2026-06-22, 00:50
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Han är en stor svikare tycker jag kommer rösta blankt i år.
Rösta in afs istället. Eller ÖP som har mer medvind. Men anser afs ett bättre alternativ....

Något som vill ha stängd gräns från tredje världen och remigration. SD har väl aldrig ens haft det på tapeten... vilket gör det väldigt märkligt att svenska folket inte röstar in afs, med ursäkt att det tar röster från SD...

Som nu i linje med/via massvåldtäkts-FN vill massinportera indier osv. 🙄

Subrahmanyam Jaishankar Indiens utrikesminister(?) varnar väst för det, pga alla kriminella gäng som migrerar norrut, flyr från straff, kommer med förfalskade dokument, letar nya marker att fortsätta begå brott på, precis som med tidigare massmigrations-invasion+ antagligen mer religiösa galningar, jihadister osv. Men lyssnar "våra" politiker? Lyssnar EU, FN, osv. Verkar inte så.
https://x.com/i/status/2064314247992197462

Även om det inte vore så, varför ska Indien med sina 1.5 miljard eller så människor nu helt plötsligt slussas upp i vet inte hur många miljontals av globalistgalningarna, in i nästan alla länder i Europa och väst!? Eller skickas en del till Afrika & Asien också? Har de inte ett eget land att styra upp?? Är deras befolkningsökning, 1.5 jävla miljard nu som sagt hållbart för resten av omvärlden också..

Jimmie tycker det är helt Ok med massmigration från Indien, Bangladesh, paki, osv nu för att det är "annan karaktär" på invandringen!? Sa han på en podcast...

Det behövs remigration! Stängd gräns från dessa regioner och återvandring. Inte fler! Men köpta poltiker går ju utländska intressen hellre och massimporterar ännu fler trots årtionden av helt absurd nivå invandring, alla kostnader, problem och brottsoffer hittils som kommit med denna invasion av invandring till länderna i norr, och de är väl inte nöjda förräns det är till gränsen av inbördeskrig..

här är podcasten där han försvarar fortsatt invasionsnivå av invandring med att "den ändrat karaktär"

https://m.youtube.com/watch?v=qmenxr1hOXs&pp=ygUXamltbWllIMOla2Vzc29uIHB vZGNhc3Q%3D
Senast redigerad av Room531 2026-06-22 kl. 01:17.
Citera
2026-06-22, 00:55
Medlem
grodanskurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Rösta in afs istället. Eller ÖP som har mer medvind. Men anser afs ett bättre alternativ....

vadå rösta in, de kommer inte komma i närheten av en riksdagsplats. inte ens 1%.
Citera
2026-06-22, 01:02
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanskurt
vadå rösta in, de kommer inte komma i närheten av en riksdagsplats. inte ens 1%.
Inte med den attityden som vissa s. k. nationalister har, eller regimtroll. Jag köper det inte.

Hur hade det gått att få in SD i rikstagen om alla som började rösta på det partiet när de var under spärren tänkte så?

Det har dessutom gått väldigt långt med massmigrationsvansinnet till varje pris in i norr - många är missnöjda. Många vill ha förändring. Många Även inom de som tidigare röstar på de andra partierna i 7-8klövern är rejält trötta på invandrad kriminalitet, omfattande välfärdsplundrande och islamism. Antar många kommer gå till SD därför från andra partier med, för SD har blivit mer accepterade och "lite lagom". Många som röstar SD, hellre än afs gör eller har gjort det med samma tama ursäkt som du nämner. Och många verkar vilja lämna SD med med tanke på vissa svek med denna fortsatta invasion, och ett par kappvändningar och beslut, eller att de verkar för tama.

Många som röstar blankt.

Jag brukar inte rösta alls. Det är nog väldigt många som inte brukar rösta. Det kan visst gå att få in afs om den där mentaliteten du har ges upp, eller ignoreras. Och mer engagemang för politisk aktivism, hjälp till att dela och sprida reklam för partier som dessa. Eller aktivism i samma linje som dessa partier och folket vill. Nytt måste in, för det finns snart ingen fredlig väg ut ur det här...

