Citat:
Ursprungligen postat av
Bajsmoderatorer
Går det inte att få varorna som "gåvor" och slippa tullavgiften ifråga då?
På ebay finns det vissa säljare som går med på det, men vissa är strikt emot det.
Citat:
Ursprungligen postat av
felstavadd
Hur kommer avgiften att tas ut, läggs den på direkt på priset på websidan eller kommer det nån separat inbetalning från tullen när det ankommit till EU?
Varorna lär väl fastna i tullen som kommer begära sitt.
Det viktiga att påpeka är att det är €3 per vara, inte per beställning. Så det kan bli dyrt för folk som storhandlar för att nå gratis frakt.