2026-06-22, 12:56
  #1
Medlem
https://www.sverigesradio.se/artikel/polisanmalan-mot-hogt-uppsatt-i-gnesta-kommun


Någon som sitter på mer information?
Citera
2026-06-22, 13:45
  #2
Medlem
Onanikrems avatar
Hjälper dig att citera delar av artikeln för tråden inte skall hamna i papperskorgen.

Chef i Gnesta kommun polisanmäld: ”Allvarligt”

P4 Sörmland kan avslöja att Gnesta kommun har polisanmält en högt uppsatt chef i kommunen.
Det bekräftas av kommunstyrelsens ordförande Linda Lundin (S) som inte vill kommentera ärendet mer än att kommunen ser allvarligt på händelsen.

Citat: SVT.
Citera
2026-06-22, 14:21
  #3
Medlem
Inget sker då det är en polis det handlar om. Allt är bara en skenkuliss gällande anmälan.
Citera
2026-06-22, 21:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Inget sker då det är en polis det handlar om. Allt är bara en skenkuliss gällande anmälan.
Du läser inte så mycket innan du svarar?

Det handlar om en hög tjänsteman, inte nån polis.
Citera
2026-06-24, 21:34
  #5
Medlem
Kan vara samhällsbyggnadschefen.
Ersättarens namn finns där.
Citera
2026-06-25, 14:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakandoza
Kan vara samhällsbyggnadschefen.
Ersättarens namn finns där.

Det verkar helt korrekt, i så fall rör det sig om Nikl*s Sp**ts
*=a
**=e
__________________
Senast redigerad av Murveldjuret88 2026-06-25 kl. 14:48.
Citera
2026-06-26, 09:43
  #7
Medlem
Från P4 sörmland
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/polisanmalda-chefen-i-gnesta-misstanks-for-bedrageri

Polisanmälda chefen i Gnesta misstänks för bedrägeri
Uppdaterad igår 18:34Publicerad igår 15:35
För en vecka sedan meddelade Gnesta kommun att en högt uppsatt chef polisanmälts. Nu berättar kommunen att det handlar om misstänkt bedrägeri medelst brukande av falsk urkund.

Enligt P4 Sörmland ska chefen ha försökt betalat privata skulder med kommunens pengar.

Det var under tisdagen förra veckan som kommunen upprättade polisanmälan mot chefen i Gnesta. Dagen efter valde personen att avgå.

Misstänks för bedrägeri
Nu har kommunen fått information av polisen om att den före detta chefen misstänks för bedrägeribrottet.

”En brottsrubricering under en pågående förundersökning är preliminär och kan komma att ändras i takt med att utredningen fortskrider. Kommunen har vidtagit nödvändiga åtgärder och samarbetar med berörda myndigheter”, skriver kommunen på sin hemsida.

Betalning till Kronofogden
Enligt P4 Sörmland ska det handla om en utbetalning på 247 000 kronor som gjorts från Gnesta kommun till Kronofogden. Utbetalningen ska vara märkt med den förre chefens personnummer.

Kommunchef Pia Ragnarsdotter säger till SVT Sörmland att kommunen inte har förlorat några pengar.

– Den utbetalningen har stoppats, säger hon.
Citera
Igår, 00:30
  #8
Medlem
Mindbusinesss avatar
Denna
https://www.gnesta.se/samhallsplaneringinfrastruktur/nyhetsarkivsamhallsplaneringinfrastruktur/trafikinfrastruktur/niklasspetsblirnyvachef.5.388809c4189ae9c27dc2f75d .html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in