2026-06-22, 10:56
  #1
Medlem
Varför bidrar du till klimatförändringarna – när du kan göra små saker varje dag?

Många tänker: “Det lilla jag gör spelar ingen roll.”
Men om alla tänker så, händer ingenting.

Jag säger inte att man måste förändra hela sitt liv. Men enkla saker kan göra skillnad:

Duscha 3 minuter istället för 15
Cykla eller gå korta sträckor istället för bilen
Plantera växter hemma eller ute
Äta mer veganskt eller mindre kött
Släcka lampor och inte slösa el
Köpa mindre nytt och använda saker längre
Inte låta vatten rinna i onödan

Vad politikerna kan göra
skatta mer på kött, bränsle,flyg

Det handlar inte om att vara perfekt.
Det handlar om att inte vara passiv.

Frågan är inte bara vad politiker och företag gör.
Frågan är också: vad gör du själv?

Klimatförändringarna börjar inte lösas “någon annanstans”.
De börjar med våra vanor.
Citera
2026-06-22, 11:04
  #2
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEGA-eu
Varför bidrar du till klimatförändringarna – när du kan göra små saker varje dag?

Många tänker: “Det lilla jag gör spelar ingen roll.”
Men om alla tänker så, händer ingenting.

Jag säger inte att man måste förändra hela sitt liv. Men enkla saker kan göra skillnad:

Duscha 3 minuter istället för 15
Cykla eller gå korta sträckor istället för bilen
Plantera växter hemma eller ute
Äta mer veganskt eller mindre kött
Släcka lampor och inte slösa el
Köpa mindre nytt och använda saker längre
Inte låta vatten rinna i onödan

Vad politikerna kan göra
skatta mer på kött, bränsle,flyg

Det handlar inte om att vara perfekt.
Det handlar om att inte vara passiv.

Frågan är inte bara vad politiker och företag gör.
Frågan är också: vad gör du själv?

Klimatförändringarna börjar inte lösas “någon annanstans”.
De börjar med våra vanor.
Det du gör spelar ingen roll överhuvudtaget. Det du gör kallas för religiösa riter som får dig att må bra inombords. Det kallas för hedonism.
Citera
2026-06-22, 11:07
  #3
Medlem
mikaelss avatar
Trettio grader i Europa mitt i sommaren är inte ’extremvärme’, det är normaltemperatur.
Inget av dina förslag påverkar temperaturen.
Citera
2026-06-22, 11:13
  #4
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Du har bara kopierat texten från nån pamflett från Fältbiologerna eller MP:s ungdomsförbund. Du saknar helt förmågan att tänka självständigt och kritiskt.

Många av sakerna som står där handlar bara om nån jävla moralism och gör ingen skillnad på nåt satans KLIMAAAT.

Så länge stora delar av världen drivs på fossila bränslen så spelar det ingen roll hur länga jag duschar. Ska vi minska CO2 ordentligt så det märks måste nya storskaliga lösningar till för hela världen. Inget händer för att en tanig miljöpartist cyklar istället för tar bilen.
Citera
2026-06-22, 11:15
  #5
Avstängd
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Trettio grader i Europa mitt i sommaren är inte ’extremvärme’, det är normaltemperatur.
Inget av dina förslag påverkar temperaturen.

Höj skatten på kött så går temperaturen ner ts är drogad och äter svamp

Citat:
Ursprungligen postat av MEGA-eu
Duscha 3 min varje dag eller 3 gånger 30 min per gång varje vecka ?

Jag duschar mellan 10-15 minuter varje dag. Ibland även 2 gr per dag om jag svettats mycket när de blir varmt hemma.

Dundar på min nyinköpta AC också på max cooldown hela dagarna.

Jag ska njuta, skiter fan i om du vill äta svamp o löv och bo ute i skogen.
Citera
2026-06-22, 11:23
  #6
Medlem
dude2ks avatar
Nej, jag ska slösa ännu mer. Det är inte tillräckligt varmt heller för den delen?

Vem fan bryr sig om politikerna?! Hoppas de duschar max 3 min.. i frätande syra haha
Citera
2026-06-22, 11:33
  #7
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEGA-eu
Duscha 3 minuter istället för 15
far åt helvete jag kommer fortsätta med mina 3-timmarsduschar i den här helvetesvärmen

Ps, varför ska jag bry mig när idoter som bezo the clown och taylor spliff spyr ut mer varje dag än jag kan göra under 1 livstid? arbetet ska börja där det gör mest nytta, inte där det gör minst nytta.


Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Ibland även 2 gr per dag om jag svettats mycket när de blir varmt hemma.
SOm mest 8 gånger under en dag, hade kört ac om jag kunnat.
Citera
2026-06-22, 11:36
  #8
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Varför är din rubrik "konsekvenser"?

Du skriver inte ett enda ord om konsekvenser...
Citera
2026-06-22, 11:38
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
far åt helvete jag kommer fortsätta med mina 3-timmarsduschar i den här helvetesvärmen

Ps, varför ska jag bry mig när idoter som bezo the clown och taylor spliff spyr ut mer varje dag än jag kan göra under 1 livstid? arbetet ska börja där det gör mest nytta, inte där det gör minst nytta.



SOm mest 8 gånger under en dag, hade kört ac om jag kunnat.



Men om vi alla börjar så kan vi kompensera för fina artister som Taylor Swift som skapar glädje i världen
Citera
2026-06-22, 12:00
  #10
Medlem
Ganonitos avatar
Nej, jag kommer inte göra någonting av det på listan då klimatbluffen är just det, en bluff. Om bara några månader så är det vinter och kallt igen. Hoppas du är nöjd då.
Citera
2026-06-22, 12:04
  #11
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEGA-eu
Varför bidrar du till klimatförändringarna – när du kan göra små saker varje dag?

Många tänker: “Det lilla jag gör spelar ingen roll.”
Men om alla tänker så, händer ingenting.

Jag säger inte att man måste förändra hela sitt liv. Men enkla saker kan göra skillnad:

Duscha 3 minuter istället för 15
Cykla eller gå korta sträckor istället för bilen
Plantera växter hemma eller ute
Äta mer veganskt eller mindre kött
Släcka lampor och inte slösa el
Köpa mindre nytt och använda saker längre
Inte låta vatten rinna i onödan

Vad politikerna kan göra
skatta mer på kött, bränsle,flyg

Det handlar inte om att vara perfekt.
Det handlar om att inte vara passiv.

Frågan är inte bara vad politiker och företag gör.
Frågan är också: vad gör du själv?

Klimatförändringarna börjar inte lösas “någon annanstans”.
De börjar med våra vanor.
Själv gör jag inget åt det
Sorterar inte ens min skräp utan kastar allt i samma påse
Citera
2026-06-22, 12:12
  #12
Medlem
Fokusera istället på det inre klimatet. Skit som vi äter med all socker ,har på huden, smetar in huden , produkter i vardan som innehåller cancer ämnen , rökning å alkohol osv
Vi blir fetare å sämre hälsa, stoppar i oss mediciner och stressar och trycker in yoga mot stressen, fortsätter samma dåliga livsstil istället för ta bort det som orsakar att man mår dåligt.
Feta som operar knäna istället för ändra matvanorna.

Greta och gänget borde demonstrera för bättre hälsa och bättre mat istället. Hon har väl gått upp i vikt?

Pengarna styr så där lär det inte förändrats. Globalisterna lurar vänstern tro dom är på samma sida och ger dom nåt att skrika om som klimatet så lägger dom sig inte i vad dessa äckligt snuskigt rika mäktiga fascister sysslar med. Därför man inte ser några demonstrationer I Davos eller som Göteborgskravallerna
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in