Hej,
Jag kommer med mycket hög sannolikhet hamna hos kronkalle inom snar framtid då jag väntar på ett beslut från skatteverket där jag har en skuld på nästan 400,000kr.
Här kommer kruxet, jag är funktionsnedsatt och lever redan på existensminimum, har ingen som kommer förse mig med pengar och realistiskt sett ingen möjlighet att någonsin betala av denna skulden, därför har jag lite frågor om tiden innan kronofogden.
Just nu har jag cirka 80,000kr som jag inte vill gå till spillo så om kronofogden ändå tar det vad är smartast att göra med dessa?
Kan man förskringa något?

eller bäst att spendera allt tiden innan kronofogden gör utmätning?