3. Nöjd?

3- Ja
Citera
2026-06-22, 23:17
Medlem
BritishSmiles avatar
Jag gillar att de gjorde en rejäl skillnad på bränslepriserna. Inte bara snicksnackade och sänkte priset med nån krona utan de sänkte det rejält.

Blir det maktskifte och vi får nån slags rödgrön soppa så lär vi få se det omvända. -Hur många är sugna på att betala 25-30kr litern igen?
Citera
2026-06-22, 23:29
Medlem
På ett sätt så ser jag sveriges framtid som rätt mörk ändå
Citera
2026-06-23, 00:14
Medlem
Tycka vad man vill om olika regeringskonstellationer men det är ändå obestridligt att nuvarande regeringen gett ett litet ljus av hopp i en mycket dyster värld.

Faktum är att Sverige inte har haft en så stabil, tydlig och handlingskraftig regeringen som denna sen Fredrik Reinfeldt var statsminister.

Exempel: Föregående regering har haft åtta misstroendeomröstningar i riksdagen, nuvarande har haft en på mindre än hälften av tiden.

Några konkreta exempel är att man aktivt, tidigt och kraftfull agerar för att skydda och stötta medborgarna genom den ekonomiska krisen med bland annat flera ekonomiska stöd, skattesänkningar och kraftfulla åtgärder för att bromsa den negativa ekonomiska utvecklingen.

Andra exempel är bland annat slopande av flera straffrabatter, kraftigare tag och tydligare brottsstraff samt tydligare och definierade förväntningar för medborgarskap m.m.

Utöver dessa har ytterligare hundratals åtgärder vidtagits för att förbättra medborgarnas förutsättningar, utveckla samhällsutvecklingen, förbättra försvar, förenkla och motiverad företagande och anställning och mycket mycket mer.

Inte övertygad? Hör av dig så fortsätter jag ge dig exempel till du är det 😉
Citera
2026-06-23, 00:56
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Min poäng är att skadan är redan skedd och det går inte att reparera. Skit samma om invandringen minskar, vi har tagit in alldeles för många mörkingar och dom avlar av sig som satan. Landet är förlorat.
Det behöver egentligen inte vara så svårt om man verkligen vill. Bara riva upp medborgarskapen från alla utom-europeiska från MENA-råtthålen som fått det senaste tio åren sen köra 10-20 charterplan dygnet runt i ett år ned till sandhålen där de hör hemma så är man av med en halv miljon av dem på ett år.
Citera
2026-06-23, 01:05
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Det behöver egentligen inte vara så svårt om man verkligen vill. Bara riva upp medborgarskapen från alla utom-europeiska från MENA-råtthålen som fått det senaste tio åren sen köra 10-20 charterplan dygnet runt i ett år ned till sandhålen där de hör hemma så är man av med en halv miljon av dem på ett år.
Givetvis, det vore fantastiskt om man kunde bannlysa all skit bort från Europa men det kommer vi aldrig att få se.
Citera
2026-06-23, 01:08
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INGSOC
Man får väl se.
Jag är lite halvt som halvt, det finns en chans för hela väst att vända utvecklingen. Inget är absolut satt i sten som vissa doomers hela tiden påstår, finns viljan kan saker gå extremt snabbt och effektivt.

Det jag däremot oroar mig över är att Svenskar och egentligen alla vita Européer inom snar framtid blir minoriteter i sina egna länder. Detta vore en riktigt dålig situation då det vore svårt att rösta sig ur en sådan position.
Vi är inte där än, men vi är fortfarande påväg dit.
Dock börjar saker ändra på sig redan nu, varför det är rimligt med en viss optimism.

Skulle Européer mot förmodan hamna i minoritet i Europa så skulle det garanterat vara en mycket smärtsam och bizzarr upplevelse men en välidgt nyttig lärdom om hur världen faktiskt fungerar efter vi tagit oss ur en sådan situation.
Vår grupptillhörighet skulle bli extremt stark, något som varit vår största svaghet mycket länge.
Blir intressant att se, vi lever i en intressant tid.

Jag tror du har fel gällande grupptillhörighet.