Så jag säger, rösta in något som vill ha stängd gräns från kulturer med mycket islam och återvandring. Remigration är den fredligaste lösningen. Den andra blir jävligt blodig när de som slussats upp som jihadsoldater får order om mer omfattande, mer aggresiv form av jihad i Europa.
Senast redigerad av Room531 2026-06-22 kl. 01:52.
Citera
2026-06-22, 01:05
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Han är en stor svikare tycker jag kommer rösta blankt i år.
Jag röstade blankt 2022, men det får bli en röst på SD det här valet. En röd regering kommer att förstöra så mycket för alla som arbetar och betalar skatt.
Citera
2026-06-22, 01:36
Medlem
Han är en lögn-maskin rakt igenom, jag tror inte på ett enda ord han säger. Men han har hittat retoriken som fungerar bra på hans hjärntvättade väljare.
Citera
2026-06-22, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Inte med den attityden som vissa s. k. nationalister har, eller regimtroll. Jag köper det inte.

Hur hade det gått att få in SD i rikstagen om alla som började rösta på det partiet när de var under spärren tänkte så?

Du har inte förstått det med grundlagsändringar (?) nu är första beslutet om att upphäva medborgarskap taget och nytt beslut måste tas efter valet, vad händer med det om oppositionen vinner, blir ett nej och ogjort?

Tänk på att MP, C och V kan ställa krav om detta inför regeringsförhandling.
Senast redigerad av tjanska 2026-06-22 kl. 05:51.
Citera
2026-06-22, 05:37
Avstängd
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Alltså invandringen nu är ju mycket lägre än tidigare så jag tycker inte att han ljuger. Låter vettigt försöka hantera/fokusera på de problem vi har nu tack vare invandringen istället för att fokusera på invandringen i sig.

Edit:
Sen anser jag att det inte finns något annat alternativ än SD om man vill minska invandringen. Ser det som totalt meningslöst att t.ex. rösta på Afs då de får så få röster. Rösta på SD!
Precis.
Fokusera på att dölja symptomen istället för sjukdomen som görs ännu värre.

Lägg energin på att övertyga andra om att "this is fine" när du häller ännu mer bensin på elden.

Jävla dödskult-sekt sverige blivit. Ge upp och dö. Tänk inte på orsaken bakom problemen.
Citera
2026-06-22, 05:40
Avstängd
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanskurt
Får de inte ens 1% beror det på att folk tänker precis som dig, fastän de till 100% vill ha deras politik.

Demokrati?
Citera
2026-06-22, 07:49
Medlem
ALLA politiker ljuger, det handlar bara om vem som ljuger bäst och med mest inlevelse och trovärdighet, men ALLA ljuger... ALLA.
Citera
2026-06-22, 09:17
Medlem
Hulebackens avatar
Det är mer valpåverkan här än på Reddit för stunden. Helt galet vad det skapas trådar hit och dit med folk som påstår det ena och det andra för att få folk att rösta som de själva vill.

Alltid varit en del, men oftast högre tak än Reddit, nu märker jag knappt någon skillnad i tugget.
Citera
2026-06-22, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
MENA-invandringen till Sverige är nu väldigt låg. Och det är egentligen bara den som SD:s väljare har haft något problem med.

Som nationalist hade Åkesson såklart viljat stoppa all icke-vit invandring till Sverige, men det inser han är totalt orealistiskt. Varken de övriga högerpartierna eller hans egna väljare är intresserade av det.

Man får komma ihåg att SD:s väljare i regel varken är särskilt nationalistiska eller ens konservativa. De stör sig bara på stökiga araber och afrikaner.

Vad är mycket lågt? Siffra tack!
Citera
2026-06-22, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viking12
Vad för kompetens finns i Indien som inte finns i Sverige för att bli en bra foodorakrigare?

Det har kommit horder av Indier och pakistanier i min stad. De går i deras typ av hucklen och bara dräller om dagarna. Någon har tagit över ett utlämningsställe och där ser jag 100-tals olika pakistanier som dräller runt.

Hemskt obehagligt och gynnar inte Sveriges framtid med folkutbytet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in