2026-06-21, 18:05
  #1
Medlem
Det kanske redan finns en tråd om detta, att få ut det sista ur en kaviartub eller yogurt förpackning. Alltså, jag klipper upp och skrapar ur. Provade med en förmodat tom yogurt förpackning śom kändes misstänksam tung, fick ur nästan 2 hg! Sen dess är det ett våldsamt klippande och skrapande. Även med tandkrämen. Hoppas det finns någon likasinnad med tips (och kanske lite sympati).
Lelle
Citera
2026-06-21, 18:16
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDdoe57
Det kanske redan finns en tråd om detta, att få ut det sista ur en kaviartub eller yogurt förpackning. Alltså, jag klipper upp och skrapar ur. Provade med en förmodat tom yogurt förpackning śom kändes misstänksam tung, fick ur nästan 2 hg! Sen dess är det ett våldsamt klippande och skrapande. Även med tandkrämen. Hoppas det finns någon likasinnad med tips (och kanske lite sympati).
Lelle
Slå i lite kolsyrat vatten eller mjölk i förpackningen, skaka och drick upp.
Citera
2026-06-21, 18:29
  #3
Medlem
halaltarzans avatar
Sågar alltid upp Jonnyssenapsflaskan med brödkniven, finns alltid så det räcker till flera korvar där.
Citera
2026-06-21, 20:21
  #4
Medlem
Bygg dig en tuburkramare.
https://nostalgiska.se/tuburkramare
Citera
2026-06-21, 20:22
  #5
Medlem
pn222jws avatar
Det är opraktiskt med skruvkorkarna av plast som sitter fast i gängorna - finns på 1 liters vinförpackningar av papp. Dom lösa (ofastsatta) är bättre när man ska tillsluta.
Citera
2026-06-21, 20:48
  #6
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
om du har en mindre massage pistol funkar det att vända förpackningen upp och ner och vibrera ut resten i en liten skål elr dylikt väldigt bra till tex schampo, hudvård men även mat (ja inte en kaviartub dp)
Citera
2026-06-21, 21:45
  #7
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Det är opraktiskt med skruvkorkarna av plast som sitter fast i gängorna - finns på 1 liters vinförpackningar av papp. Dom lösa (ofastsatta) är bättre när man ska tillsluta.

Att korkarna sitter fast är något helt onödigt om det är nedskräpning man tänker på. Vem tar med sig en urdrucken flaska med hem i väskan, men slänger korken. Massa kladd som resultat.

Det första jag gör när jag handla är att klippa av alla korkfästen. Förutom på mjölken, de har blivit ganska bra och fjädrar liksom åt sidan då man skall hälla.
Citera
2026-06-22, 01:15
  #8
Medlem
Med tex ketchupflaskor, då brukar man ställa den upp och ned för att kunna få ut allt ur den?

Tuber, tex tandkräm, den tuben drar man över en skarp kant, en bordskant, då samlas 99%av innehållet vid korken.

Svårare än så kan jag inte se att det är, har funkat för mig att göra så under alla år iaf...
Citera
2026-06-23, 01:02
  #9
Medlem
När det gäller kaviartuber och liknande så tar jag en syltburk i glas, kör som en ångvält nerifrån och upp för att pressa upp det sista till skruvkorken,
Fil och yoghurt brukar jag, när det sista godaste ska ut börja med att hålla hålet på förpackningen ovanför tallriken, klämmer ihop båda sidorna i botten (vänster o höger sida) så det blir ett veck på vardera sidan upp till kanten mot korken, därefter så viks botten under press mot kanterna, viks en gång till medans det rinner ut, vid 3:e vikningen är man uppe mot korken och pressa ut den sista krämen.

När den ändå är vikt och hoppressad sätter jag fast korken och den förblir platt o tar mindre plats
i påsen med brännbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in