Citat:
Ursprungligen postat av
pn222jw
Det är opraktiskt med skruvkorkarna av plast som sitter fast i gängorna - finns på 1 liters vinförpackningar av papp. Dom lösa (ofastsatta) är bättre när man ska tillsluta.
Att korkarna sitter fast är något helt onödigt om det är nedskräpning man tänker på. Vem tar med sig en urdrucken flaska med hem i väskan, men slänger korken. Massa kladd som resultat.
Det första jag gör när jag handla är att klippa av alla korkfästen. Förutom på mjölken, de har blivit ganska bra och fjädrar liksom åt sidan då man skall hälla.