2026-07-03, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
1. Finns flertal videos som visar skjutningen där det står som en fontän på vänster sida.

2. Nej.
Från den position och vinkel som Tyler befann sig i när han sen ränner iväg på taket.
Så var är ingångshålet om utgångshålet är där du säger att det är?
Citera
2026-07-03, 17:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Från den vinkel som Tyler befann sig.
Detaljerna kommer via obduktionsrapporten. Det är bara ett par dagar kvar så sitt still i båten.
Citera
2026-07-03, 17:35
Medlem
Citat:
Från den vinkel som Tyler befann sig.
Detaljerna kommer via obduktionsrapporten. Det är bara ett par dagar kvar så sitt still i båten.
Du har alltså inte fattat nånting.............då förstår jag dig bättre.
Citera
2026-07-03, 17:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Du har alltså inte fattat nånting.............då förstår jag dig bättre.
...och där börjar oneliners med nonsens.

Jag är väldigt övertygad att obduktionsrapporten ger bästa vägledning.
Citera
2026-07-03, 23:00
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Weiss är en starkt kritiserad chefsredaktör som anställdes i oktober på CBS.

Hon är en protrumper som försöker styra CBS i en i en Trumpvänlig riktning.
Det är i stort sett kaos på redaktionen och hennes anställning innebar minst 100 uppsägningar.

Nyss meddelade producenten av "60 Minutes" att han lämnar CBS News flaggskeppsprogram.

Hon är konservativ nu för att fet gynnar Israel.
Hon var liberal innnan för att hon tänkte att det gynnade Israel.
Total Mossad-asset om man nånsin sett någon.

Intervjun, om du sett den sätter utsatta judar i lika mycket centrum som Erika själv, trots att Erika själv inte är jude, ett flagrant och uppenbart sätt för CBS/BariWeiss att kuppa in sin sionistagenda.
Man kan se att det är menat att handla om antisionism och blanda in antisemitism som kosmetika.
De är Off Topic, men on topic för donatorerna och det är genomskinligt som attan.

Japp, 60 Minutes är ett anrikt program, typ som Kalla Fakta eller Uppdrag Granskning, fast kanske ännu äldre.
Så, det sista trovärdiga av gammelmedias äldsta flaggskepp som går i graven i USA.
Citera
2026-07-03, 23:06
Medlem
KaptenDilberts avatar
Charlie-mordet kan man jämföra med JFK-mordet.

Vi får aldrig reda på om CIA gjorde det för att de var sura för att JFK ej gac flygunderstöd under BayOfPigs i Cuba.
Det är en teori. Och det är misstänkt att mördaren blir mördad (i JFKs fall).

Grejen är att CIA inte blir indignerade och rannsakar sin organisation för att absolut inte bli misstänkta över att göra nåt, vänder på varje sten och publicerar allt som går till offentligheten.

CIA-chefer basade ju också över JFK-utredningen.

Nej, istället är man nöjd över att vara misstänkt men aldrig kunna bli fälld, på så sätt kan man fortsätta vara stat i staten och utöva inflytande genom skräck i kommande presidenter och alla andra.

All stater med stark militär/underrättelsetjänst löper alltid risk att bli militärdiktaturer eller få militären att bli stat i staten.

På liknande sätt är Mossad nöjda över att vara misstänkta för Charlie-mordet och vet att de likt Epstein aldrig kommer att face:a någon slags rättvisa/konsekvenser.
Citera
2026-07-03, 23:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
Hon är konservativ nu för att fet gynnar Israel.
Hon var liberal innnan för att hon tänkte att det gynnade Israel.
Total Mossad-asset om man nånsin sett någon.

Intervjun, om du sett den sätter utsatta judar i lika mycket centrum som Erika själv, trots att Erika själv inte är jude, ett flagrant och uppenbart sätt för CBS/BariWeiss att kuppa in sin sionistagenda.
Man kan se att det är menat att handla om antisionism och blanda in antisemitism som kosmetika.
De är Off Topic, men on topic för donatorerna och det är genomskinligt som attan.

Japp, 60 Minutes är ett anrikt program, typ som Kalla Fakta eller Uppdrag Granskning, fast kanske ännu äldre.
Så, det sista trovärdiga av gammelmedias äldsta flaggskepp som går i graven i USA.
Det kommer inte att funka att köra enkelriktat med Israel och sionister och Erika som deras favorit-goy.

För i grunden är TPUSA, och har alltid varit, pro-Trump - Kirk växlade in på sjubergsmandatet och kristen nationalism efter han mött McCoy.

Men eftersom du stadigt lutar dig på Candace så blir det tunnelseende och att runka över Mossadspåret.

Candace är en antisemitisk rysshora som är helt borta i konspirationsteorier. Vad det än gäller.

Eftersom hon är väldigt störd är det väldigt dumt att se henne som visdomens källa.

