Citat:
Ursprungligen postat av
Nyepost
Naivt. Låt oss titta på vart och ett av dina argument.
1. Våldtäkter har minskat med 400 i antal men ligger på 10 000 per år. Den variationen kan närmast ses som en slump. Sverige är sämst i Europa. Ett totalt misslyckande och kan illustrera hur hjälplös regeringen är. Befolkningen har ökat med 65-70k i perioden så det är marginellt.
2. Nej de kommer vi inte eftersom att etniska svenskar föder få barn medan mena föder många fler. Alltså kommer de vara fler med icke-europeisk bakgrund i Sverige framöver.
3. Kötiden är "bara" 9 år, ett enormt misslyckande och är i praktiken på samma nivå.
4. Arbetslösheten hos ungdomar har ökat. Den ligger på 24.3% jämfört med 23.9 % år 2020 tex. Misslyckat och hopplöst. Om vi bortser från foodorabuden så är det ju inte bara invandrare utanför EU som tar jobb från svenska ungdomar, utan invandrare från fattigare EU-länder. De utomeuropeiska invandrarna jobbar ju inte alls i mycket stor utsträckning när de kommer hit, men i och med att de "integreras" så kommer de fortsätta pressa ned löner i decennier framöver.
5. Reallönerna har sänkts precis som du påpekar. Ingen känner att de har mer pengar i plånboken idag. Speciellt om man förlorar jobbet är det värre än nånsin.
6. Ungdomar har inte råd att köpa en bostad så vad spelar styrräntan för roll för dem? Det är dessutom inte regeringens bedrift.
7. Jag är inte under 30 men det ser onekligen mörkt ut och den här regeringen med sitt "paradigmskifte" får underkänt av mig.
Då tidö fått ner antalet skjutningar till förhållandevis låga nivåer som de faktiskt lovade att jobba på så är det något väldigt positivt.
Jag trodde inte att vi på drygt tre år gå från nivåerna som var när vi hade en S-ledd regering till dagens siffror.
Varje morgon man vaknade och läste nyheterna så var det nära på nyheter om nya skjutningar och nya döda. Trådarna här på FB hann inte ens fyllas innan det var en ny skjutning och nya döda. Se statistik via länken nedan så kan man verkligen se att det tidö gjort har haft nytta.
Jag vill absolut inte tillbaka till tidigare staplar vilket troligen kommer bli då MP, C och V vill ha mer invandring, lägre straff och färre utvisningar.
Tänk också när du läser statistiken att 2025 så skedde skjutningen i örebro som var spektakulära och höjde stapeln väldigt mycket extra.
Man kan absolut se en nedåtgående trend och vill inte se denna kurva stiga igen, vill du?
https://www.svt.se/datajournalistik/skjutningar-i-sverige-ar-for-ar/