Igår, 17:57
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OGfog
Och läst här

Om somalier och araber som ligger och sover istället för att ge gamlingarna medecin o mat.
Det står klart o tydligt i reportaget att det var somalier o araber, och dom vägrade prata svenska med gamlingarna

https://www.gp.se/ledare/vanvarden-pa-hundraarsgatan-en-studie-i-grymhet.792b900f-1edd-459a-bdad-2768630ce1be

Som sagt du har ingen aning om problemen, förutom ett av de minimala som hela det felaktiga systemet satt till.
Citera
Igår, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Vill man ha bättre vård, skola och omsorg i mångkulturella samhällen är lösningen väldigt enkel: segregering där alla tillåts ha egna områden baserat på ras, inklusive dagis, äldrevård och grundskolor.

Alternativet är att man tvångsblandar alla och då har du det vi har idag. Det spelar ingen roll hur mycket pengar du kastar på detta projekt, det kommer aldrig lyckas. Vill du ha ett exempel på slöseri kan du kolla upp alla bidrag som är skickade till Afrika de senaste 50 åren. Och sedan tittar du hur det ser ut där. Pengar kan inte lösa detta. Det handlar om att människor är olika och vissa grupper kan inte leva tillsammans. Vägrar man inse detta så har man förlorat.

Oj det var ett drastiskt förslag. Låter helt ogenomförbart. Vem är det som har påstått detta? Adolf Hitler, Breivik eller KKK?
Citera
Igår, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Oj det var ett drastiskt förslag. Låter helt ogenomförbart. Vem är det som har påstått detta? Adolf Hitler, Breivik eller KKK?

Hur är det ogenomförbart exakt? För att du har bestämt att det inte går?
Citera
Igår, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Hur är det ogenomförbart exakt? För att du har bestämt att det inte går?

Jag skickar tillbaka frågan till dig. Hur är det genomförbart?

EDIT: Eller vet du vad, jag orkar faktiskt inte höra svaret. Tack och godnatt.
Citera
Igår, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Jag skickar tillbaka frågan till dig. Hur är det genomförbart?

Man delar upp områden med olika folkgrupper frivilligt. Kan ske baserat på släktträd. Man får välja om man bor i ett område med sina egna eller i blandade områden. De boende i området får sedan avgöra vem som kan flytta in i området, man kan ha något liknande en bostadsrättsförening som kollar de som flyttar in och ut.

Efterfrågan styr därefter hur många områden som behövs till varje grupp.

Det finns sådana områden i andra länder, har inte kollat upp fullt ut hur detta styrs men möjligt är det definitivt.

Tänker mig att sådana som dig är varför Sverige är i skiten. Allt ska vara mångkulturellt även fast det inte fungerar. Andra lösningar är otänkbara.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in