Propagandaministern Owens är i Shawn Ryans senaste show och pratar oavbrutet i nästan 5 timmar. Vittvättar den antisemitism som stormat via hennes uttalanden, hon är ju ett offer - och avrundar programmet med de värsta antisemitiska konspirationsteorierna ever, med koppling till Ryssland.

Any way. Jag kollade upp klipp från 2018, ett årtal som Candace lyfter fram.
Eftersom han mötte Erika detta år.

Bortse från den tramsiga agendan från postaren och fokusera på Charlie.

Kirk ska introducera sin fästmö på Kirk Show:
https://www.instagram.com/reel/DOzcqmdjZvk/?igsh=azc5azFzNG1zM3dl

Erika började dejta Kirk 2018 - vilket de beskriver i detta klipp.
https://www.instagram.com/reel/DOjzCXulccZ/

Owens vill berätta om Kirk från 2018 och det är, om möjligt, mörkare än i Dantes inferno...

▪️Charlie drömde om att han skulle dö - en död knuten till TP som skulle väcka världen.
Han visste att det var Candace som skulle slåss.

▪️Charlie ville verkligen bara ha kärlek innan Erika kom in i hans liv, det var nästan poetiskt.
Det fick han inte.

▪️Candace sörjde så djupt. Hon var hon nog var den enda som brydde sig om honom?

▪️Till och med neonazisten Fuentes sörjde mer än Erika.

"Jag vet att det inte är en slump att Charlie fortsatte att säga till mig att han skulle dö ung, att han hade riktigt, riktigt djupa visioner om sin död 2018.
Väldigt specifika visioner om att han skulle dö ung och att han visste att det var jag som skulle slåss."
(..)
"Du vet, min död kommer att vara knuten till Turning Point USA från det ögonblick jag skrev på, på den streckade linjen."
Han sa att han hade drömmarna. Han hade drömmarna upprepade gånger."

Att han skulle dö ung, att han skulle dö på ett väldigt tragiskt sätt, och att hans död skulle vara kopplad till att liksom rädda världen, att väcka världen om något.
Och just då bara – jag menar, vad säger man med det, eller hur? Det skulle vara konstigt om jag bara tänkte:
"Okej, visst, ge mig en plan.
Vad vill du att jag ska göra när du dör ung?"
Typ, vad skulle jag säga?
När jag läser tillbaka det spökar det. Det hemsöker mig."

SR: Tror du att hon hade något med det att göra? Var hon medskyldig? "

"Tror du att hon kanske, när de träffades, var, du vet, hon såg bara lönen och var en narcissist och hade inga känslor, ingen kärlek, ingenting för honom, ville bara gifta sig med en kille som tjänar 150 miljoner dollar om året?"

Owens: "Även om allt du just sa var sant, så var hon motiverad av pengar att gifta sig med honom, hon älskade honom faktiskt inte, låt oss till och med tillägga att hon hatade honom i hemlighet, eller hur? När någon dör på det sättet har man fortfarande en mänsklig reaktion.
Så låt oss— vem skulle du säga är hans ärkefiende? Nick Fuentes. Okej.
Han gav en mer passionerad reaktion på vad som hände Charlie än Charlies fru gjorde "
(...)
"Och jag tror det är därför folk i efterhand tittade på mitt program och folk som Taylor Loren sa – hon twittrade:
”Varför känns det som att Candace Owens är den enda som faktiskt brydde sig om honom?”
(...)
"Jag hade det väldigt svårt med Charlies död, och har det fortfarande.
Att vara den person som Charlie pratade så mycket med om hur mycket han ville ha kärlek – när jag var tvungen att ta ledigt och bara åka till Wyoming och försöka få ordning på det, läste jag igenom alla våra meddelanden och återupplevde allt."
(..)
"Och när jag kom ut och läste meddelandena – innan hon kom in i hans liv – Charlie ville bara verkligen, verkligen, verkligen ha kärlek.
Det var liksom så. Och det var nästan poetiskt, det han skrev om hur kärlek på sätt och vis kunde få män att försätta berg.
Så för mig att behöva sörja honom och sedan behöva tänka på att det han ville ha mest – han fick det inte."
Senast redigerad av develi 2026-07-03 kl. 23:50.
Citera
Idag, 00:16
Medlem
mearshimers avatar
Jag minns när coretta skott king höll ett fnittrande konferenssamtal där hon gick igenom senaste försäljningsrapporter 11 dar efter MLK blev mördad

Jag minns ochså när Jackie Kennedy bad en reporter filma och fota henne vid poolen, samt tipsa alla lyssnare om hennes webbshop där nytt merch finns, 11 dar efter JFK blev mördad.

(till den korkade MAGA-sekten. Ovan är skrivet ironiskt. Och ja, Erika Kirk är en clown som turnerar bibelbältet och profiterar 150milj dollar på sin makes död årligen)
Citera
Idag, 00:19
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Rättsläkaren hävdar väl att det inte finns ett utgångshål?

Hursomhelst är det solklart att Charlies myggmikrofon (som konstigt nog fästes innuti tshirten) slet hans aorta i stycken

Och att tyler robinson inte var skytten
Citera
Idag, 01:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Rättsläkaren hävdar väl att det inte finns ett utgångshål?

Hursomhelst är det solklart att Charlies myggmikrofon (som konstigt nog fästes innuti tshirten) slet hans aorta i stycken

Och att tyler robinson inte var skytten
Candace by Bray...
Konspirationsteoretikern klargör i Ryan Shawn show:

Mikrofonen fäst på insidan, fylld med en PETN-laddning "då börjar de plötsligt alla vara logiska. Varför de inte tog med sig bombhundarna till där Charlie dog."
(...)
"Hur länge hade jag spårat mikrofongrejen? Jag försökte alltid närma mig saker med det jag observerar med egna ögon. Och när jag väl kunde se filmen av Charlie som dog, var det första jag tänkte att han blev skjuten underifrån. För jag såg hans skjorta gå av, och jag såg friktionen mot hans kropp, och jag såg att hans halsband gick sönder innan han träffades. Jag tyckte det var så konstigt."
(...)
"Och jag tänkte, så jag bara, i mitt huvud, antog att det var en pistol, tänkte, jag tror att någon var under honom. Typ, det är det enda som skulle förklara att hans skjorta gjorde någonting.
Och sedan såg jag John Bray, som du syftar på. Han var online och pratade om det här sprängämnet."
(..)
"Men när jag såg bilbilderna var det första jag sa: "Åh, det är så konstigt. Varför är det svart glas på golvet?" Direkt, bara massor av vad som för mig såg ut som glasskärvor på golvet.
Och John Bray skickade ett meddelande till mig på X. Han sa: ”Jag såg just ditt avsnitt. Det var precis vad jag letade efter för att stödja min teori.”
(..)
"Och man ser den röra sig tvärs över. Till exempel, om man tittar på videon igen, utan att försöka vara expert – om man bara ibland tittar på en video och säger: "Vad ser du? Sakta ner. Vad ser du hända?" – man observerar något som rör sig över hans bröstkorg, och sedan plötsligt ser man ett sår här. Och det var min utgångspunkt.
Så jag köpte aldrig idén att någon sköt honom från ett tak. Det var helt obegripligt för mig.

Och det som sedan fick mig att tro att detta nu är väldigt rimligt var 30-06 Superman-halsen, du vet."
(...)
Senast redigerad av develi Idag kl. 01:17.
Citera
Idag, 06:13
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Det kommer inte att funka att köra enkelriktat med Israel och sionister och Erika som deras favorit-goy.

För i grunden är TPUSA, och har alltid varit, pro-Trump - Kirk växlade in på sjubergsmandatet och kristen nationalism efter han mött McCoy.

Men eftersom du stadigt lutar dig på Candace så blir det tunnelseende och att runka över Mossadspåret.

Candace är en antisemitisk rysshora som är helt borta i konspirationsteorier. Vad det än gäller.

Eftersom hon är väldigt störd är det väldigt dumt att se henne som visdomens källa.
okej, inte enkelriktat då, inte 100%. Men det är ett antal % i inflytande och det håller du med om om du sett Bari Weiss - intervjun?

Ja, Candace är väldans snygg och tuff och oberoende.
Man får väl ha sina favoriter?

När svensk - och mycket amerikansk - media pratar om "kriget i Gaza" som t ex DN har som rubrik ständigt. Man behöver inte använda folkmord, även om man borde, men då får man hitta på något eget ord - som "folkmörderi" eller nåt.
"krig" antyder att det finns två sidor - typ hyfsat jämnstarka som kroater och serber.
Så är inte fallet i Gaza.
Det fanns inte heller ett "krig" mellan Hitler-nazistiska-armén och judar...

"bosättare" antyder att folk bosätter sig i orörd vildmark och börjar odla där.

o.s.v.

Candace beskriver saker som de är. Kolonialism. Förtryck. Förnedring. Judiska övertygelser om judisk överhöghet baserade i religionen.
Hon gör ju viss nytta då, eftersom det är del av verkligheten som få andra beskriver.
Det gör henne inte till visdomens källa, men det gör henne till en av de som beskriver maktförhållandena korrekt. Till skillnad från t ex DN (Dagens Nyheter), SVT (Sveriges Television) - för att inte tala om mer högerinriktad media.

Har ingen koll på McCoy, lite googling ger inte vid handen att han är någon stor spelare, svårt att se att Charlie tagit jättestort intryck av honom.

Klarlagt är ju att Charlie blev mer Israelkritisk det senaste året innan han blev mördad.
Det finns otaliga källor på det.
Just här är Candace Owens inte ute och cyklar.
Citera
Idag, 06:57
Medlem
Om det inte vore för Candace hade nog TPUSA kommit undan med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in