Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Vet du inte om vilka konspirationer de kör med kirk?
Intressant.
Jag undrade om du menade att jag hade konspirationer.
Kirk är ingen konspiration. Han var ytterst drivande inom Maga å Trumps vägnar.
Att det sen finns rena överdrifter om nåt martyrskap är en annan femma.
Citat:
Tråkigt jag aldrig fick svar på vad är det som får dina taggar åka ut med kristen fundamentalism, är det så känsligt eller vet du inte själv?
Ämnet är Kirk och du är ifrågasatt utifrån dina påståenden.
Kirk var en stor politisk maktfaktor för Trump och kristen nationalism - även om du inte ens begrep att han existerade förrän han mördades.
Detta säger mer om dig än om Kirk.
Om du inbillat dig att jag skulle hålla med på nedanstående så har du misstagit dig.
Du är helt enkelt ifrågasatt i debatt, för följande är ren bullshit:
"så ointressant var Kirk även för denna höger."
"varför ska media skriva om något som aldrig kommer sälja och så ointressant som en youtuber?"
"jag hade rätt i hur betydelselös kirk är."
"För resten är det kirk who!?(Precis som jag förutspådde hela tiden.)"
"Enda anledningen det fick uppmärksamhet, var att attentatet var framför kameror och att donalds blandade sig i."
"Det är en fundamentalistisk krets som gillade honom, utanför rätt okänd."
"Väldigt få visste ens om hans existens."
Han var nämligen betydelsefull för Trumps val och den politiska agendan - och för avarter som kristen nationalism. Nämligen NAR.
Turning Point USA har förvandlats från en konservativ campusklubb till en av de mäktigaste kristennationalistiska motorerna i landet – en rörelse där apokalyptiska profetior, politisk krigföring och mångmiljonbedrägeri nu står i centrum för den konservativa ungdomskulturen.
Kirk hade byggt upp ett kristet imperium värt 85 miljoner dollar.
TPUSA:s budget, finansierad genom ett nätverk av 500 000 givare, representerar en av den konservativa rörelsens mest värdefulla tillgångar.
Kirk lanserade TPUSA Faith i början av 2021.
Det året tog TPUSA in nästan 56 miljoner dollar i donationer.
Under pandemin förändrades TPUSA:s riktning då Kirk fick pastor McCoy som mentor;
Kirk byter till kristen nationalism, dominionism och närmare bestämt NAR (New Apostolic Reformation) med Seven Mountain (7MM).
Mellan 2021 och fram tills han mördades byggde Kirk infrastruktur som direkt anpassades till NAR:s plan för erövring.
Turning Point Academy arbetade med att omforma utbildningspolitiken medan campusavdelningar rekryterade studenter.
Lokala avdelningar utbildade kristna för affärsledarskap med hjälp av "bibliska" finansiella principer.
Sju berg, sju organisatoriska avdelningar av TPUSA, verkställer NAR-doktrinen.
TPUSA absorberade NAR:s nätverk in i TPUSA:s universum, finansierat av 85 miljoner dollar i donationer under 2024.
Tjänstemän i Texas, Oklahoma och Florida har lovat att etablera TPUSA-avdelningar i varje gymnasium i sina stater.
I årtionden har NAR-profeter predikat om att inta berg.
TPUSA intog dem. Däri ligger makten.
Turning Point Action översvämmade vippstatsvalen med stöd av soldater, tog över den politiska sfären och visade sig vara
en avgörande faktor i Trumps presidentvalsseger.
TPUSA fortsatte att fungera som den självklara arvtagaren till MAGA efter Trump.
https://globalextremism.org/post/tpusas-holy-hustle-how-conservatism-went-apocalyptic/
Om Professor Watchlist:
Även om Turning Point USA, numera drivet av Kirks änka, Erika Kirk, positionerar sig som en försvarare av yttrandefrihet på universitetsområden, har de länge använt bevakningslistan för att tysta kritiker – de har förespråkat yttrandefrihet när det stämt överens med Kirks åsikter.
Övervakningslistan har varit ett värdefullt verktyg och lagt grunden sedan 2016 för Projekt 2025:s kampanj mot DEI inom utbildning.
När Trump tillträdde i januari 2025 var administrationens anti-DEI-politik, Projekt 2025, i linje med TPUSA:s bevakningslista.
Under Trump har Professor Watchlist blivit policy. ”Om du gör uttalanden som högerpolitiker inte gillar, då kan du förlora ditt jobb."
”Professor Watchlist planterade det fröet.”
https://globalextremism.org/post/project-2025-october-2nd-update-2/