Hur ser du människor som blivit fruktansvärt illa behandlade för att de motsatt sig utvecklingen vilja ha ett samarbete med människor som aktivt arbetat för den?

Vi är totalt splittrade.
Som människor och nation.
Citera
2026-06-23, 05:17
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Naivt. Låt oss titta på vart och ett av dina argument.

1. Våldtäkter har minskat med 400 i antal men ligger på 10 000 per år. Den variationen kan närmast ses som en slump. Sverige är sämst i Europa. Ett totalt misslyckande och kan illustrera hur hjälplös regeringen är. Befolkningen har ökat med 65-70k i perioden så det är marginellt.

2. Nej de kommer vi inte eftersom att etniska svenskar föder få barn medan mena föder många fler. Alltså kommer de vara fler med icke-europeisk bakgrund i Sverige framöver.

3. Kötiden är "bara" 9 år, ett enormt misslyckande och är i praktiken på samma nivå.

4. Arbetslösheten hos ungdomar har ökat. Den ligger på 24.3% jämfört med 23.9 % år 2020 tex. Misslyckat och hopplöst. Om vi bortser från foodorabuden så är det ju inte bara invandrare utanför EU som tar jobb från svenska ungdomar, utan invandrare från fattigare EU-länder. De utomeuropeiska invandrarna jobbar ju inte alls i mycket stor utsträckning när de kommer hit, men i och med att de "integreras" så kommer de fortsätta pressa ned löner i decennier framöver.

5. Reallönerna har sänkts precis som du påpekar. Ingen känner att de har mer pengar i plånboken idag. Speciellt om man förlorar jobbet är det värre än nånsin.

6. Ungdomar har inte råd att köpa en bostad så vad spelar styrräntan för roll för dem? Det är dessutom inte regeringens bedrift.

7. Jag är inte under 30 men det ser onekligen mörkt ut och den här regeringen med sitt "paradigmskifte" får underkänt av mig.

Då tidö fått ner antalet skjutningar till förhållandevis låga nivåer som de faktiskt lovade att jobba på så är det något väldigt positivt.
Jag trodde inte att vi på drygt tre år gå från nivåerna som var när vi hade en S-ledd regering till dagens siffror.
Varje morgon man vaknade och läste nyheterna så var det nära på nyheter om nya skjutningar och nya döda. Trådarna här på FB hann inte ens fyllas innan det var en ny skjutning och nya döda. Se statistik via länken nedan så kan man verkligen se att det tidö gjort har haft nytta.
Jag vill absolut inte tillbaka till tidigare staplar vilket troligen kommer bli då MP, C och V vill ha mer invandring, lägre straff och färre utvisningar.
Tänk också när du läser statistiken att 2025 så skedde skjutningen i örebro som var spektakulära och höjde stapeln väldigt mycket extra.
Man kan absolut se en nedåtgående trend och vill inte se denna kurva stiga igen, vill du?

https://www.svt.se/datajournalistik/skjutningar-i-sverige-ar-for-ar/
Citera
2026-06-23, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Då tidö fått ner antalet skjutningar till förhållandevis låga nivåer som de faktiskt lovade att jobba på så är det något väldigt positivt.
Jag trodde inte att vi på drygt tre år gå från nivåerna som var när vi hade en S-ledd regering till dagens siffror.
Varje morgon man vaknade och läste nyheterna så var det nära på nyheter om nya skjutningar och nya döda. Trådarna här på FB hann inte ens fyllas innan det var en ny skjutning och nya döda. Se statistik via länken nedan så kan man verkligen se att det tidö gjort har haft nytta.
Jag vill absolut inte tillbaka till tidigare staplar vilket troligen kommer bli då MP, C och V vill ha mer invandring, lägre straff och färre utvisningar.
Tänk också när du läser statistiken att 2025 så skedde skjutningen i örebro som var spektakulära och höjde stapeln väldigt mycket extra.
Man kan absolut se en nedåtgående trend och vill inte se denna kurva stiga igen, vill du?

