Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Okej
Är ramen försvagad då? Om jag riktar den, står jag på öronen i en backe för den går sönder?
Måste prata med min goda man.
Edit: Jag ska nog göra som du säger, så får vi se hur det går. Får se om jag orkar bara.
Rosten är absolut inget problem, det är bara ytrost.
Nää, tror inte cykeln kommer gå av när du cyklar runt på den.
OM den nu skulle gå av, vilket jag inte tror, då går väl inte hela bakdelen av på en gång, det är ju flera rör som håller bakhjulet.
Problemet med att rikta ramen kommer vara att få bakhjul och framhjul att linjera, att sitta exakt i en linje efter varann.
Om det avviker för mycket kommer det också vara svårt att få kedjan att spåra, dvs kedjan kommer hoppa av om ramen inte är tillräckligt rak, men det ser du sen...
Även att om hjulen inte spårar/ linjerar kommer den bli knepig att cykla på.
Men även fälgen på hjulet är väl skadad, ser ut så på din bild ialla fall.