2026-06-23, 10:57
Medlem
bioaccs avatar
Införandet av basinkomst, i synergi med AI, skulle adressera även denna problematik. Givet det enorma ekonomiska värde som ligger i en psykologiskt stabil befolkning som vill satsa på familjebildning, utgår jag ändå från att vi fortsätter i Moderaternas spår och sakta utplånar oss själva - genom barocka statusspel och ytliga konsumtionsdrömmar.
Citera
2026-06-23, 11:14
Medlem
johnwick1337s avatar
Har haft några relationer i mitt liv och känner att det är kört nu. Det är mer sannolikt nu att jag inte kommer ha egna barn. De få kvinnor som är jättebra och stabila är försvinnnande få, och de blir snabbt tagna. De flesta kvinnor vi singelmän har tillgång till är en drös avdankade högmilade brudar varav de flesta utav dom är vänsterfeminister, går på psykofarmaka etc.

Så som det ser ut nu så är det också högst sannolikt att vi kommer se en befolkningskollaps inom ett par decennier. Det är svårt att vända på trenden nu.
Citera
2026-06-23, 11:31
Medlem
Folk är bekväma. Det innebär att barn är obekväma ting, relationer är obekväma ting (kan ju bli sårad och det är jobbigt).

Bättre att leva singel, dricka vin, festa och ligga runt. Det är bekvämt. Att ha en lite chichauau är lättare att ta hand om en än bebis. Bara ett exempel på kvinna i göteborg som lämnade sin unge i en brinnande lägenhet medan hon knullade sin pojkvän istället. Ungen riktigt vanvårdad.

Vi lever i bekvämlighetens tid. Just nu iallafall.
Senast redigerad av Lofiboy 2026-06-23 kl. 11:35.
Citera
2026-06-23, 11:35
Medlem
Känslan jag har är att förr i världen var det kvinnor som trånade efter barn och män som höll emot, nu är det tvärtom: uppåt 25% av alla unga kvinnor vill inte ha barn alls eller prioriterar karriären, medan män i högre utsträckning är ofrivilligt barnlösa.
Citera
2026-06-23, 11:42
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
Så det är inga problem att få napp så länge man är villig att fiska i en kloak menar du? Det är liksom inget alternativ för de allra flesta, då avstår de hellre och väntar på napp i friskare vatten.

Ah hellre den kloaken än den i Sverige 😂

Its just my opinion. Svenska brudar över 30 har verkligen tappat det. Jag har sett asiatiska kvinnor i 40-årsåldern som ser ut att vara 25.

Du kan behålla dom svenska kvinnorna för dig själv.
Citera
2026-06-23, 12:19
Medlem
Grontarskonts avatar
Galet många killgisningar!

Allt från Coronavirus till svartskallar!

Finns många orsaker tror jag!

Drar mitt strå till stacken, folk super för lite och vägar inte göra "dumma" beslut och träffa roliga människor av andra könet!
Citera
2026-06-23, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Det pratas mycket nu för tiden om att vi i Sverige (och nästan hela världen) har ett rekordlågt barnafödande och vi ligger långt under gränsen för att ersätta våra föräldrar. Det sägs att människor inte vill ha barn längre men är det verkligen så?

Jag hade denna diskussion nyligen på jobbet och vi var flertalet män mellan 25-40 som pratade om hur vi ska hitta någon partner att eventuellt skaffa barn och då inkl mig själv. Vi är i en ålder då våra föräldrar hade barn i vår ålder men vi har inga och vi lever ensamma fast vi inte vill.

Varför har allt blivit så socialt svårt? Varför träffar människor inte varandra och parar sig? Sitter de fast i soffan med Netflix? Har vi för höga krav på partner?

Det kommer ingen tjej och knackar på dörren.
Citera
2026-06-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnwick1337
Har haft några relationer i mitt liv och känner att det är kört nu. Det är mer sannolikt nu att jag inte kommer ha egna barn. De få kvinnor som är jättebra och stabila är försvinnnande få, och de blir snabbt tagna. De flesta kvinnor vi singelmän har tillgång till är en drös avdankade högmilade brudar varav de flesta utav dom är vänsterfeminister, går på psykofarmaka etc.

Så som det ser ut nu så är det också högst sannolikt att vi kommer se en befolkningskollaps inom ett par decennier. Det är svårt att vända på trenden nu.

Det finns en tjej för alla. Du lägger över ditt problem på tjejer generellt vilket kanske är skönt för dig. Problemet ligger dock någon annanstans.
Citera
2026-06-23, 12:27
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Nja, Inte ett samarbete, men intressen som sammanföll. Av en slump. Och som delvis initierades via yttre påverkan.

Och visst, kapitalismen skiter i om Ali eller Olle handlar.

Men, för att återgå till topic, här har du orsaken till att många Svenskar inte skaffar barn.
Därför att vi inte vill delta i racet. Och aldrig blev tillfrågade om vi ville.

Barnafödandet har sjunkit i hela västvärlden och Japan. Det har inget med att S vill ha röstboskap.

Var lite seriös och öppna din hjärna till annat än det du vill det ska vara.
Citera
2026-06-23, 12:29
Medlem
Alla små analyser tyder väl på att användarna som skriver dessa inte har någon vidare självinsikt eller lägger sin tid på att träffa någon. Det är i denna delen man kan se vilket forum flashback tyvärr blivit. Här gör många bort sig och kan inte maskera vilka de är.

Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont

Drar mitt strå till stacken, folk super för lite och vägar inte göra "dumma" beslut och träffa roliga människor av andra könet!
Citera
2026-06-23, 12:51
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Barnafödandet har sjunkit i hela västvärlden och Japan. Det har inget med att S vill ha röstboskap.

Var lite seriös och öppna din hjärna till annat än det du vill det ska vara.

Dem som skaffar barn i dag är i princip en av tre kategorier:

Du har finansiella medel att slippa mångkulturen, du bor på en sådan ort att du inte är drabbad av den (än) eller du skiter i din avkomma.
Citera
2026-06-23, 12:59
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont

Det där togs faktiskt upp av Riks nyligen
Unga super inget, knullar inte och på den vägen är det.
Jag menar, hur många fylleragg förr ledde inte till förhållanden och sedan ev. barn i förlängningen?
Så var det för mig, så var det för i stort sett alla polare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in