https://www.svt.se/datajournalistik/skjutningar-i-sverige-ar-for-ar/
Det är så pass många som är döda och inlåsta på kort tid. Det är nånting regeringen gjort bra. Man ska dock komma ihåg att det med all sannolikhet är tillfälligt. En ny generation kaosbabbar växer fram, gamla släpps ut. Då börjar vi igen. Problemet måste man ta från roten och betydligt hårdare nypor ska fram. Vad sägs som att patrullera de mest ökända förorterna med nån slags militärpolis? Man spatserar med automatkarbiner och skoningslöst avrättar de som vågar käfta emot. Man måste visa vem som är mannen här. Det är enda språket de förstår och tyvärr är mesarna Strömmer och Kristersson inte rätt män för jobbet.
Citera
2026-06-23, 07:34
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Det är så pass många som är döda och inlåsta på kort tid. Det är nånting regeringen gjort bra. Man ska dock komma ihåg att det med all sannolikhet är tillfälligt. En ny generation kaosbabbar växer fram, gamla släpps ut. Då börjar vi igen. Problemet måste man ta från roten och betydligt hårdare nypor ska fram. Vad sägs som att patrullera de mest ökända förorterna med nån slags militärpolis? Man spatserar med automatkarbiner och skoningslöst avrättar de som vågar käfta emot. Man måste visa vem som är mannen här. Det är enda språket de förstår och tyvärr är mesarna Strömmer och Kristersson inte rätt män för jobbet.

Så du tror att AfS som kommer få ca 0,4% av rösterna ska lösa detta problem som du hittar på då?
Kanske sätter du din tilltro till MP, S, V och C att lösa det?

Att man nu även på EU-nivå kommer göra det tuffare för flyktingar att komma över gränsen och jag gissar att sverige inte längre, så länge tidö styr inte står som ett förstahandsval att fly till då man nu faktiskt börjar ställa krav på det som kommer om de nu ska få vara kvar.
Byts det regering så kommer en del av kraven försvinna, straffen lättas och bidragen höjas och vips är vi där du säger.
Citera
2026-06-23, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Så du tror att AfS som kommer få ca 0,4% av rösterna ska lösa detta problem som du hittar på då?
Kanske sätter du din tilltro till MP, S, V och C att lösa det?

Att man nu även på EU-nivå kommer göra det tuffare för flyktingar att komma över gränsen och jag gissar att sverige inte längre, så länge tidö styr inte står som ett förstahandsval att fly till då man nu faktiskt börjar ställa krav på det som kommer om de nu ska få vara kvar.
Byts det regering så kommer en del av kraven försvinna, straffen lättas och bidragen höjas och vips är vi där du säger.
Nej, det är kört helt enkelt. Svenskarna är för mesiga för att göra nåt. Kärringar och mesar styr landet.
Vad är det jag hittar på?

Även om du inte släpper in en enda invandrare så finns problemen vi har idag kvar, och blir sannolikt värre eftersom de förökar sig mer än svenskar.
Citera
2026-06-23, 07:55
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Nej, det är kört helt enkelt. Svenskarna är för mesiga för att göra nåt. Kärringar och mesar styr landet.
Vad är det jag hittar på?

Även om du inte släpper in en enda invandrare så finns problemen vi har idag kvar, och blir sannolikt värre eftersom de förökar sig mer än svenskar.

Tidö har nu jobbat i snart fyra år att försöka reparera ett land som varit helt raserat och man har kommit en bit på väg men är långt ifrån färdiga.
Att då rösta på något av oppositionens partier kommer sudda ut förbättringarna på något år och sen är vi tillbaka där vi började med skjutningar varje dag och allt annat skit.

Klart vi behöver få ut många invandrare men även det är på gång då man nyligen röstar igenom en grundlagsändring att kunna riva medborgarskap men det krävs en omröstning till under nästa mandatperiod för att det ska gå igenom.

Tidö kommer under nästa period om det nu blir någon börja jobba för att rensa inom kommuner och andra instanser där invandrarna och skräpet också lyckats ta sig in.

Tyvärr tar allt lång tid men att förändra men det kommer gå att lösa men tyvärr inte om dagens oppositionspartier ska leda landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in