2026-06-21, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen
Det är ju betydligt större chans att vinna miljonen när 2× 1 000 000 redan är framme på 4 skrapade rutor och det finns 5 oskrapade rutor kvar. Om du jämför med en totalt oskrapad triss.
Det stämmer om det nu skulle vara så att rutorna är helt slumpmässiga, men så är inte fallet. Det är förbestämt hur många lotter som har 3x1 000 000, men antalet lotter med 2x1 000 000 är väsentligt fler än vad det "borde" vara. Lite större chans är det kanske, men inte alls så mycket större som du vill tro.

Jag hade köpt den av dig för 100kr. Vill du ha väsentligt mer än så, så måste du hitta någon som ligger på din nivå i kunskap.

(Obs, med tanke på regel 1.01, så vill jag påpeka att jag verkligen inte tänker köpa den av dig, utan det handlar om situationen att jag skulle råka möta dig irl och få det erbjudandet.)
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-06-21 kl. 17:50.
2026-06-21, 17:48
Medlem
Hulebackens avatar
120!
2026-06-21, 18:02
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Det är ju betydligt större chans att vinna miljonen när 2× 1 000 000 redan är framme på 4 skrapade rutor och det finns 5 oskrapade rutor kvar. Om du jämför med en totalt oskrapad triss.

Grattis, du har med hull och hår köpt deras strategi att få lottköpare att tro att man nästan vann. Sannolikheten att du nu köper fler lotter är mycket högre än om du hade haft känslan att du inte var nära att vinna.

Det är en riktigt ful strategi, men framgångsrik. Vet inte hur många gånger jag hört folk säga att de var såååå nära den där bilen på bingolotto. De hade ju 4 i rad.
2026-06-21, 18:38
Medlem
Flussers avatar
Kollade med ChatGPT och blev förvånad över svaret. Rimligt värde: 3000 kr om två valfritt skrapade rutor visar en miljon och resten är oskrapade.

Det finns ju lotter som bara har en eller inga alls på en miljon.

Har för mig att jag skrapat en sån lott förut, med två på en miljon direkt, (bara hänt en gång) och då har jag nog skrapat kanske 500 lotter.

Testa att sälja och återkom om du får den såld 👍
Senast redigerad av Flusser 2026-06-21 kl. 18:57.
2026-06-21, 18:48
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Men det är ju bara skrapa en till miljon fram så vinner man miljonen. För jag har redan hittat 2X miljoner på den. Och det finns 5 oskrapade rutor kvar.

30kr? Tror inte det!

Du är helt slut i huvudet om du tror du ska få mer än 30kr
2026-06-21, 19:08
Moderator
easy_dans avatar
(FB) Den stora tråden om Triss

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto